U 2005. zabilježen pad prodaje albuma u Americi

1277

Kupovina muzičkih kompaktnih diskova tradicionalno se u Americi povećava pred božićne i novogodišnje blagdane. U zadnjih nekoliko godina prihod od prodanih CD albuma i ostalih glazbenih proizvoda čini ukupno 40 posto američkog prihoda cijele muzičke industrije. No, i taj se trend izgleda počeo mijenjati.

Tijekom proteklih božićnih blagdana, prodaja CD albuma je pala za osam posto u usporedbi sa prošlogodišnjom. Jedan od razloga je i manji broj uspješnih glazbenika, kažu sve brojniji glazbeni kritičari, a čak se i ukupna dužina snimljene glazbe smanjila. Ove sezone moglo se vidjeti da više hit-albuma brzo dođe i prođe sa prvog mjesta nego što je bio slučaj bilo koje druge godine, a taj trend postoji još od 1991. godine.

To je ujedno i znak da se neki umjetnici i dalje uspijevaju održati na vrhu top ljestvice. No, mnogi potrošači, uz pomoć digitalnih glazbenih naprava poput popularnog iPoda, imaju mogućnost ‘skidanja’ najpoznatijih pjesama i ne kupuju više cijele albume, nego pojedinačne pjesme s albuma. Dakle, kupuju samo ono što vole, s manjom mogućnosti da im se podvali puno loših pjesama uz nekoliko kvalitetnih.

Muziku podržava

Ipak, prodaja pojedinačnih pjesama nije ni izbliza dovoljno velika da bi izazvala drastični pad prodaje kompaktnih diskova. Razlog za to je, dijelom, mogućnost laganog kopiranja albuma na kompjuteru i mogućnost pronalaženja traženih pjesama na Internetu na besplatnim (dobro, i nelegalnim) servisima koji su se pojavili nakon legendarnog Napstera.

Stručnjaci kažu da će glazbena industrija i dalje bilježiti pad u 2006. godini i moguće je da će ova godina donijeti i prekretnicu ovoj industriji. Valjda ta prekretnica neće biti nove tužbe, nego konačno shvaćanje da se svijet i tehnologija mijenjaju, te da se promjene ne mogu silom zaustaviti. Koliko god mi šutjeli o tome.

Izvor: VOA

Muziku podržava
Stisni