Streaming glavni izvor prihoda u glazbenoj industriji

    1407

    Online servisi ‘on demand’ kao što su Spotify i We7 do kraja ove godine globalnoj glazbenoj industriji donijet će zaradu od 696 milijuna funti – porast za 40% u odnosu na prošlu godinu, rezultati su novog istraživanja kojeg je provela agencija za praćenje rada industrije Strategy Analytics.

    Agencija je tijekom istraživanja uspoređivala britansko glazbeno tržište s globalnim i došla do zaključka kako je streaming najbrže rastući sektor industrije koji polako, ali sigurno preuzima primat nad downloadom za koji se predviđa da će ove godine zabilježiti porast od 8.5%.

    No najveće prihode glazbenoj industriji još uvijek donosi prodaja CD-a i vinila – 61%, unatoč padu od 12% na globalnoj razini i 30% u Velikoj Britaniji.

    Muziku podržava

    Rezultati istraživanja odnose se na prvih šest mjeseci ove godine.

    Također se očekuje kako će ukupna potrošnja na glazbu ove godine u Velikoj Britaniji pasti za 190 milijuna funti, ili 16%, dok će na globalnoj razini ona zabilježiti pad od 2.6%.

    “Nastavak opadanja nas je pomalo iznenadio, a razlog tomu mogao bi biti izostanak novih materijala najvećih imena popa i rocka. Kvaliteta objavljenih izdanja jednostavno nije bila dovoljno dobra da podigne potrošnju na onaj nivo koji smo imali priliku vidjeti proteklih godina.

    Možda će se nešto pojaviti – čak i jedna od kompilacija pjesama s ceremonija otvaranja i zatvaranja Olimpijskih igara – što ćemo iščekivati s veseljem” izjavio je za BBC agencijin čelnik sektora za digitalne medije, Ed Barton.

    Agencija također predviđa da će legalna kupovina glazbe digitalnim putem preuzeti primat nad fizičkom 2015. godine, kako u Velikoj Britaniji tako i na globalnoj razini.

    “Očekuje se da će glazbeni streaming servisi biti budući pokretači rasta jer prodaja downloada polako počinje stagnirati” dodao je Barton.

    Britanska fonografska industrija (British Phonographic Industry, BPI), tijelo koje predstavlja diskografske kuće u Velikoj Britaniji, iznijela je da su prihodi pretplatničkih glazbenih servisa u prva tri mjeseca 2012. iznosili nešto manje od 9 milijuna funti – porast za 93% u odnosu na prošlu godinu.

    ‘Besplatni’ streaming servisi, koji pribjegavaju oglašavanju kako bi ostvarili profit, zabilježili su rast od 3.4 milijuna funti – skok od 20% u odnosu na isti period 2011.

    U Švedskoj, domovini Spotifya, tijelo tamošnje diskografske industrije GLF iznijelo je podatke kako su im tijekom prvih šest mjeseci ove godine glazbeni streaming servisi donijeli zaradu od 252.7 milijuna kruna (24 milijuna funti) – porast od 79% u odnosu na 2011.

    No nije sve tako sjajno! Neki su se glazbenici žalili da od streaming servisa, koji im visinu zarade određuju po broju slušanosti dotične pjesme, zapravo dobiju vrlo malo.

    Čelistica Zoe Keating nedavno je putem Googleove javne isprave obznanila kako joj je Spotify isplatio samo 281.87 dolara (179.70 funti) nakon što su se njezine pjesme tamo ‘zavrtile’ 72.800 puta.

    Pop pjevačica Shannon Hurley također je izrazila razočarenje mizernom zaradom od Spotifya – uprihodila je svega 14.87 dolara (9.48 funti) od 4.030 ‘zavrtaja’.

    Prema tome ispada da glazbenici po streamu pjesme zarade svega oko 0.2 penija.

    Međutim, iz Spotifya tvrde kako su glazbenicima lani honorarno isplatili 180 milijuna dolara, kao i da su na putu da taj iznos ove godine udvostruče na 360 milijuna dolara.

    Martin Mills, osnivač etikete XL Recordings i šef grupacije Beggars Group, također je ustao u obranu takvih servisa, kazavši kako neki od njegovih izvođača trenutno ostvaruju veću zaradu putem njih nego klasičnom prodajom izdanja.

    Da nema mogućnosti zarade digitalnim putem, ne bismo mogli voditi biznis” poentirao je za Daily Telegraph prošlog tjedna.

    Očekuje se da će digitalni downloadi – glazba kupljena putem Amazona, iTunesa, 7Digitala i ostalih online servisa – britanskoj industriji 2012. donijeti prihod od 194 milijuna funti.

    44% svih prihoda ostvarenih prodajom glazbe digitalnim putem na tržištu Zapadne Europe otpada na Veliku Britaniju, čemu dijelom uvelike doprinosi i tamošnja velika rasprostranjenost širokopojasnog Interneta.

    0 Shares
    Muziku podržava