Apocalyptica
Shadowmaker
Datum izdanja: 17.04.2015.
Izdavač: Eleven Seven Music / Universal Music
Žanr: Symphonic Metal
Naša ocjena:
Popis pjesama:
I tako dođe 2011. godina i siroti Hrvati, željni pažnje, oduševe se što
se njihove grude sinovi druže s Elton Johnovima i što cijeli svijet
navodno svršava i satire se od sreće kad vidi naš simpatični dvojac
čelista.
Hype dovoljan da budu čak i RHCP na Hipodromu, ali hype definitivno nedovoljan da meni objasni kako smo uspjeli od nečega napraviti toliku pompu pored jedne Apocalyptice.
Čovjek je tu dovoljno da uz stalnog bubnjara, ovim pjesmama povremeno da onu slušljivost i nekakav oslonac na koji bi se komercijalnija publika mogla pridržati. “Cold Blood” je amerikanizirana i ritmom, i grooveom i riječima “Loneliness is a curse of broken hearted“, a “Come Back Down” i “Slow Burn” su filleri.
Eventualno je singl “Shadowmaker” pjesma gdje je dobro došao, iako su upravo instrumentalni dijelovi tog epskog putovanja od skoro 8 minuta (trebalo je hrabrosti to staviti kao singl) ono što pjesmu izdiže iz prosjeka! Pjesma ima i svoje rock melodije, i brze ritmove, i metal galop, i riffove i solaže. Dugi bridge i istrzavanje su razlozi što mi je žao da im tu s gitarama ne gostuju Hetfield i Hammet.
No, slično se dogodilo i na vjerojatno najboljoj pjesmi njihove karijere – “Reign of Fear” je iz nekog razloga samo na limited izdanju, a ovakav instrumental i njegovi dijelovi bacili su me negdje u vrhunce albuma “…And Justice For All”.
Mikko Siren, sada već dugovječni službeni bubnjar posao je odradio bombastično i ne bi ga se posramio nikakav metal bend, a suradnja koju je odradio s elektronikom na “Riot Lights” još je jedan pokazatelj raznolikosti.
No, niti vokal niti bubnjevi nisu glavni razlog što je Apocalyptica bend čiji zvuk mi nije jasan i teško reproduciran uživo. Sve se više odmiču od onoga što su u počecima predstavljali – četiri čelista (tada ih je bilo četvorica) koji su obradili “Nothing Else Matters”, a sve se više pretvaraju u konkretni metal bend s nekakvim specifičnim zvukom i distorzijom gitare(?) Tu revoluciju napravili su davno i treba im priznati da su izdržali puno duže no što se itko usudio predvidjeti klasičnim muzičarima u metal svijetu.
Samo se nadam da ih producenti kao Nick Raskulinecz i Howard Benson neće još dodatno ‘propederiti’. Isto kao što se nadam i da će naš dvojac uspjeti održati svoju razinu originalnosti i fascinacije šire svjetske populacije ‘gudačkim metalom’.