U nove glazbenike ulaže se više nego u nove lijekove

    1386

    Međunarodno udruženje glazbene industrije (IFPI – International Federation of the Phonographic Industry) objavilo je izvješće iz kojega se vidi kako je glazbena industrija, unatoč krizi, ipak zadržala visoku razinu ulaganja u nove izvođače.

    Prošle je godine potrošeno sveukupno 4.5 milijardi dolara u nove izvođače (A&R – artists and repertoire) i marketing, od čega su 2.7 milijardi uložile same diskografske i izdavačke kuće. Neznatan je to pad u odnosu na 2010. godinu kada je uloženo 2.8 milijardi dolara.

    Prema nekim istraživanjima, postotak ulaganja u nove izvođače iznosi između 15 i 16 posto, što je više od, primjerice, računalne i farmaceutske industrije gdje je postotak ulaganja u nova područja oko 9, odnosno 15 posto.

    Muziku podržava

    Ankete iz Velike Britanije i Njemačke pokazuju da velika većina demo izvođača želi potpisati ugovor s nekim diskografom jer smatraju da tako mogu profitirati. U Britaniji taj postotak iznosi 71, a u Njemačkoj 80 posto. Sudionici ankete u obje države velikim postotkom (70 posto) navode da je primarni razlog zbog kojega bi potpisali ugovor – marketing.

    Prema brojkama IFPI-a potrebno je između 750 tisuća i 1.4 milijuna dolara da bi novo ime pronašlo svoje mjesto na glazbenom nebu. Taj iznos može se raščlaniti na 200 tisuća koliko iznosi isplata unaprijed, do 300 tisuća stoje troškovi snimanja albuma, između 50 i 300 tisuća stoji snimanje spotova, a 100 tisuća odlazi na turneje. Najviše novca, između 200 i 500 tisuća dolara otpada na marketing.

    “Jednostavno je: iza blještavog i svima vidljivog svijeta glazbenika krije se skrivena kompleksna mašinerija koja igra veliku ulogu. Ovo izvješće samo pokazuje koliku ulogu imaju diskografske kuće u otkrivanju i prezentiranju glazbenih talenata” poručio je Frances Moore, čelni čovjek IFPI-a.

    Trenutno u svijetu postoji oko 5 tisuća izvođača koji su članovi velikih diskografskih kuća, te deseci tisuća onih koji su svoje utočište pronašli u malim, nezavisnim etiketama.

    Svaki četvrti izvođač novi je izvođač.

    0 Shares
    Muziku podržava