Svi žele skinuti Britney

6301

Posrnulu pop-princezu, ćelavu pjevačicu, najskuplji proizvod američke glazbene industrije ili u najjednostavnijoj varijanti – Britney Spears, posljednjih su nekoliko mjeseci, otkako je lansirala ‘povratnički’ trash hit (iako nije nigdje ni otišla) “Womanizer“, glazbenici najrazličitijih žanrova odlučili ogoliti i obradom pokazati kako ova pjesma može dobro zazvučati (i) u njihovim aranžmanima.

Spears je nakon turbulentne godine i nevjerojatno uspješnog, ali nepromoviranog “Blackouta”, odlučila u rujnu 2008. započeti svoj ‘povratak’ iz mrtvih retro-futurističkim electro-pop singlom “Womanizer” čiji refren, bez imalo sarkazma, iziskuje koncentraciju zbog artikulacije naoko jednostavnog, ali ipak složenog teksta koji dokazuje kako loš pop može biti zajebaniji nego što mislimo i upravo joj je on omogućio skok na prva mjesta svjetskih top ljestvicama.

Među prvima koji su se odlučili na obradu jest perspektivna i gotovo jednako nepredvidiva Lily Allen koju je radio voditelj i producent same Lily Allen te Amy Winehouse, Mark Ronson, zamolio za ekskluzivnu pjesmu koju nikad nije čuo kako bi ju pustio u svojoj emisiji. Mlada Britanka za sebe je snimila dotičnu obradu jer ‘jednostavno voli Britney Spears i tu pjesmu’, od čega je promptno nastao fijasko.

Naime, voditelj je pustio pjesmu koju su fanovi pjevačica skinuli i brzinom munje proširili Internetom, na što je Alleničin izdavač EMI Records burno reagirao. Allen se ispričala zbog neplanirane distribucije, za koju je pak okrivila Ronsona.

No, tijekom promocije svog posljednjeg albuma u Americi, Lily je gostovala kod poznate talk-show voditeljice Ellen DeGeneres, u čijoj je kuhinji zajedno s njom izvela svoj hommage ‘cirkusantici’ Spearsici.

Muziku podržava

Tyson Ritter ipak nije toliko fasciniran samom personom Britney Spears, koliko istom pjesmom za koju je rekao da on i njegov bend All American Rejects jednostavno ‘mogu otpjevati bolje od Britney’, što je i potvrđeno na Pepsi Smashu u ‘piratskoj’ rock parodiji, i koja je postala jedna od najuspjelijih interpretacija majke Spears koja se simultano pojavila u pozadini kroz pet lica u spotu Josepha Kahna, dok je Ritter pritom izgledao kao Kubrickov pomahnitali lik.

Sklonija Allen bila je mlada Australka Ladyhawke poznata po fluktuiranju među žanrovima i sve češćim festivalskim nastupima, a svijetu je u emisiji “Live Lounge” BBC-evog Radija 1 ponudila akustičnu varijantu ‘Ženskaroša’.

A kako to izvode Škoti, u istoj su emisiji u travnju ove godine demonstrirali Franz Ferdinand. Vidno se zabavivši interpretirajući i improvizirajući “Womanizer“, Alex Kapranos je komentirao kako je to jedna od najboljih pjesama posljednjih nekoliko mjeseci – nesumnjivo je ovo novi razlog da se Franjo Ferdinand prevrti u grobu, budući da se nakon singla “Michael” te pjesme “This Boy” na popisu gay pjesama ovih Škota našla i “Womanizer”.

Bostonska je, pak, r’n’b četvorka Ahmir pjesmu izvela iz perspektive muškarca, po prvi put u salvi obrada, u klasičnoj r’n’b varijanti s primjesama hip-hopa. Iako još uvijek nepotpisan i neafirmiran bend, Ahmir su 2006. osvojili visoko 19. mjesto na ljestvici najprodavanijih r’n’b pjesama sa singlom “Welcome To My Party”.

Spears je na svoj 27. rođendan objavila drugi singl i šesti studijski album istoga imena “Circus” koji ipak nije bio pretjerano atraktivan materijal zvijezdama da ga seciraju, tek će mladi američko-japanski rockeri Royal Pirates i švedski hardcore metalci Eternal September zaviriti u cirkus.

Potonji su svoju karijeru fokusirali upravo na obradama pop pjevača poput Beyonce, Britney ili bivšeg joj Justina Timberlakea, a jedna od najpopularnijih obrada je Britneyina “Piss On Me” (“Piece Of Me”). Zanimljivo je kako su upravo navedena imena u samome vrhu prijatelja na njihovoj MySpace stranici.

Međutim, obrade Britney Spears nisu nipošto noviji fenomen u glazbenome mainstreamu. Štoviše, njezin najveći hit “Toxic” prije neslavne sudbine koja ju je zadesila i prije oboje djece, bio je vrlo plodno tlo kreativnim glazbenicima među kojima se kvalitativno najviše ističe francusko-izraelska kantautorica Yael Naim, buduća nasljednica Norah Jones koja je odlučila ‘toksičnome’ tekstu udahnuti dašak soula na svom drugom studijskom albumu imenovanom po sebi. Spomenimo kako je njena pjesma “You Disappear” bila glavna tema filma “Harrisonovo cvijeće” o hrvatskom Domovinskom ratu, s Andie MacDowell i Adrienom Brodyem u glavnim ulogama.

Ekvivalent ovoj soul pjevačici tri su sestre Chapin (Abigail, Lily i Jessica), oscilirajućih i eterealnih glasova čime, uz dovoljnu dozu gotičke jeze i mraka postižu osjećaj strahopoštovanja prema glazbi koju stvaraju, a neobično je što su isto uspjele postići s “Toxicom”. Svoj mračni i pretežito akustični debitantski album “Lake Bottom” objavile su tek 2008. godine.

Iste godine američki post-hardcore bend A Static Lullaby objavljuje svoje četvrto dugosvirajuće izdanje “Punk Goes Pop 2” najavljeno instant hit-singlom “Toxic” u dosad najekstremnijoj verziji, a popratni videospot lascivno-opscenog karaktera donosi pregršt ‘spirsolikih’ glumica i modela, odajući ‘počast’ ranim fazama sveprisutne Spearsove. Spot je pomogao promociji obrađene i obrađivača.

Retrospektiva zanimljivih obrada odvodi nas do ultimativnog trash-hita “Oops…I Did It Again“, s istoimenog drugog albuma gđice. Američki San u koji su pak Children Of Bodom odlučili penetrirati i ejakulirati ga kao B-stranu singla “In Your Face”, a nedavno su ga uvrstili na novi album obrada “Skeletons In The Closet” zakazan za rujan ove godine.

Posljednja u nizu i prva u kronologiji, pjesma je koju smo svi znali, pjevušili i zbog koje deset godina kasnije imamo ovu (ne)opravdano najpoznatiju osobu svijeta show businessa – “…Baby, One More Time”.

Pozivu nevine nimfete morali su se odazvati još jedni Škoti – rockeri Travis. Minimalističkim pristupom u akustičnoj su verziji koristili ironiju i patetiku u glasu koji je u nekoliko navrata postajao namjerni falset, dok je puno mračnija kabaret verzija iskovana u mračnim podrumima The Dresden Dollsa, koji su zauvijek ovu zločestu djevicu povukli na mračnu stranu razvrata. Mora da je slušala baš njihovu obradu dok je tražila Amy bez gaćica…

Vječno mladi i uvijek spremni ‘ubosti’, Blink 182 naprosto nisu mogli ispustiti ove ingeniozne stihove iz pera Šveđanina Maxa Martina i ‘pogodili’ malu još jednom (nakon prvotne video-parodije spota “Sometimes”), na sličan način i kao pop-punkeri Simple Plan te Bowling For Soup.

Tori Amos se ipak nije narugala svojom verzijom “…Baby, One More Time”, iako je više puta istaknula u medijima kako je Spears užasan uzor mladim ljudima. No, kada je 2007. Spears bila nekoliko puta hospitalizirana, ali i medijski linčovana zbog gubitka sinova, Amos je napisala iskrenu baladu mladoj pjevačici koja je pokleknula pod teretom slave, nazvavši ju “When A Star Falls Down” u kojoj joj govori: “Možda i jesi majka/ ali i ti trebaš svoju/ Da, možda sam i ja majka/ ali i ja trebam svoju“.

Voljeli je ili je mrzili, djevojke i momci traže Britney kako bi se ili kvalitetno našalili na račun dotične i njenih eskapada na koje se doista može računati ili kako bi barem na taj način, obradama njezinih preproduciranih studijskih uradaka, dosegli željenu razinu publiciteta.

Usto, mnoga glazbena istraživanja pokazala su kako su obrade odraz uspješnosti pjesme, u protivnom obrade ili interpretacije ne bismo vidjeli unutar popisa pjesama na albumima onih koji ih obrađuju.

Top 10 obrada:
1. The Chapin Sisters – Toxic
2. Yael Naim – Toxic
3. A Static Lullabay – Toxic
4. Children Of Bodom – Oops I Did It Again
5. Franz Ferdinand- Womanizer
6. Glen Hansard & Colm Maclomaire – Everytime
7. Travis – Baby One More Time
8. All American Rejects – Womanizer
9. Lilly Allen – Womanizer
10. Ladyhawke – Womanizer

Ilustracije: Igor Jurilj

0 Shares
Muziku podržava