Spotify vrijedi više od cijele američke glazbene industrije zajedno

    1013

    Prema novim navodima glazbeni online servis Spotify sada vrijedi više nego cijela američka glazbena industrija zajedno.

    Po prvi puta u povijesti, prihodi ostvareni od glazbenih online streaming servisa u SAD-u pretekli su prodaju CD-a.
    Sada, nakon što je uprihodio 400 milijuna dolara, list The Wall Street Journal navodi da Spotify trenutno vrijedi više nego cijela američka glazbena industrija zajedno.

    Trenutna vrijednost Spotifya procjenjuje se na 8.4 milijardi dolara što je dvostruko više od one najbližeg mu rivala Pandore (3.5 milijardi dolara).

    Muziku podržava

    Podaci američke Udruge diskografske industrije pokazuju da su prihodi od internetskog skidanja glazbe sa servisa uz pretplatu ili od slušanja internetskih radio-stanica lani dosegli 1.87 milijardi dolara, samo u SAD-u.

    U usporedbi s godinom ranije, prihodi su veći za trećinu i sada čine trećinu ukupnih prihoda američke glazbene industrije.

    Istovremeno, prodaja CD-a pala je za više od 12 posto na 1.85 milijardi dolara.

    Prodaju fizičkih nosača glazbe ne uspijeva potaknuti ni renesansa vinilnih ploča čija je prodaja tijekom 2014. skočila za čak 50 posto na 315 milijuna dolara.

    Internetsko skidanje glazbe najveći je izvor digitalnih prihoda diskografske industrije već gotovo cijelo desetljeće. Ipak, vrh je dostignut 2012. godine, a od tada se bilježi lagani pad.

    U prošloj godini ukupni digitalni prihodi dosegli su 2.6 milijardi dolara što je gotovo 9 posto manje nego 2013. godine. Digitalni prihodi čine 37 posto u ukupnim prihodima glazbene industrije.

    Glazbeni biznis nastavlja s radikalnom transformacijom. Diskografske kompanije sada su tvrtke za digitalnu glazbu, a dvije trećine svojih prihoda dolazi im iz različitih digitalnih formata” komentirala je za list Financial Times Cary Sherman, predsjednica i izvršna direktorica Udruge diskografa.

    No, servisi za streaming glazbe u sve su većem sukobu s glazbenicima i velikim etiketama. Problem je u opciji besplatnog korištenja koje služi kao alat za privlačenje korisnika koji će se pretplatiti.

    Najžustriji u prigovoru bio je Universal Music koji je pritiskao Spotify da izmijeni uvjete besplatnog korištenja – Universal Music smatra kako je ta opcija suviše velikodušna, a da se nakon nje mali broj korisnika odlučuje za pretplatu, dok se Spotify odupire takvim tezama tvrdeći kako je besplatno korištenje iznimno važan marketinški alat za privlačenje korisnika i prihoda.

    0 Shares
    Muziku podržava