Mističnih dva sata Imamovićevog sevdaha

    384

    Damir Imamović Sevdah Takht

    100Kn – 120Kn
    Datum i vrijeme: Petak, 5.5.2017. @ 21:30
    Mjesto održavanja: Pogon Jedinstvo Zagreb , Trnjanski nasip bb

    Posljednjih godina sevdah je, kao jedan zanimljivi žanr, često nazivan bosanskim bluesom, ponovno došao u fokus javnosti.

    Val moderne interpetacije bosanske tradicionalne pjesme obuhvaća Amiru Medunjanin, grupu Divanhana, Božu Vreću, Mostar Sevdah Reunion, ali i Damira Imamovića – glazbenika koji istraživačkim pristupom publici dočarava glazbenu ostavštinu svoga podneblja.

    Imamović je sinoć u ispunjenom prostoru Pogona Jedinstvo publici pružio dobrih, skoro dva sata sevdaha. Njegov Sevdah Takht, kojeg čine naš cijenjeni perkusionist Nenad Kovačić, basist Ivan Mihajlović i violonistica Ivana Đurić, predstavio je jučer novi album “Dvojka” uz pokoju stariju numeru.

    Muziku podržava

    foto: Tomislav Sporiš

    Imamović je prvo na sceni bio sam, pozicioniran u sredini pozornice gdje je sjedio na svom ‘tronu’ sa sazom u ruci. Još prije pet godina u razgovoru s njim, dotakli smo se i tog ‘trona’, takozvane riječi takht u njegovom imenu benda koja označava upravo tron i pozornicu kojom je Imamović sinoć suvereno vladao.

    Nakon uvodne pjesme, Imamoviću se pridružio i ostatak Sevdah Takhta, pa je publika tako sinoć mogla čuti perjanice albuma “Dvojka” kao što su “Lijepa Zejno”, “Opio se mladi Jusuf-beg”, “Lijepi Meho”, “Sarajevo” te zbilja neizostavnu “Hajriju” koja je 2012. godine izvukla Imamovića iz sjene.

    Imamović je, bez imalo pogreške, vrsni interpretator sevdaha što ni ne čudi ako se u obzir uzme činjenica da je njegov djed Zaim Imamović bio legendarni bosanskohercegovački interpretator sevdalinke. Važna uloga je i ona Emine Zečaj, Imamovićeve učiteljice i jedne od najvažnijih pjevačica i autorica u suvremenom sevdahu, a to se osjetilo u njegovom nastupu.

    Naime, Imamović, poput Zečaj ali i ostalih tradicionalista, koristi puni potencijal tradicijskog svedaha, a dodatna komponenta je i njegov istraživački duh zbog kojeg, praktički iz nafatalina izvlači sevdalinke iz 18. i 19. stoljeća i predstavi ih publici najbolje što umije.

    damir-imamovic, foto: Tomislav Sporiš

    Imamović je okružen i vrsnim muzičarima. Kovačić sinoć je iznenadio energijom i nastupom, ali i ritmovima koji su djelovali poput hipnotizirajućeg elementa koji je privlačio pažnju publike. Mihajlović je pak basist čije dionice lijepo zaokružuju numere, dok se uloga violinistice Ivane Đruić činila sramežljivijom s obzirom da je, barem iz perspektive potpisnika ovih redova, naspram benda ostala malo u drugom planu.

    Dotakao se Imamović i Chrisa Eckmana koji je u publici sinoć oduševljeno slušao nastup Sevdah Takhta, što ni ne čudi, jer bend je upravo pod njegovom, vjerojatno najboljom world music etiketom Glitterbeat izdao “Dvojku”.

    damir-imamovic, foto: Tomislav Sporiš

    Ipak, sam nastup je bio iznimno kompletiran i fino zaokružen, uzme li se u obzir činjenica da je Imamović između pjesama djelovao ne samo kao zabavljač, već ambasador jednog glazbenog pravca koji je itekako vrijedan i slušanja i istraživanja. Slušajući nastup i u kasnijem razgovoru s nekim kolegama, valja napomenuti kako je Sevdah Takht učinio da sevdah, na način na koji ga oni izvode, zvuči mistično s natruhom melankolije koja se naručito mogla osjetiti na “Jusuf-begu“.

    U konačnici, šteta je što Sevdah Takht rijetko imamo prilike gledati u Zagrebu. autorski materijal Imamovića iznimno je dobar, jer publika opijena sevdahom praktički jede iz ruke Sevdah Takhtu, a Pogon Jedinstvo pokazao se solidnim mjestom da Imamović publiku u dva sata, u jednoj intimnoj atmosferi, provede kroz povijest sevdaha.

    0 Shares
    Muziku podržava