Bojana Vunturišević “Ljubav”: zaokružena nova sfera stvaranja

    2837

    Bojana Vunturišević

    "Ljubav"

    Datum izdanja: 11.02.2023.

    Izdavač: Bassivity Digital

    Žanr: Pop

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Ljubav
    2. Gde si sad
    3. Madrina
    4. Care
    5. Sama
    6. Ramba
    7. Money
    8. Dom
    9. Solita
    10. Svemirska ljubav

    Bojana Vunturišević već je neko vrijeme na sceni, a nakon što je niz godina nastupala kao članica underground sastava The Root i MistakeMistake, prije sedam godina odlučila je okrenuti novu stranicu svoje karijere i početi je ispisivati samostalno. Prvo djelo objavljeno pod njezinim imenom bio je dobro prihvaćeni album „Daljine“, a idući smo dočekali šest godina kasnije, u mjesecu ljubavi, s nazivom „Ljubav“.

    Album je objavljen pod etiketom Bassivity Digitala, koji je ujedno postao nova sfera njezine karijere, obilježen suradnjama sa Senidahom, Sarom Jo i Natašom Bekvalec. „Ljubav“ je sklopljena u masu od desetak pjesama, a predstavlja priču koja teče počevši od pjesme „Ljubav“, preko „Gde si sad“ do „Madrina“, „Money“, „Ramba“ i „Care“ koje su nastale tijekom njezine borbe za vlastita autorska prava. Na samom kraju albuma stoji „Svemirska ljubav“ za koju glazbenica govori da je pjesma koju je najbrže napisala.

     

    Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

     

    Objavu dijeli Bojana Vunturišević (@bojanadona)


    U album ulazimo rečenicom: „Coby, jesi ti radio traku?“ čime odmah otkrivamo tko stoji iza pjesme. Ubrzo nakon toga, Bojana se uključuje svojim vrlo specifičnim vokalom zazivajući ponovni početak ljubavi. Sam početak pjesme zvuči poput antičke invokacije u kojoj se kao božanstvo zaziva ljubav. „Ljubav“, zatim, dobiva na svojoj dinamičnosti, Bojana više ne zvuči kao muza, već zauzima stav i govori o drugoj, ružnijoj strani ljubavi. U refrenu sintetizira svoje misli koje se vrte oko stajališta da se današnja ljubav temelji isključivo na materijalnim stvarima. Snažnu temu i kvalitetnu melodiju upakirala je uz videospot koji prikazuje trenutke života ljudi koji žive na Balkanu. Na neobičnu, ali zanimljivu i slušljivu pjesmu nastavlja se nešto teža – „Gde si sad“. „Gde si sad“ leti u mirnije, intimnije i osobnije tonove popraćene načinom pjevanja i melodijom. Bojana u ovoj pjesmi pokazuje nježnu i glatku stranu svoga vokala. Iako strofe nisu naročito pamtljive, to se mijenja refrenom koji, od svih stihova ovoga albuma, najduže ostaje u uhu slušatelju.

    Muziku podržava

    Četverac, „Madrina“, „Ramba“, „Money“ i „Care“, koji je glazbenica stvarala tijekom svoje borbe za autorska prava, započinje pjesmom „Madrina“. Iako je pjesma pisana u kako se čini, zahtjevnom razdoblju, na njoj se to ne očituje. Zabavna pjesma začinjena zavodljivom dikcijom odaje dojam latino glazbe. S vedroga se ugođaja, Bojana prebacuje na nešto napetiji pjesmom „Care“. „Care“ započinje glasom telefonske sekretarice koja govori kako se korisnik trenutno ne može odgovoriti na poziv, nakon čega se Bojana obraća osobi koju naziva care. Govori da ona nije dostupna, već odsutna, poziva osobu da izađe, a sve zaključuje mišlju kako je bespotrebno zove. „Care“ je potvrdila da je Bojana vrsna liričarka koja zna pisati lako pamtljive, ali ne uobičajene stihove.

    Između pjesama nastalih za istoga razdoblja, pjevačica je ubacila pjesmu „Sama“. „Sama“ zvuči kao radijski pop hit koji ne izaziva prevelika uzbuđenja. Stav Bojane kao samostalne i neovisne žene posebno iskače iz ove pjesme. Bojana se na radosniji put vraća pjesmom „Ramba“, brzim i plesnim zvukom koji svojim početkom kao da lansira na hodnike američkih srednjih škola. Pjesma koja je mladenačku atmosferu uzela u svoje ruke spada u moje favorite s ovoga izdanja. „Money“ jest sedma pjesma s albuma objavljena kao singl uz pripadajući videospot. Videospot izgleda kao da je izašao iz svjetske produkcijske tvornice, a ništa slabiji nije ni zvuk za koji je ponovno odgovoran Coby. Bojana se zadržava u sferi pop žanra, stvara zvuk radijskog pop hita, a da je masa prihvatila njezin singl, dokazuju brojke ispod spota, odnosno milijun i pol pregleda.

    Na osmom i devetom mjestu stoje „Dom“ i „Solita“, oboje mirnoga ugođaja, ali drugačijih tema. „Dom“, s jedne strane, priča o muškoj osobi kao sigurnoj luci, dok u refrenu pjesme „Solita“ pjevačica o sebi pjeva kao ratnici i smrtnici, stanici i smjernici. „Dom“ čvrsto drži titulu pjesme u kojoj glazbenica zvuči najiskrenije. Pjesma koju je najbrže stvorila, „Svemirska ljubav“, nalazi se na samom kraju albuma koji je zbog ove pjesme ujedno dobio i svoje ime – „Ljubav“. Bojana je svoje djelo zaključila dinamičnom pjesmom.

    Sumiraju li se dojmovi albuma koji predstavlja fotografija Bojane i dvadesetak drugih dugokosih osoba, da se zaključiti da je glazbenica objavila djelo koje je bilo vrijedno čekanja. Iako se na albumu mogu naći pjesme prosječnoga okusa, većinom je on sastavljen od pjesama vrijednih pažnje, pjesama koje zvuče drugačije i posebno. Bojana Vunturišević još je jednom dokazala svoju glazbenu, ali i liričku vrsnost te potvrdila da joj samostalni put godi.

    Muziku podržava