why knot? – originalni hrvatski proizvod za spas od zapetljanih slušalica

    3506

    Zapetljane slušalice na vašem mp3 uređaju ili pametnom telefonu zacijelo su vam nebrojeno puta oduzele dragocjeno vrijeme, ili vam jednostavno išle na živce.

    Sunčan je dan, sluša vam se glazba ili razgovara na telefon, mobitel zvoni, a vi ste bespomoćna žrtva vlastitih slušalica koje sve energičnije i žustrije pokušavate raspetljati dok s druge strane linije netko uporno čeka da odgovorite na poziv. Bez obzira na to kako ih složili, u svakom džepu ili torbi bi se zapetljale. Ostale naprave namijenjene sprječavanju petljanja slušalica nezgrapne su ili zahtijevaju namatanje slušalica, što ih s vremenom oštećuje. Takvi su proizvodi često nespretni za korištenje te je problem i dalje prisutan.why knot?‘ (hrv. čemu čvor?) jedinstven je proizvod te vrste na tržištu. Nakon izrade nekoliko prototipa, najnovija verzija, koja je optimalizirana i kompatibilna s iPhone, Samsung, HTC slušalicama, putem crowdfunding stranice IndieGogo predstavljena je globalnom tržištu.

    ‘why knot’ izrađen je od posebne vrste iznimno guste spužve, koja se obrađuje laserskim rezanjem. Osim što je lagan, materijal je iznimno izdržljiv, a kombinacija čvrstoće i savitljivosti čini ga jednostavnim za korištenje. Prva serija ‘why knot?’ dolazi u 6 jarkih i dopadljivih boja.

    Muziku podržava

    Iza ideje ‘why knot?’ stoji Mladen Šimić (27), po zanimanju magistar sociologije koji iza sebe ima već nekoliko patentnih prijava i koautor je mobilne aplikacije “World In Numbers” za Android tržište.

    Fundrasing kampanja na indiegogo.com napreduje polako, ali sigurno. Prednost ove platforme svakako je ta što prikupljeni novac dobivate bez obzira na to skupite li cijeli iznos ili ne. Mislite li da ćete u zadanom roku uspjeti prikupiti 8.500 dolara na koliko ste si postavili cilj? Zašto baš IndieGogo, a ne, recimo, ulule?

    Kako za sada stvari stoje, iznos nećemo prikupiti. Razloga za to je nekoliko. Iako smo se prije same kampanje detaljno informirali o tome kako kampanje funkcioniraju, praksa nas je na kraju ipak donekle iznenadila. Uglavnom neugodno. Tu prije svega mislim na potpunu nevidljivost na samom IndieGogu, iako smo u kategoriji Design jedna od kampanja s najviše fundera. Potrebno je pokrenuti intenzivan marketing tijekom pokretanja same kampanje, a mi za to nismo imali sredstava i to će nas donekle koštati uspjeha. Drugi razlog nedostizanja cilja je preoptimistično postavljen cilj. Ali, kao što si i sama rekla, biti preoptimističan vas na IndieGogu ne košta ništa. IndieGogo smo odabrali jer je najjača crowdfunding platforma na koju se možete prijaviti iz Hrvatske.

    Najgore zapetljanje slušalica u životu…?
    Najgore zapetljane slušalice su svakog dana. Uvijek. Najviše su me smetale dok bi ih vadio prilikom vožnje na biciklu, što je značilo da se moram voziti bez ruku skroz dok ih ne otpetljam, a to po Zagrebu zna biti vrlo riskantno. Konkretno, ideju nisam dobio prilikom izravne frustracije otpetljavanja slušalica, već mi je naprosto palo na pamet. Došao sam doma, isprobao sam ideju u praksi i zaista je djelovalo.

    Što vas je u procesu plasiranja na tržište najviše izbacilo iz takta, a što vam je s druge strane vratilo vjeru u čovječanstvo?
    Na samom početku bilo je najteže pronaći ozbiljnog proizvođača. U jednoj su nas tvrtki razvlačili više od 3 tjedna s obećanjima da eto, sad će proizvod, samo što nije… Na kraju se više nikad nisu javili, a mi smo morali pronaći pouzdanu osobu. Naš proizvođač je u ovo krenuo iz čistog entuzijazma, jer mu se svidio proizvod, pošto mu mi nikakva jamstva nismo mogli dati.

    Na ovom putu s why knot?-om upoznali smo neke fantastične ljude koji su nam pomogli iz čistog altruizma ne tražeći pritom ništa za sebe. Svima njima se svim srcem zahvaljujemo, s nekima ćemo surađivati i na idućim projektima i tko zna kamo će nas to odvesti.

    Kako će se, kada i gdje why knot? širiti i hoće li imati nekog nasljednika?
    why knot? za početak pokušavamo proširiti na hrvatskom tržištu, jer je to nama odlična vježba i priprema za veće i internacionalno poslovanje, u kojem nemamo puno iskustva. Zasad tražimo i uspješno nalazimo veće distibutere, koji su nam za jedan ovakav proizvod idelani partneri, jer nam je cilj da why knot? postane iznimno lako dostupan. Što se nasljednika tiče, već i prije lansiranja why knot?-a imali smo neke ideje, no najljepše je što vam provođenje jednog ovakvog projekta omogućava da susretnete odlične i entuzijastične ljude s kojima dolazite do ideja koje vam prije uopće nisu padale na pamet te mi se čini da ću i sam biti iznenađen time što će budući projekt biti.

    Pretpostavljam da je why knot? patentiran. Za to, kao i za mnogo drugih stvari prilikom pokretanja biznisa potreban je kapital. Kako ste zatvorili/formirali svoju financijsku why knot? konstrukciju?
    Teško. Iako, ne radi se tu o novcima za koje se obično pretpostavlja da su potrebni. Konkretno, naši troškovi bili su bliže 10.000 nego 100.000 kuna. Potrebne novce imao sam isključivo od vlastite ušteđevine, jer nikakav kredit niti pomoć sa strane u ovom trenutku nisu bili mogući.

    Mislite li da će vam why knot? u doglednoj budućnosti plaćati račune ili ćete taj dio prepustiti dnevnim poslovima?
    Naravno da nam je san i cilj jednog dana živjeti od svoje vlastite kreacije, no zasad ne razmišljamo o tome kad bi to moglo biti. Neka stvari idu svojim tijekom, jer kroz ovaj proces smo se već puno puta uvjerili da jako malo toga funkcionira na onaj način na koji pretpostavljamo.

    Savjet svima koji planiraju pokrenuti biznis, patentirati nešto svoje i, na kraju, to isto plasirati na tržište…
    Prvo i najvažnije: krenite u to! Dok sjedite doma i unedogled slažete konstrukcije u glavi kako bi cijeli proces mogao izgledati, bezveze gubite vrijeme i energiju zamišljajući stvari onakvima kakve u praksi sigurno neće biti. Kao što sam već rekao, gotovo je nemoguće, barem neiskusnim poduzetnicima, pretpostaviti kako će se stvari odvijati van vaše mašte. Postavite si neke generalne smjernice tko su vaši potencijalni partneri i tko su vaši potencijalni kupci i u tom smjeru nastojte djelovati, ali to je to. Ostanite otvoreni za sve mogućnosti.

    Također, imajte uvijek matematiku na umu. Zanesite se svojom idejom, to je nužno, ali budite svjesni da je nemoguće naći ozbiljne poslovne partnere koji od vaše ideje neće imati konkretne dobiti. Ako morate birati, a uglavnom morate, fokusirajte se na jake strane vaše ideje, projekta, proizvoda, a nemojte trošiti vrlo ograničeno vrijeme i resurse pokušavajući ispraviti svaki i najmanji nedostatak. Naučite se procijenjivati ljude oslanjajući se na instinkt, jer za drugo nećete imati dovoljno vremena. I još jednom za kraj, pokrenite se i krenite!

    why knot? budućnost…?
    Izgledno je da će se u bliskoj budućnosti why knot? moći nabaviti u maloprodaji diljem Hrvatske. Nakon što steknemo iskustvo distribucije na nacionalnoj razini, okrećemo se ka izvozu i nadamo se da će jednog dana, vrlo uskoro, why knot? postati jednako uobičajen kao čačkalica.

    0 Shares
    Muziku podržava