Koliko zaista zarađuju glazbene zvijezde?!

5775

Već godinama traju žalopojke glazbene industrije o slaboj prodaji albuma i padu profita. No, koliko zapravo zarađuju glazbene zvijezde, a koliko njihove izdavačke kuće?

Koliki im je profit od ponude glazbe online, a koliki dio kolača uzimaju
pirati? Što zapravo kažu brojke?

Priču je istražio David McCandless, autor knjige “Information is Beautiful”, i vizualno je dočarao info-grafikom. Premda i sam naglašava kako zbog očitih razloga podaci nisu i ne mogu biti 100 posto točni, zaključak je da industrija koja godišnje obrne više od 60 milijarda dolara nema što brinuti. S druge strane pokazuje koliko je težak život izvođača (ukoliko nisu Lady GaGa).

Kao polaznu točku, McCandless je uzeo američku minimalnu mjesečnu plaću koji iznosi 1.160 dolara. Usporedio je proces i način izdavanja, cijenu samog izdanja, te dohodak koji od albuma imaju izdavačka kuća i sam izvođač, a sve kako bi odgovorio na pitanje koliko albuma ili pjesama izvođač mora prodati u mjesec dana da bi zaradio minimalac.

Ukoliko odluči objaviti CD bez pomoći izdavačke kuće (u vlastitoj nakladi) i ponudi ga po cijeni od 9,99 dolara, u džep sprema 8 dolara. Čim proda 143 primjeraka svog izdanja, zaradio je minimalac. Ukoliko album pusti u maloprodaju po istoj cijeni, izdavačka kuća uzet će mu 2 dolara, njemu će ostati jedan dolar. Tek kada 1.161 osoba kupi njegov album, može staviti minimalac u džep.

Muziku podržava

Ako ponudi album digitalnim putem, preko određenih specijaliziranih servisa, ostavljajući cijenu od 9,99 dolara, izdavačka kuća uzet će mu 6,29 dolara, ostavljajući mu tek 94 centa po prodanom primjerku. Za minimalac tada mora prodati 1.229 primjeraka albuma.

Ponudi li pojedinačnu pjesmu na download, primjerice preko iTunesa ili Amazona, po cijeni od 99 centa, izdavačkoj kući pripada 63 centa, dok samom izvođaču pripada svega 9 centa po downloadu pjesme. U prijevodu, za minimalac pjesmu treba ‘skinuti’ 12.399 puta.

Obeshrabrujuće izgleda pogled na servise koji nude streaming: potrebno je 1.546,667 puta u mjesec dana zasvirati nečiju pjesmu da bi izvođač zaradio minimalac. To i ne čudi ako je poznato da od svakog streaminga izvođač profitira tek s pola centa.

Detaljnu grafiku pogledajte ovdje.

A tko su najveći igrači u glazbenoj industriji? IFPI (International Federation of the Phonographic Industry) kaže kako su to Universal Music Group (najveći izvođač: Lady GaGa) s 25,5%, zatim Sony Music Entertainment (Shakira) s 21,5%. Slijede EMI Group (Snoop Dogg) s 13,4& i Warner Music Group (Jay-Z) s 11,3%.

Uzmemo li iznos od 15,99 dolara koliko stoji novi album popularnog izvođača, jasno je vidljivo što ta cijena obuhvaća: 3,89 dolara otpada na maloprodajne troškove; 2,91 dolar iznos je općih troškova izdavačke kuće. Za marketing i promociju izdvaja se 2,40 dolara što izdavaču donosi profit od 1,70 dolara. Deset centa manje su izvođačevi tantijemi.

Iako izdavači tvrde kako je stopa piratstva 95 posto, samo 10 posto izdanja trpi konkretnu štetu od ilegalnog distribuiranja audio zapisa.

Odnos između glazbene industrije i pirata pogledajte ovdje.

0 Shares
Muziku podržava