Na današnji dan 2003. godine prikazana je prva epizoda američke tinejdžerske dramske serije One Tree Hill.

Da podsjetimo, mjesto radnje je imaginarni gradić Tree Hill u Sjevernoj Karolini, dok se cijela priča bazira oko života Lucasa i Nathana Scotta koji su polubraća, sa svim popratnim likovima kroz srednju školu te njihove živote nakon fakulteta.

U2 kao inspiracija za ime serije

No ono što igra zaista veliku ulogu je glazba koja prati radnju i pojedine scene u seriji, što uopće nije čudno s obzirom na podrijetlo imena same serije. Naime, redatelj Mark Schwahn je fan U2-a, a u trenutku preslušavanja albuma “The Joshua Tree” i pjesme “One Tree Hill” sinula mu je ideja da upravo tako nazove seriju.

Osim toga, Schwahn je također otkrio kako je svaka epizoda nazvana po određenoj pjesmi, bendu ili albumu koja je na bilo koji način povezana s temom same epizode. O tom pitanju je Schwahn u jednom intervjuu i progovorio te pojasnio: “Svako malo bih bio jako inspiriran tonom neke pjesme ili tekstovima u pjesmi, pa bih sjeo i krenuo pisati paralelno s tekstom ili tonom te pjesme”.

Soundtrackovi i gostovanja glazbenika

Tijekom godina objavljeno je i nekoliko soundtrackova, od kojih je četvrti, posljednji, objavljen 2008. od strane iTunesa te sadrži pjesme iz šeste sezone. Dakle, kao što i sam opis na iTunesu kaže, serija se etablirala kao glazbena sila u televizijskom svijetu. Mnogi izvođači su i osobno gostovali u seriji, samo neki od njih su primjerice Pete Wents iz američkog rock benda Fall Out Boy i američka kantautorica i dobitnica Grammyja, Sheryl Crow. Ona se pojavljuje u prvoj sezoni i epizodi “The First Cut Is The Deepest” u kojoj i izvodi istoimenu pjesmu. Tu je i Kid Cudi koji u seriji izvodi pjesmu “Erase Me”, ili pak Gavin DeGraw koji se i proslavio sa svojom pjesmom “I Don’t Want to Be”, koja je u seriji korištena za uvodnu špicu.

Moglo bi se reći da je serija specifična i po tome što je, kada je riječ o glazbenom dijelu, ispremiješala već etablirane glazbenike s onima neafirmiranima. Tome u prilog ide i ogromna lista izvođača koji su dali svoj udio u pojedinim epizodama, ali i nekoliko već spomenutih soundtrackova koji su također na popis podjednako stavljali poznate te manje poznate bendove i izvođače. U seriji smo tako mogli čuti pjesme popularnih izvođača i bendova kao što su U2, Fleetwood Mac, Adele, Ryan Adams, Bauhaus, The Replacements, Led Zeppelin, Travis, Placebo, Bruce Springsteen, The xx, Tegan & Sara, Bon Iver, Coldplay, Cypress Hill, Editors, Pearl Jam, The National, Smashing Pumpkins, Simple Minds, The Who, INXS, Run DMC

Sheryl_Crow
Sheryl Crow Photo: © The WB/Fred Norris

Posebni glazbeni momenti

Neke od posebnih scena u seriji su i primjerice puštanje Foo Fightersa i pjesme “Times Like These” za vrijeme njihove mature i promocije ili pak obrada pjesme “Heartbeats” The Knifea u izvedbi Joséa Gonzáleza, koja je u seriji našla mjesto za vrijeme košarkaške utakmice. Naš odabir posebnih glazbenih trenutaka iz serije nalazi se na kraju članka kroz YouTube linkove.

Proboj neafirmiranih glazbenika

Danas je kul da ti se glazba nađe u raznim reklamama, pa tako i u serijama, nakon čega su i mnogi novi izvođači preskočili nekoliko stepenica i postali popularniji u tamošnjim krugovima. Samo neki od primjera su američki kantautor i glumac Tyler Hilton koji se probio zahvaljujući svom gostovanju u One Tree Hill, gdje je bio u ulozi glazbenika. Osim njega tu je primjerice i MoZella, američka kantautorica i ko-autorica mnogih popularnih pjesama prošloga desetljeća, kao što je primjerice “Wrecking Ball” Miley Cyrus. Njezine pjesme su se također pojavile i u raznim emisijama, reklamama i serijama, a One Tree Hill je samo jedna od njih. Još jedna od glazbenica koja je nakon gostovanja u seriji doživjela proboj je američka kantautorica Kate Voegele koja je također bila dio serije, prilikom čega je uspješno ispromovirala autorsku glazbu.

Ovih nekoliko imena možda nama osobno ništa ne predstavljaju, ali je činjenica da je prilično velika stvar što su se našli uvršteni na soundtracku na kojem, između ostalog možete čuti Audioslave, Calexico, Oasis, The Black Keys

Jedna od zanimljivosti…

Glazba je imala toliko veliku ulogu u seriji da je fiktivni klub Tric bio ubačen u drugu sezonu kako bi se u seriju moglo ubaciti više gostujućih bendova i izvođača. Noćni klub, u kojem se mogla vidjeti ekipa svih uzrasta, bio je vlasništvo Lucasove majke Karen Roe.

Potaknuti nostalgijom oko same serije, odabrali smo neke od pjesama poznatih izvođača koje su odlično legle uz pojedine scene One Tree Hilla:

1. Foo Fighters – Times Like These

2. José González – Heartbeats