Borba za slobodu se nastavlja

    757

    Heidevolk

    Batavi

    Datum izdanja: 06.03.2012.

    Izdavač: Napalm Records / Trolik

    Žanr: Folk Metal

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Een Nieuw Begin
    2. De Toekomst Lonkt
    3. Het Verbond Met Rome
    4. Wapenbroeders
    5. In Het Woud Gezworen
    6. Veleda
    7. Als De Dood Weer Naar Ons Lacht
    8. Einde Der Zege
    9. Vrijgevochten

    Nedavno smo na albumu Eluveitiea “Helvetios” svjedočili borbi Helvećana protiv Rimskog carstva, a ovdje se jednom od najvećih carstava u povijesti čovječanstva suprotstavio maleni narod Batavi.

    Batavi je drevno germansko pleme koje je živjelo od druge polovice prvog
    stoljeća prije, pa do trećeg stoljeća poslije Krista oko delte Rajne,
    na području koje je sada u Nizozemskoj, iz koje i dolazi Heidevolk.

    Njima je, od samih početaka postojanja pa do revolta i ustanka protiv višestruko jačeg neprijatelja, posvećen ovaj album konceptualnog karaktera otpjevan na nizozemskom. Sukladno tekstualnoj tematici jasno je da album odiše jakom folkersko/paganskom atmosferom koja se osjeća u svim instrumentalnim izvedbama, te naročito u vokalima, koje Heidevolk, za razliku od velike većine bendova, ima dva i stalno su aktivni. Njihovi su ‘obračuni’ kontrastni, ali harmonični, kombiniraju duboke i više bas/bariton interpretacije i ponajbolje dočaravaju atmosferu koja vlada u svijetu koji opisuju. Strah, neizvjesnost, iščekivanja, borbe, pobjede i porazi, tuga i povremena radost.

    Hedievolk na ovom izdanju svoj glazbeni put nastavlja stazama tradicionalnog pagan-metala, agresivniji i beskompromisniji nego ikada. Uz čisti zvuk oba vokala koji kroz svoje intonacije pripovijedaju tužnu priču o plemenu, teške, ali glasne gitare s jakim naglaskom na riffove, gromoviti bubnjevi, potmuli basevi i narodne melodije temelj su svake pjesme. Stilski, ima tu odmaka u pravcu deatha, ponajviše zahvaljujući growlinzima i gitarskim atonalijama, sirovost gitarskih izvedbi, bijesni vokali i blastbeatevi odvode nas u pravcu blacka, a heavy se raspoznaje u melodijama i čišćim gitarskim izvedbama, s naglaskom na solo dionice.

    Muziku podržava

    Pjesme su vrlo pouzdane, strukturalizirane, balansiraju između epskih konstrukcija upotpunjenih s povremenom himnično-melodičnom tečnošću, a generalno gledajući, dosta su grube i ‘ohole’, djeluju melankolično, depresivno, s tek pokojim otvorenijim, optimističnijim segmentima, a opet dinamično i dramatično. Ritmovi su u rasponu od sporih, preko srednjih sve do up-tempo izražavanja.

    Een Nieuw Begin” brža je stvar s folk melodijama i stalnim pjevačkim nadmudrivanjima, “Het Verbond Met Rim” kroz sirovije, ali i čišće gitare, te brzi blastbeat spaja black i heavy, a “Als De Dood Weer Naar Ons Lacht” gitarski i vokalno kombinira folk, death i heavy i isto se ubraja u red bržih.

    Veleda” je sama po sebi instrumental, a koncepcijski jedan lijepi, atmosferski interludij s melankoličnim radom violine, akustične gitare i basa, dok violine prate bubanj i riffove u “Einde Der Zege“, pjesmi s catchy refrenima, sa sporijim, blacku naklonjenijim središnjim dijelom, a srednjeritmična, sa žestokim riffanjem, jakom folk atmosferom, sporim glasovnim izražavanjem, na momente i vriskajućem, ali i ‘mekanijim’ gitarama, odjavna je pjesma “Vrijgevochten“.

    Definitivno, Hedidevolk je očitao još jednu povijesnu lekciju ljubiteljima folk metala, nakon koje ne preostaje ništa drugi već staviti rog za remen, štit u jednu, mač u drugu ruku i ponosno krenuti u borbu za slobodu još jednog malog naroda.

    Muziku podržava