A.A.L. (Against All Logic): Jaar se definitivno zabavljao

    657

    A.A.L. (Against All Logic)

    2012 - 2017

    Datum izdanja: 17.02.2018.

    Izdavač: Other People

    Žanr: Elektronika, House

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. This Old House Is All I Have
    2. I Never Dream
    3. Some Kind of Game
    4. Hopeless
    5. Know You
    6. Such a Bad Way
    7. Cityfade
    8. Now U Got Me Hooked
    9. Flash in the Pan
    10. You Are Going to Love Me and Scream
    11. Rave on U

    Općeprihvaćena ideja je da će, kada se umjetnik sam zabavi radeći ono što voli, iskustvo konzumiranja samog djela biti zabavno i pozitivno za slušatelja. Pod jednim od pseudonima (“A.A.L. – Against All Logic”), ovaj album zvuči kao da se Nicolas Jaar definitivno zabavio.

    Jaar je poznat kao inovativan manipulator zvuka, poznat je po avantgardno-eksperimentalnom svemirskom tehnu (njegov album “Space Is Only Noise” iz 2011.) kao i po dugim i “sporo-gorućim” politički nabijenim elektroničkim baladama (“Sirens”, 2016.) Ne smijemo zaboraviti njegovu fantastično mračnu suradnju 2013. s multi-instrumentalistom Daveom Harringtonom kao deep house duo Darkside.

    Muziku podržava

    Na najnovijem izdanju Jaar se vraća korijenima – house muzici. “2012 – 2017” zvuči kao kolekcija pjesama koju je Jaar usputno iz puke dosade napravio doma (ne osporava činjenicu da možda i je), no par pažljivijih slušanja i otkriva se predivna slojevitost kaskadirajućih klavira, vrtećih “drum-mašina” i prepoznatljivih jaarovskih mračnih baseva. Sve to u poznatim okovima house-a. Ovdje se Jaar ne trudi slomiti predrasude i očekivanja već koristi arhaičnost i konvencije tehna u svoju korist.

    “2012 – 2017” je prepun samplova od soul-funka sedamdesetih (The Dramatics) do samog Kanyea Westa (“I Am a God” na pjesmi “Such a Bad Way”). Jaar se ne boji samplova, pušta ih neka idu, majstorski ih manipulira i vrti unedogled s očitom svrhom. Često naizgled klasične dance stvari na albumu, nakon pažljivog slušanja, otkrivaju zamršenu utrobu elektrizirajućih sintisajzera i baseva (“Flash in the Pan”).

    Ovaj album je različit od ostalih Jaarovih izdanja i po tome što je nevjerojatno sunčan i prozračan. S dolaskom proljeća donosi neobičnu plesnost i bezbrižnost najočitiju na stvarima kao što su “I Never Dream”, lagano vrhunac dosežnosti albuma. Za razliku od teških baseva u prvom planu i bolnih ljubavno-političkih tema koje kao da vas stave u neku mračnu uličicu u utrobi Berlina, “2012 – 2017” lansira vas kroz ugodan proljetni dan na obalama Save pod bijelim oblacima i plavim nebom.

    Ovo divno, jednostavno i iznenadno izdanje samo dokazuje da se Jaar savršeno snalazi u moru zvuka i ako se želi zabaviti i stvoriti nešto svježe čak i u uzdama konvencija – on to može.

    Muziku podržava