Ralf Lülsdorf (Telekom Electronic Beats): “Morate dobro upakirati poruku koju komunicirate”

    1824

    Četvrtu godinu zaredom Electronic Beats Festival u Zagreb dovodi najpopularnija imena svjetske elektronske glazbe, ali ove godine, 8. studenog, sve se događa u Laubi.

    Na zanimljivoj lokaciji bit će ugošćeni norveški muzičar Erlend Oye, engleski pjevač i kompozitor Patrick Wolf, a tu će još biti i 23-godišnji filipinski producent Eyedress, redatelj Idris Vicuna, te Den Sorte Skole – danski DJ i producentski kolektiv koji sempliraju glazbene fragmente sa starih vinila različitih žanrova.Mi smo porazgovarali s tatom samog projekta. Ralf Lülsdorf kreativna je glava i direktor odjela za međunarodni glazbeni marketing Deutsche Telekoma. Ralf je uspio stvoriti prepoznatljivi i jedinstveni glazbeni marketing, koji je prikazan kroz projekt koji danas znamo kao Electronic Beats. Međunarodni doseg glazbene karavane i činjenica da je EB postao jedan od najuspješnijih glazbenih programa dovoljan su razlog za pokušati saznati je li u cijeloj priči bitan brand ili je bitna glazba. U više od desetljeća koliko postoji Telekom Electronic Beats kako se projekt razvijao i mijenjao?
    Electronic Beats nije mijenjao ideju i sadržaj, ali smo naravno mijenjali kanale kojima dopiremo do naših fanova i publike. Primjerice, prije 14 godina televizija je još uvijek bila bitan glazbeni kanal, ali s opadanjem važnosti odlučili smo koristiti druge servise kako bismo našu zajednicu opskrbili s video sadržajima. Danas je YouTube kanal electronicbeats.tv omiljeni servis za plasiranje HD video snimaka naših međunarodnih festivala i sjajnih dokumentaraca o izvođačima, etiketama, kao i zanimljivih razgovora o tehnologiji.

    Biste li rekli da je u slučaju Electronic Beatsa više riječ o brandu, a manje o glazbi?
    Telekom Electronic Beats je naravno marketinški program, a ne samo ‘L’art pour l’art’. Danas morate dobro upakirati poruku koju komunicirate kao brand jer mladi mogu brzo dekodirati vaše aktivnosti i ne dopuštaju da se manipulira njima. Stoga je naš program brandirana zabava koja kreira glazbene priče i povezana je s našim poslom. Realno, većina glazbe koja se danas nudi fanovima je preko naših mreža. Najbolje to pokazuje naše partnerstvo s Deezerom.

    Muziku podržava

    Ako kultura ima velikog sponzora iza sebe, može li se to i dalje nazivati kulturom? Može li ovako veliki projekt preživjeti bez velikog spozora?
    Ne želim odgovoriti na općenito pitanje o kulturi jer to podrazumijeva puno više od glazbe. Što se pak tiče glazbe, uvijek su postojala nekakva sponzorstva i potpore. Sjetite se samo The Beatlesa koji su nosili sponzorsku odjeću i odijela. Sve dok sponzori služe fanovima, te obje strane stvaraju vrijednost iz toga, mislim da to može biti plodonosna i dugotrajna aktivnost.

    Je li EB postavio standarde za druge korporacije i dao im upute kako podupirati glazbene sadržaje?
    Da, na neki način smo već standard za glazbena sponzorstva ili glazbeni marketing. Veliki njemački proizvođač automobila je već upotrijebio našu marketinšku strategiju kao najbolju za svjetsko glazbeno sponzorstvo.

    Kako je Electronic Beats oblikovao naše razumijevanje glazbe i medija, budući da izdajete časopis, DVD, imate radio, a i sami događaj je namijenjen ljudima koji prate glazbu.
    Ne mislim da oblikujemo glazbene ukuse ljudi ili njihovo shvaćanje glazbe. Jedino nudimo potpuni medijski portfolio našim fanovima, umjesto da samo odradimo jedan događaj ili medijsko pokroviteljstvo. Ali ono što svakako radimo je oblikovanje marketinške komunikacije upotrebom novih kanala i kombinacijom različitih alata. Content marketing i uključenost preko društvenih medija je ključ.

    Kako funkcionira booking u svim Electronic Beats središtima u Europi. Kako postižete tu zlatnu sredinu bookinga nekoga tko je već veliko ime, ali ujedno i davanja prostora nekome tko je relativno nepoznat?
    Procedura bookinga je jako fleksibilna i kreativna. Naravno imam tim koji se time bavi, ali svatko iz našeg tima partnera je više nego dobrodošao predložiti nove talente i umjetnike koji bi savršeno pasali našoj viziji koja se opisuje kao suvremena međunarodna klupska glazba.

    Electronic Beats karavana je posjetila mnoga mjesta. Jesu li pripremi neki drugi zanimljivi projekti?
    Nakon 14 godina, kao što je prethodno navedeno, imamo veliki utjecaj i korist za nove talente. Stoga ćemo povećati našu suradnju s mladim glazbenicima i povesti ih po Europi s našim Electronic Beats cirkusom.

    Razgovarala Monika Marušić

    0 Shares
    Muziku podržava