Alterella „Teška vremena za sanjare“: temelji za nešto dobro

    4667

    Alterella

    Teška vremena za sanjare

    Datum izdanja: 14.04.2023.

    Izdavač: Metropola

    Žanr: Alt pop, Hip-hop, Pop, Trap

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Mijenjam se
    2. Bonton
    3. Arigato feat. Dino Blunt
    4. Achoo
    5. Svi su dečki kurve
    6. Stevia
    7. Grinder
    8. Glupa Kuja
    9. Sladoled feat. Bobsi
    10. Thot Pop
    11. Freak
    12. Opus Dei

    Pomicanje granice stvarnosti te propitkivanja onoga što je stvarno i što nije danas je preko koncepata metaverzuma postalo relativno često, iako je u glazbi skrivanje iza virtualnih kreacija već relativno udomaćeno. Mislim, Gorillaz postoje već desetljećima, a na našim prostorima nečeg takvog do sad nije bilo, odnosno do dolaska Alterelle.

    Alterella je zapravo ambiciozan projekt Elle Dvornik-Pearce, odnosno alterego, kojim Ella pokušava predstaviti razmišljanja te misli 20-godišnje Elle. Dakle, premisa albuma je fantastična – imamo koncept približno sličan Gorillazima kod nas, imamo prvi ženski trap album u nas, imamo nešto čega se do sad nitko nije libio. Odlično! Ili?

    Za početak, Alterella se u albumu nije bojala eksperimentirati – u manje od pola sata predstavila je izdašnu paletu stilova te žanrova. Primjerice, dok u „Mijenjam se“ kombinira atmosferske, noćne te prohladne instrumentale, koji zvuče kao neko od sudjelovanja Maye Berović te Jale Brata te Bube Corellija, sljedeća pjesma, „Bonton“, vraća u jungle devedesetih.

    Muziku podržava

    „Stevia“ s druge strane uključuje i melankoličnu, jednostavnu dionicu na akustičnoj gitari, koja otvara vrata u ležerniji, opušteniji dio albuma. To opet prekida „Thot Pop“, da bi na kraju album završio s „Opus Dei“, pjesmom sa šećernim uvodom. Album je glazbeno nepredvidljiv te uzbudljiv i tu Alterella nije ni zašla u nekakvo pretjerano ponavljanje konvencija (t)rapa.

    12 pjesama koje se nalaze na albumu čak i svojim nazivima obećavaju prilično mnogo. Ali ipak, čak niti koketiranje s japanskim motivima u „Arigato“ te collab s inače vrlo produktivnim te svestranim Dinom Bluntom nije mogao popraviti činjenicu da je prva polovica albuma jednostavno nevjerojatno suhoparna. Druga polovica albuma vrlo dobro pokušava popraviti tu činjenicu – „Svi su dečki kurve“ ležerno istražuju iskrivljene odnose dječaka i djevojaka, uz synth koji podsjeća na zlatne, produkcijski besprijekorne dane Metronomyja. „Stevia“ te „Grinder“ nastavljaju s opuštenom atmosferom. To se onda opet gubi u loše koncipiranom rantu u „Glupa kuja“ te se djelomično vraća u „Sladoledu“, u kojem sudjeluje sa splitskim reperom Bobsijem, koji vrlo kvalitetno zaključuje pjesmu.

    Vjerojatno jedna od slabijih točaka albuma su tekstovi, koji ponekad dolaze do granice besmisla. Tekst uvodne pjesme u album, „Mijenjam se“ u biti zvuči kao da je Ella napisala ChatGPT-ju da napiše trap pjesmu od najviše 300 riječi na temu mijenjanja nakon najvećeg slamanja srca koje si može zamisliti. Taj narativ isforsiranih tekstova nastavlja se na „Bontonu“, a u „Achoo“ možda doseže svoj klimaks, gdje je rima postala ultimativan cilj bez obzira na količinu besmisla koje će generirati. Ipak u nekim dijelovima, to se je iskazalo za iznenađujuće dobro, primjerice u stihu „Branim se od likova kao Sepp Meier“ – tko bi se pobogu sjetio legende Bayerna za opisivanje svojih volja i nevolja u prosječnom clubbingu?

    Jednostavno, s albumom se dobije osjećaj kao da je Ella pokušala pogađati kako bi zvučala ako bi bila 20-godišnja trap glazbenica te je u tome poprilično pogriješila. Zbog toga album i zvuči kao nekakvo stereotipno predstavljanje života 20-godišnjakinje, kao nekakvo forsirano pisanje te približavanje 20-godišnjakinji, uz povremeno nabrajanje obaveznih medikamenata za smirenje, tobože, bez toga ne ide („Normabel – ajmo mir, Smiri se – Apaurin“ u „Achoo“), šećernih tatica („Stevia“) te konstantno traženje pravog partnera („Grinder“). Ipak, album je hrabar te je vjerojatno u mnogim branšama hrvatskog glazbenog stvaralaštva dobio prefiks „prvi“ – prvi ženski trap album, prvi eksperiment s metaverseom, prve aluzije na estetiku Belle Dolphine u glazbi. Možda na album niti nije moguće gledati kao nekakvi prvi definitivni i konačni uspjeh, već kao temelj za nešto više u budućnosti. Sam koncept Afterelle ima beskonačno mnogo načina te puteva za svoju razradu te mislim, da je ovaj album samo početak nečeg mnogo boljeg. Do onda – ostaje samo čekati.

    Muziku podržava