Stanislav Muškinja: “Raznovrsnost u glazbi je bitna, inače je dosadno”

Leonora Bedić
800

U zagrebačkom KSET-u, 25. travnja, održat će se nešto drugačije koncipirana večer, u sklopu koje će naš udaraljkaš Stanislav Muškinja održati solo koncert.

Program pod nazivom ‘Od baroka do rocka‘ zamišljen je kao kombinacija kratkog predavanja o udaraljkama i putevima kojima se dolazi do statusa uspješnog udaraljkaša. Nakon predavanja održat će se i koncert kojim će se prezentirati raspon instrumenata i opcija u udaraljkaškom svijetu.

Glazbenu karijeru Stanislav je započeo prije 22 godine s glazbenim obrazovanjem, odnosno privatnim satovima bubnjeva. Stekao je veliki broj priznanja te sudjelovao u brojnim zborovima, orkestrima, ali i svirao (ili svira) u mnogim autorskim i cover bendovima. Samo neki od njih su Seven That Spells, Forlorn Legacy, Eigenschaft, Acoustic Project, Kajtebriga.Između ostalog, često je nastupao i sa Simfonijskim orkestrom HRT-a te varaždinskim, riječkim i hrvatskim komornim orkestrima, a svirao je i kao honorarni udaraljkaš Zagrebačke filharmonije.Pred ovaj interesantni program u KSET-u, izmijenili smo sa Stanislavom riječ, dvije…

Možeš nam malo približiti svoje glazbene početke?
Glazbeni početak je bio na karnistrima i bačvama u šupi. Bubnjari su mi fora izgledali, pogotovo Dave Grohl iz Nirvane koji je jako mahao glavom dok je svirao.

Muziku podržava

Mnogi te znaju i kao člana našeg benda Seven That Spells, ali svirao si u mnogim drugim sastavima…
U puuuuno sastava, ne bih sad sve nabrajao jer nema smisla, a i ne znam kojom logikom da ih nabrojim, koji su bitni, koji nisu, ne znam. A i šta bi to značilo svirao? Svirao kao stalni član, pridruženi član, samo kao plaćenik, sudjelovao u aranžmanima, ili bio samo na jednoj probi? U idućem pitanju je odgovor koji bi i ja napisao, razni sastavi raznih žanrova.

Svakako moramo istaknuti i tvoju svestranost jer sviraš i s klasičnim orkestrima, jazz i rock bendovima, snimaš albume metal bendovima, a zanimljivo je i da si nekada svirao i na svadbama. Koliko je ta raznovrsnost bitna za formiranje glazbenika, za razliku od slučajeva kada se pojedinci posvete isključivo jednom području?
Ta raznovrsnost je bitna za formiranje raznovrsnog glazbenika, a pošto su udaraljke vrlo raznovrstan i multi primjenjiv instrument ta raznovrsnost je sigurno plus. Mislim da bi svaki udaraljkaš trebao biti raznovrstan inače će mu biti dosadno u životu. Što se tiče slučaja posvete isključivo jednom području, ne znam, nisam nikad probao, ali imam osjećaj da je više frustrirajuće nego ovo prvo.

Poznato nam je da si glazbeno obrazovan i da si diplomirao na Akademiji, međutim zanima nas do koje razine pojedinac može samostalno naučiti svirati ovaj instrument i što je potrebno da bi se postalo uspješan udaraljkaš?
Na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, svašta se danas zove akademijom pa moram ispraviti, pojedinac samostalno ne može ništa učiniti ni u kojem području jer svi živimo u društvu, pojedinac samostalno može sam sebi biti najbolji. Da bi se postalo dobar udaraljkaš potrebno je slušati profesora, biti raznovrstan i puno vježbati i svirati s drugim instrumentalistima.

Na koji način zapravo povezuješ klasični glazbeni trening i alternativni pristup glazbi?
Izmišljam svoje vježbe.

Što smatraš svojim najvećim dosadašnjim postignućima?
(smijeh) jedno je postignuće, a to je da sam izvrsno sretan u životu i ništa mi ne fali, i za ničim ne žalim.

Zapravo ti i živiš od glazbe jer predaješ kao profesor udaraljki…
Da, u jedinoj varaždinskoj glazbenoj školi, nema ih više.

Kada je riječ o bubnjarima/udaraljkašima, koje glazbenike doživljavaš svojim uzorima i koje izvođače/bendove osobno najviše slušaš?
Ah uzori, to je previše dvodimenzionalno i previše jednosmjerno, puno dobrih ljudi me puno toga naučilo, nisu samo glazbenici. A izvođači , pa ima ih isto dosta, ovisi kakav mi zvuk odgovara u nekoj fazi života, ne želim nikoga imenovati jer ću odmah biti svrstan u ladicu, a to želim izbjeći koliko god mogu.

Surađivao si s brojnim svjetski poznatim profesorima, međutim postoje li određeni izvođači s kojima bi volio u budućnosti napraviti nekakvu suradnju?
Ne. Zasad želim što više sam napravit, iznasurađivao sam se.

Bliži se i koncertni program ‘Od baroka do rocka’… kako je zamišljen, što ćeš sve svirati i zašto bi svaki zaljubljenik u ove instrumente trebao posjetiti ovaj program?
Prvi dio programa je klasični udaraljkaški repertoar. Bach na marimbi, jazz na vibrafonu itd. relativno tiho i mirno. Drugi dio programa su moje skladbe uz pratnju zvučnika, glasno i nemirno.

Ne mislim da bi svaki zaljubljenik trebao posjetiti moj koncert. Ako se čovjeku ide taj dan na koncert i raspoložen je za nešto neobično trebao bi doć.

Muziku podržava
Stisni