Rambo – Car Tvornice

    2615

    Antonije Pušić, širim masama poznatiji kao Rambo Amadeus (a punog pseudonima Rambo Amadeus Svjetski Mega Car), održao je sinoć u zagrebačkoj Tvornici svoj četvrti nastup u Zagrebu u ovom tisućljeću. Rambo je, između ostalog, prvi glazbenik iz Jugoslavije koji je prešao granicu i zasvirao na ‘našim prostorima’, prvo pred pulskom publikom u Uljaniku 1999., a zatim i pred zagrebačkom u, već spomenutoj, Tvornici.

    Točno deset godina nakon legendarnog live albuma “K.P.G.S.”, Rambo se vratio u Skopje i snimio svoj treći live album “Bolje jedno vruće pivo nego četri ladna” (drugi live album snimljen je 1997. u Sloveniji – “Uživo v KUD France Prešern”). Upravo nam je taj poslijednji live album Rambo došao sinoć i predstaviti. Činjenicu da koncert pada na nekad puno popularniji Dan žena, Rambo je objasnio kao slučajnost, objašnjavajući da je njemu totalno penzionerski raditi koncert na nekakve praznike, a i da mu je sam koncept dana žena licemjeran.

    Sam sinoćnji koncert nemoguće je objasniti nekome tko ne poznaje Rambov ‘uobičajeni’ koncertni repertoar, ali mislim da bi recept – red glazbe, red najave za slijedeću pjesmu koja se onda protegne u desetominutnu anegdotu o nastanku pjesme, red karikiranja svega i svačega (počevši od malograđanskog mentaliteta) – mogao barem donekle stvoriti predodžbu o tome kako Rambo širi pozitivnu energiju.

    Muziku podržava

    Ovaj crnogorski zabavljač nije nas niti sinoć razočarao, vjerno odigravši sve uloge koje njegove maštovite pjesme zahtijevaju, a najvjernije onu populističkog gurua, kojeg je publika u Tvornici vjerno podržala već uobičajenim skandiranjem: “Rambo care, kupi nam cigare”, ali i nešto novijim: “Rambo majstore, psihijatru, doktore!” (ili tako nešto slicno).

    Mislim da se Rambovi nastupi nikako ne bi mogli jednoznačno odrediti kao ‘samo’ koncerti, jer bi taj naziv, zapravo, osiromašio značenje svega onoga što se dogada kada se Rambo pojavi na stageu. Nešto kao ‘ironijsko-parodijski rock tetar’ bio bi puno zahvalnji naziv. Sinoćnji se repertoar sastojao, kao što se moglo i očekivati, uglavnom od pjesma s poslijednjeg albuma “Bolje jedno vruće pivo…”, kojeg je Rambo i došao promovirati.

    “Šta je ljudi, hoćete hit?” – zapitao je Rambo publiku, a odgovor nije bio ni potreban, jer je bilo očito da je okupljeno mnoštvo željno bilo kakvih umotvorina Svjetskog Mega Cara. Najurnebesniju reakciju publike izazvala je pjesma “Sega mega” u kojoj Rambo opisuje svoj virtualni ‘susret’ sa ženom najbogatijeg čovjeka na svijetu, Billa Gatesa, a pjesmu je Rambo, naravno, popratio iscrpnim opisom toga događaja. Nostalgična “Otiš’o je svak’ ko valja” totalno je raspjevala publiku, a cijeli je show kulminirao izvodenjem “Mjesečine”. Iako je Rambo priznao da nema pravo izvoditi ovu pjesmu, jer je, ipak, nije on ‘maznuo’, velikodušno nam je objasnio kako je pjesma nastala (ima nekakve veze s Jamesom Bondom, ali je priča preopširna da je ovdje u cjelosti prepričam!)

    Poigravanje s rave-techno scenom došlo je na red u pjesmi “Evribadi dens nau”, u kojoj Rambo posjećuje jedan od onih disco-klubova u kojima se D.J.-i stalno deru: “everybody dance now”, kako bi shvatio značenje tog pokliča. Potvrda uzavreloj atmosferi u Tvornici bio je i jedan grudnjak koji je doletio na pozornicu, za koji je Rambo ustvrdio da je prvi u njegovoj karijeri, što mu, čini mi se, nitko nije baš povjerovao. Prvim odlaskom Cara & pratećeg banda sa stagea, Tvornicom se prolomilo “Čobane, vrati se”, nakon čega je uslijedio (samo jedan) bis, a zabavljačka se skupina oprostila od publike zajedničkom unplugged verzijom “Galeba”.

    Poštovana publiko, do slijedećeg show programa…

    0 Shares
    Muziku podržava