Od čega žive današnje glazbene zvijezde?

Muzika.hr - Glasno i jasno!
16815

Unazad dva-tri desetljeća u glazbenom su se svijetu znatno promijenili izvori prihoda. Sve se manje zarađuje od prodaje glazbenih uradaka, a sve više od sporednih aktivnosti, otkriva RollingStone.

Mnogi su brzo shvatili da prodaja albuma i singlova više nije primaran izvor zarade i da koncertne turneje mogu tek neznatno popraviti financijsku sliku, stoga su se okrenuli ‘alternativnim’ izvorima prihoda, nezamislivim prije 10-15 godina.

Memorabilije su uvijek bile prateći dio svakoga izvođača, no porastom broja raznih instant-zvjezdica, gurnute su u prvi plan kako bi što prije i što unosnije iskoristili kratki zamah koji prati njihove nositelje. Po jednom takvom nastupu moguće je utržiti i do 225 tisuća dolara što je još uvijek manji iznos od ustupanja pjesama televizijskim i filmskim studijima.

Muziku podržava

Kako tantijemi od same glazbe padaju, u priču su se uključili filmovi, serije i reklame koje plaćaju velike iznose, između 250 i 600 tisuća dolara kako bi se neka pjesma našla baš kod njih. Pola iznosa odlazi izvođaču, a pola nositelju autorskih prava.

Oko 15 milijuna dolara moguće je zaraditi ulaskom u modni svijet i lansiranjem kolekcija s potpisom ili ustupanjem vlastitog imena. “Živimo u konzumerizmu – morate imati hit” kazao je jedan neimenovani izvor, a na njegovu se priču nadovezuje industrija parfema. Justin Bieber, Britney Spears, Beyonce ili Jennifer Lopez imaju svoje parfeme što im je donijelu zaradu od 3 do 5 milijuna dolara uz proviziju koja iznosi između 5 i 10 posto.

Možete, baš poput Bona iz U2, započeti i s investicijama i ulaganjima, no tu je uvijek prisutan rizik koji vas može dovesti i do prosjačkog štapa nemate li debelo financijsko zaleđe. Servis Kickstarter i uključivanje fanova u rad samih glazbenika donio je, primjerice Amandi Palmer, milijun dolara kojim je zgotovila album. Ipak, to ne mogu svi.

Ali svi mogu postati YouTube zvijezde gdje se zarada broji u stotinama tisuća dolara. Upućeniji u stream marketing nagađuju kako marketinški prostor baziran na milijun pregleda donosi najmanje 1.500 dolara po reklami. Ukoliko imate sponzore, cijena raste.

Puno je bendova u posljednje vrijeme počelo na svojim stranicama prodavati fanovima snimke netom održanih koncerata (nama najsvježiji primjer je koncert RHCP-a). Postoji par negativnih strana ove prakse: jasno, riječ je o autorskim pravima, jer kako bi, primjerice, Bruce Springsteen opravdao zaradu na obradama koje izvodi na svojim koncertima, a potrebna je i dobra logistika koja bi kvalitetno snimila koncert, obradila ga i već za dan-dva ponudila na download. Ipak, zarada od prodaje samo jednog takvog koncerta kreće se oko 5 tisuća dolara.

Manja je vjerojatnost da će neki bend postati kućni bend u talk-showu, no i to je izuzetno isplativ način zarade od glazbe. Suradnja The Rootsa i Jimmya Fallona jedan je takav primjer. Premda nije poznato o koliko se nula u iznosu radi, nagađa se da je cifra ipak manja od 17 milijuna dolara koliko Mariah Carey dobije za sudjelovanje u talent emisiji American Idol.

Muziku podržava
Stisni