Blues s granice

    2048

    Lila Downs

    The Very Best of

    Datum izdanja: 30.06.2009.

    Izdavač: EMI / Dallas Records

    Žanr: World Music

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. La Cama de Piedra
    2. Naila
    3. El Venadito
    4. Paloma Negra
    5. La Cucaracha
    6. La Llorona
    7. Agua de Rosas
    8. Dignificada
    9. La Nina
    10. La Martiniana
    11. Arenita Azul
    12. La Cumbia del Mole
    13. La Linea
    14. Cielo Rojo
    15. Tu Recuerdo y Yo
    16. Un Poco Mas
    17. Perhaps, Perhaps, Perhaps
    18. Cancion Mixteca

    Lila Downs jedna je od onih pjevačica o kojoj se može pričati u samim superlativima. Sposobna je u pravim omjerima spajati suprotnosti, čas je divlja, čas blaga.

    Ova temperamentna i očito tvrdoglava Meksikanka kroz svoje je pjesme
    opjevala sudbinu njihovih glavnih junaka kao da ju je i sama
    proživjela. Eventualna jezična barijera ne predstavlja nikakav problem,
    jer neke su emocije posve univerzalne.

    Rođena je 1968., otac joj je profesor škotskih korijena iz SAD-a, a majka kabaretska pjevačica Indijanka iz plemena Mixteca. Roditelji su se razveli, a mala Lila završila je kod rođaka u Kaliforniji. U Minnesoti, kamo ju je odveo otac, upisala je studij klasične glazbe i opere, no većinu vremena provela je u drndavom VW kombiju prateći Grateful Dead po njihovim turnejama.

    Naposljetku je napustila Sjedinjene Države, vratila se u Meksiko i počela pjevati s ranchera bendom po zabavama. S vremenom je shvatila kako kombinacija škotsko-yankee-indijanskih gena jednostavno mora pozivati na glazbeno istraživanje i kopanje po korijenima.

    Muziku podržava

    Upoznala je jazz glazbenika Paula Cohena s kojim je počela profesionalnu, ali i intimnu karijeru pa je ubrzo spojila jazz s glazbom svojih predaka s majčine strane.

    Iako njezino prvo izdanje datira iz 1994. godine, ovo je prva kompilacija koja obuhvaća najznačajnije trenutke njezine karijere. Prisutni su kako najveći hitovi “Arenita Azul“, “La Cucaracha” i “La Linea“, tako i filmske uspješnice po kojima je ipak poznatija našem prosječnom slušateljstvu: “La Llorona” iz filma “Frida” svakako je jedna od njih.

    Lila čak i vizualno podsjeća na slavnu slikaricu, dok je u pjevačkom smislu (osobito u pokretima rukama) neopisivo nalik meksičkoj inačici slavne Edith Piaf. Ovih 18 pjesama blago je stereotipna razglednica meksičkih kantina, fieste, raspjevanih mariachija, tekile i svega onoga što vam prvo padne na pamet kada pomislite na granicu SAD-a i Meksika, a da nije Ry Cooder.

    Tradicionalni instrumenti uz obilje harmonike na nekoliko mjesta susreću moderan pristup uz električne gitare i elektronske podloge, dok Lila Downs svojim tamnim glasom i inteligentnim tekstovima zbori o životu kakav on i jest preslikavajući sve životne ironije, veselja i tuge s lokalnog na globalno.

    Muziku podržava