Za velike stvari u životu često treba riskirati, izaći iz vlastite komforne zone i hrabro zakoračiti u nove pobjede. Upornost se itekako isplati, snalažljivost je također potrebna, ali i neka luda sreća koja će ti pomoći da ostvariš sve svoje snove jer često samo talent nije dovoljan.

I stvarno je tako. Tome je dokaz riječka jazz pjevačica Astrid Kuljanić koja je nakon završenog Fakulteta kemijskog inženjerstva i tehnologije u Zagrebu, odlučila skupiti hrabrosti i zaputiti se u New York s ciljem da ostvari svoj dugogodišnji san i postane jazz pjevačica.

Astrid je cijeli život u glazbi i otkad zna za sebe voli pjevati. Iako je spletom okolnosti i na nagovor roditelja upisala fakultet koji nema nikakve veze s glazbom, nije je nikada zapostavila.

Prethodno glazbeno iskustvo

Muziku podržava

Iskovala ga je u Rijeci kao članica Putokaza, a kasnije i Šajete, na što kaže da je zbog toga uvijek bila ili borba kod kuće ili skrivanje gaža. Nakon završetka fakulteta počela se više družiti s glazbenicima te je shvatila da sve ovisi o njoj i da nije ništa čudno baviti se isključivo glazbom.

“Sjećam se točno tog momenta, išla sam na faks na neki ispit i tamo kod Džamije u tramvaju broj 9 odjednom me obuzeo osjećaj sigurnosti u ideju da budem profesionalni muzičar. Zvučat će patetično, ali ta me spoznaja doslovno ganula. Od tada je sve nekako krenulo svojim tokom – sada kad gledam unazad, od osnutka grupe Mildreds, dva albuma s njima, te moje vječne želje za obrazovanjem radi koje sam trčala na svaku moguću radionicu koja je vezana uz jazz u Zagrebu i Rijeci”, ovim riječima je s nama Astrid podijelila svoj trenutak prosvjetljenja.

Jednu od tih radionica vodio je free jazz saksofonist Charles Gayle u SC-u, a Astrid nadodaje kako u to vrijeme nije znala baš ništa o free jazzu, a još manje o saksofonu. Ipak, bez obzira na sve je otišla, dok joj je samo iskustvo, kako sama kaže, doslovno promijenilo život.

Odlazak u New York

Nakon otkrivanja free glazbe i improvizacije bez zadane forme, na mjesec dana odlazi u New York kako bi radila s Charlesom te upoznala scenu. “Čim sam stigla, shvatila sam da je New York za glazbenike isto što i tvornica čokolade za djecu – mogućnosti su neizmjerne i odlučila sam da se želim vratiti na duži period”, pojasnila je Astrid.

S obzirom da je najjednostavniji način dobivanja vize upisati neku školu, Astrid, koja je u to vrijeme završavala drugi, glazbeni konzervatorij u Trstu, u New Yorku je potom upisala prestižni Manhattan School of Music, konkretno magisterij za jazz pjevanje. Zatim je nakon magisterija odlučila ostati i prijaviti se za tzv. Artist Vizu koja je dobra opcija za profesionalne glazbenike. Kaže kako planira ostati barem dok ne istekne.

Nastup u Carnegie Hallu

Sav trud se isplatio jer je dobila ponudu koja se ne propušta. Naime, Astrid će 24. listopada sa svojim bendom Transatlantic Exploration Company nastupiti u cijenjenoj koncertnoj dvorani Carnegie Hall gdje će predstaviti prvi album “Riva”. Jedna je to od najprestižnijih koncertnih lokacija, dok je samo ime zasigurno poznato svakome tko se bavi ili interesira za glazbu, a možda čak i onima kojima ona ne igra toliku ulogu u životu ili koji ne žive u New Yorku.

“Kad sam dobila poziv od New York Artist Management da tamo napravim promociju albuma, znala sam da ću na taj način moći doprijeti do mnogih ljudi koji možda i nisu upoznati s mojom glazbom i na najbolji način predstaviti presjek mog dosadašnjeg rada, autorskih kompozicija i mojih aranžmana pjesama koje volim”, pojasnila je Astrid kako je došlo do ovako velike prilike. Povodom tog nastupa pozvala je i razne goste – glazbenike s kojima surađuje u drugim ansamblima te vizualne umjetnike preko kojih može progovoriti o drugim temama koje ju zanimaju.

“Velika je čast i privilegija nastupiti na pozornici gdje su nastupali najveći svjetski izvođači, pa želim iskoristiti tu priliku da je podijelim s drugim umjetnicima čiji rad iznimno vrednujem”, raspoloženo će Astrid pred nadolazeći nastup.

Originalni sadržaj i dobra prezentacija proizvoda

Pokazala nam je i da su originalni sadržaj i prezentacija samog proizvoda iznimno važni. Naime, glazba s njezinog albuma, osim na CD-u, bit će dostupna i u digitalnom obliku uz, kako sama kaže, vrlo analogni twist: “Download kartica bit će zakačena na cvijet ručno izrađen od creske vune. Udruga Ruta izradila je te cvjetove od vune koja predstavlja ekološki problem na Cresu, a ja sam obradila na albumu dvije tradicionalne creske pjesme. Haljina koju ću nositi također je od creske vune”, otkrila je Astrid.

Organizacija koncerata i festivala

Treba pokazati i svestranost na ostalim poljima i okušati se i u ostalim stvarima koje nas interesiraju. Astrid se tako okušala i u organizatorskoj ulozi Crescendo music festivala na Cresu koji postoji već 10 godina, a koji je nastao iz potrebe da se na Cresu predstavi drugačija glazba od one koju ćete čuti s terasa kafića.

O organizatorskom iskustvu kaže: “Kad vodiš bend, moraš znati puno toga o organizaciji koncerata, a zanimalo me i kako je biti s druge strane priče pa sam započela s festivalom. Taj festival je zaslužan za stvaranje mnogih suradnji koje su obilježile moj umjetnični rad, kao s udrugom Ruta i fotografom Francescom Morettijem, i nastavilo se osnivanjem umjetničke ogranizacije koja se bavila i organizacijom koncerata različitih žanrova te workshopa za djecu i odrasle.”

Upravo joj je ovo bogato iskustvo pomoglo da dobije posao na svom fakultetu u New Yorku, kojim se i danas bavi, u Centru za Glazbeno Poduzetništvo. Osim toga, predaje i glazbu, pjevanje te improvizaciju, a kako kaže bavi se s još 100 stvari, zbog čega joj je i život zanimljiviji i dinamičniji.

Interesantna crowdfunding kampanja

I pokretanje crowdfunding kampanje također je ulodilo plodom jer je u izdavanje novoga albuma uključila i slušatelje. No iako je dostignut zadani cilj putem glazbene platforme Pledge Music, na istoj internetskoj adresi album se još uvijek može naručiti.

Na istom mjestu se može naručiti i već gore spomenuti vuneni cvijet, ulaznice za koncerte, privatne lekcije i koncerti te razni predmeti kao što su naušnice od Petrovih uha koje sama izrađuje.

Crowdfunding je danas postao nešto sasvim normalno i prihvaćeno jer nudi priliku da fanovi pomognu glazbenicima i prije nego što im album izađe, tako što im pomognu u financiranju snimanju, miksanju, izdavanju, na način da kupe taj isti album. S obzirom da produkcija albuma često sa sobom povlači i velike novčane troškove, za Astrid je takva pomoć iznimno vrijedna jer fanovi mogu i sudjelovati u samoj izradi, iako se toga sjetila tek nakon što je snimila sav materijal.

Izvođači i fanovi usko su povezani što olakšava moderna tehnologija, razne društvene mreže i općenito internetsko doba u kojem živimo. No iako Astrid tvrdi da su ovakve mogućnosti fantastične i da će takav način rada biti sve prisutniji, dotaknula se i lošije pozicije crowdfundinga u Hrvatskoj: “Čini mi se da crowdfunding kod nas još nije zaživio – dobila sam čak komentare od ‘prijatelja’ da što tako žicam lovu kad je drugima potrebnija, ali vani je uobičajeno da se na ovaj način prodaju glazbeni proizvodi (ili financira istraživanje, školovanje ili bilo što).

Pogotovo nakon što se glazbena industrija okrenula streamingu te za izvođače koji se ne bave mainstream glazbom i nisu planetarno popularni, ne ostavlja mnogo mogućnosti za zaradu na samom glazbenom proizvodu. Iz tog razloga većina glazbenika predaje, radi part-time druge poslove i snalazi se kako zna i umije, kako bi mogli i dalje raditi ono što vole”, zaključila je Astrid i tako poslužila kao pravi primjer kako je u životu sve moguće, uz dovoljno upornosti i ljubavi prema onome što radiš.

Muziku podržava
Stisni