Akustična trauma

    7319

    Majke

    Unplugged

    Live

    Datum izdanja: 22.07.2008.

    Izdavač: Dancing Bear

    Žanr: Rock

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Grešnik
    2. Krvarim od dosade
    3. 89
    4. Milost
    5. Zauvijek
    6. A ti još plačes
    7. Fantastična vatra
    8. Zaboravi
    9. Mala ima sliku
    10. Putujem
    11. Ša na na
    12. Zbunjen i ošamućen
    1. Iz sve snage
    2. Budi ponosan
    3. Mršavi pas
    4. Baretov blues
    5. Mene ne zanima
    6. Ja sam budućnost
    7. Vrijeme je da se krene
    8. Daj mi
    9. Odvedi me

    Godinu i pol nakon ponovnog okupljanja, i više od deset godina nakon izdanja posljednjeg studijskog albuma, ultimativni hrvatski rock sastav Majke odlučili su osvježiti fasadu davno ovjekovječenih pjesama, podarivši im novo, akustično ruho. Majke – “Unplugged” njihov je drugi live album i donosi cjelokupni zapis koncerta održanog u zagrebačkoj Tvornici kulture. I to kakvog koncerta.

    Samo jedan od pokušaja revitaliziranja davno uvenule karijere, rekli bi zlobnici. Hrabar i odvažan pothvat na koji su se odvažili samo rijetki na hrvatskoj estradnoj sceni, rekli bi ostali. Bez obzira kojoj strani pripadali, činjenica jest da akustični ‘face lifting’ njihove već klasične rock pjesmarice uvijek zvuči zanimljivo i intrigirajuće, naročito znajući da su pojedine kompozicije u potpunosti promijenile oblik, pa čak i žanr.

    Zašto hrabar i odvažan pothvat?

    Kao prvo, praksa izdanja akustičnih, unplugged, albuma u Hrvatskoj još je na samom početku, pogotovo kvantitativno, gdje se dosadašnja ‘izštekana’ estradna izdanja mogu nabrojati na prste jedne ruke, (Parni valjak – “Bez struje – Live in ZKM” (1995.), Pips, Chips & Videoclips – “Izštekani Session” (2005.), Crvena jabuka – “Riznice sjećanja” (1999.), Psihomodo pop – “Unpljugd” (1995.) pri čemu su se Majke upisale među rijetke koji su se odvažili krenuti tim putem.

    Muziku podržava

    Kao drugo, praksa snimanja live, a stoga i unplugged albuma, često uključuje više nastupa, pri čemu se kao krajnji rezultat odabere najbolje iz svih nastupa. Majke su svoj “Unplugged”, kao ujedno i svoj prvi live album “Život uživo” snimili ‘iz prve’.

    Taj ‘one take’ oblik snimanja doprinosi naturalnosti i neuglađenosti zvučnog zapisa, koji je ujedno i konstitutivni element čistokrvnog rock izričaja koji oni zastupaju.

    Čak je i nastup Bare & Plaćenika, održan pred kraj 2004. godine također u prostorima Tvornice kulture, čija je snimka trebala biti izdana kao live album, ali nikad nije ugledala svjetlo dana, trebao biti snimljen iz prvog pokušaja.

    Kao treće, prilikom selekcije snimljenih pjesama, sastavi se često odlučuju za jednostruko izdanje nosača zvuka, pri čemu slušatelji ostanu zakinuti za većinski dio koncerta. Za razliku od njih, Majke su izdale dvostruki CD sa svim pjesmama izvedenim te subotnje večeri, uključujući i karakteristične Barine naracije prilikom uvoda u sljedeću pjesmu, tj. onog što je tako čvrsto i obilježilo njihovo prvo live izdanje, davši mu epitet jednog od najboljih live rock albuma ikad snimljenih na ovom području.

    I kao četvrto, a ujedno i finalno; akustična izvedba mnogo je zahtjevnija, greške su mnogo uočljivije i glazbenici moraju odlično vladati svojim instrumentima, jer nemaju nikakvih pomagala kojima mogu prikriti svoju eventualnu nepripremljenost, već stoje ogoljeni pred publikom koja sve čuje.

    Dvostruki disk donosi čak 21 prearanžiranu skladbu, tj. cjeloviti koncert, pri čemu su neke pjesme iz iskonskog punka prešle u čistokrvni blues (“Zbunjen i ošamućen“), neke su za ovu prigodu dobile impresivne uvertire, prilikom kojih su posebno pohvalna gitaristička nadmetanja Zorana Čalića i Krune Domačinovića (“Mene ne zanima“, “Ja sam budućnost“), dok su neke ostale prilično slične svojim električnim originalima (“Vrijeme je da se krene“, “Daj mi“).

    Ekspresivnost baritona Gorana Bareta demonstrirala je kameleonsku sposobnost prilagodbe zahtjevnijem, akustičnom ruhu, a zvučna kulisa te subotnje večeri komplementirana je klavijaturama njihovog starog kolege, Berislava Blaževića. Izvedbena snaga Majki je neosporiva, što potvrđuju razna žanrovska područja kroz koja su te večeri prodefilirali, od rock ‘n’ rolla, bluesa i countryja, pritom dokazavši ne samo svoju sviralačku kompetenciju, već i status jednog od ponajboljih scenskih izvođača.

    Onima koji su tu subotnju večer bili prisutni u Tvornici kulture, novoobjavljeni dvostruki disk bit će uspomena na ono što su gledali. S druge strane, onima koji tu prigodu nisu imali, novi materijal je dobar pokušaj kompenzacije onog što su propustili. Ali ni jedni ni drugi prilikom njegova preslušavanja zasigurno neće ‘krvariti od dosade’

    Muziku podržava