Proteklog vikenda posjetili smo Waves Vienna festival i konferenciju, događaj koji je već šestu godinu zaredom u tri dana ujedinio glazbenu Europu, ali doveo i neke prekooceanske izvođače.
Više od 100 izvođača, 11 tisuća posjetitelja i 620 europskih delegata koji pokrivaju gotovo sve sfere glazbene industrije, koncerti u izlogu, besplatne tetovaže, nastupi na neobičnim lokacijama po gradu… sve je to obilježilo ovogodišnje izdanje Wavesa.
Iako je u dosadašnjih nekoliko izdanja Waves imao partnerski grad u kojem se održavao program, ovoga puta Bratislava nije bila uključena u cijelu priču, ali manje izdanje ne znači nužno i slabiju kvalitetu. Naprotiv, Waves je i u ovom izdanju pokazao zašto je jedan od najvažnijih europskih glazbenih događaja. Saželi smo nekoliko najvažnijih zapažanja u kratku abecedu Waves Vienna konferencije i festivala.
Networking
Moto ovogodišnje konferencije je bio “Collaborate. Communicate. Connect“. I zaista je cijeli događaj savršen za širenje baze kontakata. Uz organizirane ‘networking sessions’ na kojima je prilika upoznati međunarodne festivale, novinare ili žene u glazbenoj industriji, sama konferencija i festival je prilika da uživo upoznate jako puno ključnih ljudi.
Njemačka
Druga zemlja u fokusu ovogodišnjeg Wavesa je Njemačka. Treće najveće glazbeno tržište u Europi svakako je i znak da s njima treba surađivati, a u prilog tome idu i brojke. Njemačka glazbena industrija ekonomski je vrlo isplativa jer teži 11,1 milijardu eura i zapošljava više od 127 tisuća ljudi, pokazali su to prošlogodišnji podatci Federal Music Industry Association. Sa središtima u Berlinu, Hamburgu i Kolnu, njemački glazbeni trendovi pokazuju da raste broj manjih boutique festivala, kao i privatnih festivala, gotovo svaki grad ima svoj besplatni festival na otvorenom, događaji su ekološki osviješteni, a sve je to i bitna stavka turističke ponude države.
Playliste
Novi stari trendovi su playliste i streaming koji preuzimaju prinat, i izdavaštvo se ne može boriti s time. To je poručeno na panelu “Playlist Marketing”. Playliste su postale svakodnevica u promociji bendova, a diskografi se bore za plasman svojih izvođača. Doseg je ogroman, te oko 50 milijuna korisnika streaminga sluša playliste, a recimo samo Spotify ima zaposleno 50 urednika koji brinu o kreiranju playlisti.
Scott Cohen
Jedan od zanimljivijih pop-up sessiona, novog formata na kojem u više od sat vremena gost predstavlja svoj rad, a moderator je sama publika, ugostio je Scotta Cohena, suosnivača Orchard servisa za digitalnu distribuciju. Scott je naglasio da komunikacija glazbenih umjetnika putem digitalnih medija više nije integrirana, te za svaku nišu trebaju imati drugačiju pomno osmišljenu strategiju obraćanja ciljanoj publici. Ukazao je na već poznatu činjenicu da ako jedan bend ima stotine tisuća pregleda tj. slušanja na platformama poput YouTubea ili Spotifya, ne znači automatski da može napuniti niti omanji klub. Također, ako neki pjevač ima mnogo pratitelja na Facebooku ili Snapchatu ne znači da je toliko slušan na Deezeru i upravo se zato treba svakoj publici obraćati na drugačiji način.
Tehnologija kao bitan dio glazbe
Nakon prošlogodišnjeg velikog uspjeha, Music Hackday je i ove godine okupio ljude koji svoj radu vežu uz glazbu i tehnologiju. Sudionici su mogli izraditi novi glazbeni instrument, aplikaciju, nosive glazbene gadgete i pokazati zašto glazba i tehnološke inovacije idu zajedno.
Warhaus
Belgijski Warhaus bend je koji je trebalo čuti uživo. Frontmen Balthazara, koje smo imali prilike čuti i u Zagrebu, u novom projektu hrapavi vokal kombinira sa sanjivim i mračnim zvukovima, a u zadimljenom klubu sve sjeda na mjesto.
Žene u glazbenoj industriji
Jedan od posjećenijih panela i prilika za networking je bila rasprava Women in the Music Business, rezervirana samo za žensku publiku. Okupila je nekolicinu sudionica iz cijele Europe koje su podijelile svoja iskustva u radu u glazbenoj industriji, bilo da se bave glazbom kao izvođačice, radijske novinarke ili u produkcijskoj kući, a sve navode porast broja žena u glazbenoj industriji.
Beč je i ovim izdanjem Waves konferencije i festivala ujedinio glazbenu Europu, a sjajan događaj pružio je još jednu priliku za zaviriti u funkcioniranje glazbene industrije i čuti nove glazbene nade. Savršeno posložen showcase festival nudi prvi omjer edukacije i glazbe i svakako je preporuka da ga stavite u svoje festivalske kalendare.
Tekst: Monika Marušić