Svečana promocija Faustovih grijeha u Centru za kulturu Trešnjevka

    4644

    Ja očekujem kao i ti, ja se nadam kao i ti, ja se bojim kao i ti, ne vjerujem kao i ti” nimalo optimističnim se stihovima zagrebačkoj publici pri kraju koncerta benda Voland Le Mat obratio njihov glavni vokalist Momir Oljača. A publika je imala sve argumente za suprotno. Promocija njihova albuma “Faustopojke” okupila je ne samo gomilu znatiželjnika, i poštovatelja ovog benda, već i donijela naznake kako će bend nadograđivati svoje već ionako izvrsne pjesme na možebitnoj turneji.

    No, krenimo redom. U srijedu 15.4.2009. nešto iza 20 h u Centru za kulturu Trešnjevka na scenu je stupilo šestero mladolikih ljudi, ozbiljnih pogleda. Petero ih je bilo odjeveno u crno (ili jako tamno plavo), dok je jedan momčić bio odjeven u proljetne boje, ali to se nije previše vidjelo jer je njegovo mjesto ionako bilo iza bubnjeva koji su bili crni.

    Nakon kraćeg obraćanja publici, pjevač i glavni autor Momir Oljača daje znak bendu da počne s pjesmom naziva “Pod zavjesom od kamena“. Usred pjesme “Đavo je kriv” moćnoj se gomilici pridružio i saksofonist i u takvom sastavu dočekuju kraj koncerta. Na samom kraju promocije publici je prezentiran novi spot za pjesmu “Prolaznici“.

    Kazališna scena Centra za kulturu se pokazala iznimno zahvalnim prostorom kako za publiku, tako i za sumorne i ispijene junake Momirovih pjesama, koji su u gotovo idealnim uvjetima komunicirali svoje najintimnije tajne okupljenom mnoštvu. Povremeno se među bendom osjetio grč uz određenu dozu treme, no tako je to kada ti na promotivni koncert dođe Arsen Dedić glavom i bradom te sjedne u prvi red.

    A nakon ove pjesme slijede hitovi” u jednom je trenutku uzviknuo Momir, dok je Arsen u svom stilu odgovorio “Hitovi su za hititi“. Doista, teško da možemo očekivati na radiju koju Momirovu pjesmu, primjerice “Uvijek nakon toplih kiša” smještenu između recentnog drmeša Maje Šuput i bolne balade Jasmina Stavrosa. Iako po kvaliteti Oljačine pjesme zaslužuju radio difuziju u što češćim navratima.

    Dvije su stvari na koncertu ostale pretjerano nevidljive. Prvo, prateći vokal Dunje Kobas je bio pretih, a drugo, gitarist Velimir Grujić je sjeo geometrijski točno iza Momirovih leđa, što je najsamozatajniji smještaj za solo gitarista u povijesti rocka. No dobro, teško da je Voland Le Mat klasičan rock bend, a s druge strane Grujić nije tako loše svirao da se mora toliko sramiti, naprotiv.

    Muziku podržava

    Na koncertu je odsviran kompletan repertoar s albuma “Faustopojke“, u ponešto izmijenjenom rasporedu pjesama te ‘apdejatanim’ (poboljšanim) aranžmanima. Tako je na primjer, pjesma “Lakše od laganja” dobila zanimljivu produljenu saksofonsku kodu (bolju nego na studijskoj verziji), a i ostale su izvedene na ponešto drugačiji način, čime posjetitelji dobivaju novu vizuru, nove boje u pjesničko melodijske slike prezentirane na albumu “Faustopojke“.

    S druge strane, osjeća se mnogo rezerve u instrumentalističkim rješenjima. Taj se problem rješava tako da im se drže fige da imaju što više nastupa, na taj način bi ojačali međusobnu sviračku interakciju. Osjeća se da su svi sjajni muzičari (pogotovo Ivan Arnold na klavijaturama), samo im treba utakmica u nogama da se još više uigraju i razigraju, a sudeći po reakciji publike na kraju večeri, ovo im definitivno ne bi trebala biti zadnja promocija.

    foto: Tina Kaštelan

    0 Shares
    Muziku podržava