Bend nazvan po formularu i dalje radi po formuli

    1943

    UB40

    TwentyFourSeven

    Datum izdanja: 01.07.2008.

    Izdavač: Edel / Menart

    Žanr: Reggae

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. End of War
    2. Lost and Found
    3. Dance Until The Morning Light (with Maxi Priest ft. DJ Rapper Truth)
    4. This Is How It Is
    5. Rainbow Nation
    6. Here We Go Again
    7. I Shot The Sheriff (with Maxi Priest, Marvin Priest & DJ Beniton)
    8. Oh America (extended version; with One Love & Rasta Don of Arrested Development)
    9. Once Around
    10. Slow Down
    11. I’ll Be Back
    12. Instant Radical Change of Perception
    13. It’s All In The Game” (with Duncan Campbell)
    14. I’ll Be There
    15. Middle Of The Night
    16. Securing The Peace
    17. The Road

    Grupa UB40 ovih dana slavi 30 godina postojanja. U komercijalno bogatoj karijeri prodali su desetke milijuna nosača zvuka i stekli ogromno sljedbeništvo, a također su poznati i po čvrstoj osmeročlanoj jezgri koja je opstala kroz sve ove godine, uspone i padove, ponovne uspone, osporavanja i kritiziranja.

    Po kreativnom pitanju UB40 ne stoji tako dobro: nitko ne poriče kvalitetu singla “Red Red Wine”, ali mnogo puta bivaju smatrani bendom za roditelje čija djeca slušaju The Clash.

    Također, autorski doprinosi su bili nekako u sjeni njihovih interpretatorskih sposobnosti. Uostalom “Red Red Wine” je skinut s ploče “Labour of Love”, koja je označila njihov proboj u svjetsku ligu pop glazbe i koja je u cijelosti bila ispunjena obradama.

    I što nam nosi “TwentyFourSeven“? U najavama ćemo čuti da su članovi htjeli pokazati da još ima ulja u svići, tim više što ih je napustio pjevač Ali Campbell te klavijaturist Michael Virtue. Previše je godina prošlo od zadnjeg pravog hita, a ako se donekle izuzme tri godine star “Who You Fighting For?” i od pravog kvalitetnog albuma.

    Muziku podržava

    Sazrelo je vrijeme da se pokaže tko je tko u bjelačkom reggaeu: “TwentyFourSeven” je impozantan: traje preko sedamdeset minuta, kombinira autorske prinose i obrade, ima 17 pjesama, no želja je jedno, a ostvarenje drugo. Nemoguće se oteti dojmu da je gospodu muzičare malo pojela prevelika želja da se pokažu kao još uvijek jaka i relevantna glazbena sila koja nije slučajno trajal preko 30 godina te prodala više ploča nego što Hrvatska ima stanovnika.

    Pozvali su k sebi goste, obradili Marleya (13425. verzija pjesme “I Shot the Sherif“) i The Beatlese (obrada zaboravljenog dragulja “I’ll Be Back“) i nisu se osramotili. Možda nakon svega možemo reći nomen est omen: sastav koji je odabrao ime po obrascu za nezaposlene, na svojoj slavljeničkoj ploči zvuči baš šljakerski: mnogo znoja, truda i rada, ali umjetnički dojam je premali da se opravda ogroman trud.

    I dalje je to fini nenametljivi, pop-reggae nesposoban da napravi buru, već da umiri i osvoji eter svojim miroljubivim pjevušenjem koji neće opterećivati uši, ali neće niti taknuti srce. Za razliku od drugog ovogodišnjeg 70-ominutnog albuma, onog Paula Wellera (koji također ove godine slavi 30 godina umjetničkog djelovanja), “22 Dreams“, koji je napravljen s lakoćom (bar ostavlja takav dojam), te je nevjerojatno raznolik i šarolik, ovdje nema nikakvih stilskih zaokreta, sve je vrlo monotono, solidno zanatski urađeno, lijepo otpjevano, i to je to.

    Inspiracija? Da šljakeri rade samo onda kad imaju inspiraciju, još uvijek bi se gradila cesta Zagreb-Karlovac, a do Splita bismo putovali kozjim stazama na magarcima.

    U Britaniji, “TwentyFourSeven” je primljen vrlo kilavo, nije uspio ući u britanski top 50, za razliku od svih ostalih studijskih nosača zvuka grupe UB40. Krajnje je vrijeme da se netko od članova razvede ili ulovi u pijanom stanju kako mokri na banderu dok u tri sata u noći urla: “Oću raditi nešto korisno i svrsishodno. Zadnji album moga benda to nije.

    Muziku podržava