Iggy Pop
Post Pop Depression
Datum izdanja: 18.03.2016.
Izdavač: Loma Vista Recordings
Žanr: Garage Rock, Stoner
Naša ocjena:
Popis pjesama:
Iggy i dalje suvereno jaše prostranstvima rock glazbe u potrazi za novim umjetničkim oazama.
Ovog puta pronašao ju je u genijalnom Joshu Hommeu, pokretačkoj sili stoner rock velikana svima poznatih pod imenom Queens of the Stone Age.
Zaputivši se s njim u pustinjski krajolik nacionalnog parka Joshua Tree (ondje se nalazi Hommeov studio), 68-godišnji buntovnik okrenuo je još jedan list u bogatoj karijeri, oponašajući tako na neki način glazbenog kameleona Davida Bowiea.
Kao da ni to nije dovoljno, neuništivi Iggy proljeće nam nagovješćuje uratkom u kojem se dobrim dijelom oslanja na Hommeovu stilistiku, posebice na posljednje djelo Queensa, “Like Clockwork“. Iako se ne radi o njegovu najboljem radu u karijeri pa čak ni najboljem solo albumu, Pop i ovdje pokazuje kako se odlično snalazi u bilo kojem žanru pa tako i modernom, prozračnijem stoner rocku kojeg nam je Homme demonstrirao na posljednjem albumu svog matičnog benda.
Već od “Break Into Your Heart“, prve pjesme i jednog od tri singla koji su najavili album, osjeća se snažan pečat Iggyeva ‘pokrovitelja’. Brojni vokalni prijelazi, amplitudni karakter pjesme i prepoznatljiv, paralelno rezak i potmuli zvuk gitare – sve su to odlike Hommea, koje ga, baš kao i Jacka Whitea, čine jedinstvenim promotorom modernog rocka.
“Gardenia” je još jedna stvar s predznakom hita, koja me iz nekog razloga podsjeća na Lanegana u ‘light’ fazi, a Hommeov back vokal savršeno nadopunjuje cijelu priču, baš kao i u ranije spomenutoj pjesmi.
U riječima pjesme iščitava se Popov doživljaj stvarne Amerike koja se događa u jeftinim motelima s neukusno odjevenim prostitutkama, mirisom benzina i ostalim detaljima koji slušatelju ostavljaju jake mentalne slike, baš kao što je to svojedobno radio i roman “Sarah” J.T. Leroya. Takva fabularna struktura nastavlja se graditi i u pjesmi “American Valhalla”, čiji je sam naziv vrlo jasna simbolika. Nažalost, kvalitetu stihova izvedba ne prati u stopu, a sličan obrazac ponavlja se i u sljedeće dvije pjesme (“In the Lobby”, “Sunday”), zbog čega je sredina albuma njegova uvjerljivo najslabija točka.
No, u pjesmi “Vulture” ponovo sve sjeda na svoje mjesto. Gitarski zvučni zid i Popovo izvikivanje naslovne riječi popraćeno glasanjem koje podsjeća na hibridno stvorenje nastalo spajanjem DNA kojota i Indijanca savršen nam, gotovo stripovski plastično, dočarava jezivu scenu nekog naturalističkog vesterna.
Još jedan briljant predstavlja “Paraguay“, epski closer ovog neujednačenog, no ipak vrlo dobrog i zanimljivog ostvarenja kojim Pop poručuje ne samo da je živ, već i da ne prestaje istraživati granice svoje kreativnosti, ali i reći svijetu ono što ga ide, a to je sljedeće: “You take your motherfucking laptop and just shove it into your goddamn foul mouth and down your shit heel gizzard…“.
Iggy nam aktualnim albumom daje nadu u rock koji možda nije savršen, no itekako je hrabar, iskren i zanimljiv. On je neodoljivo luda zvjerka koja poput Bowiea neće posustati do samog kraja, a posljednje će mu riječi valjda biti: “Jebite se, svi vi lažni smradovi“. Upravo zato će biti prokleto depresivno u vremenu nakon Popa koje, toplo se nadam, neće još dugo stići.