Majke uspješno nadjačale stand up egzibicije Gorana Bare

    3544

    Goran Bare & Majke

    100Kn - 150Kn
    Datum i vrijeme: Subota, 7.10.2017. @ 21:00
    Mjesto održavanja: Tvornica kulture Zagreb , Šubićeva 2

    Ne znam u kojem su to točno trenutku i iz kojeg točno razloga nakon benda Goran Bare & Plaćenici kultne Majke postale novi plaćenici Gorana Bare, ali nakon sinoćnjeg koncerta prvi put da mi se naziv Goran Bare & Majke učinio potpuno smislenim.

    Zašto je tako? Zato što su Majke, dakle u ovom slučaju prateći bend Gorana Bare zadužen za muziku, a uvjetno rečeno predvođene izvrsim Krunom Domaćinovićem na lead gitari, doslovno razorile popunjenu Tvornicu dajući do znanja da im u domeni blues rocka na ovim prostorima nema ravnih. A glavni vokal? On je više bio zadužen za stand-up komediju, ili bolje reći tragediju, nego za pjevanje. Ili je izigravao Mišu Kovača rock’n’rolla pa većinu vokalnih dionica prepuštao razularenoj masi ili je verbalnim mitraljezom prepričavao priče “o kojima se nigdje drugdje ne može čuti”, nerijetko se obračunavajući s (imaginarnim?) posjetiteljem u publici koji mu je vječito proturiječio. A to što je Bare publiku sinoć kupio karizmom, to je sasvim druga stvar.

     

    Majke played a great gig tonight! #rock #music #concert #rockandroll #rockshow #tvornica #croatia

    A post shared by Mislav Jantoljak (@xterratu) on

    Muziku podržava

    Koncert pod nazivom “Baretov opus” u setlisti je donio isključivo pjesme Majki, obzirom da je to daleko najjači materijal na kojem je Goran Bare pustio svoj glas. S druge strane, dobro se zna da je to opus i nekih drugih ljudi pa bi čak i pristojno bilo da sinoćnji koncert nije imao ikakav radni naziv. Usporedbe radi, ni za opus Rolling Stonesa nikako se ne može reći da je to opus Micka Jaggera.

    Počelo je u 22:30, ali ne s “Grešnikom” već s uvodnim monologom o Baretovom konačnom dobivanju prebivališta u Gradu Zagrebu. “Grešnik” se već u tim trenucima učinio kao Baretova sporedna stvar, a uzevši u obzir njegov slab i neizainteresiran vokal, dalo se naslutiti u kojem bi smjeru večer mogla ići.

    Na narednu “Fantastičnu vatru” čekalo se duže nego što se u svakom slučaju trebalo čekati. Čuti nepogrešiv Domaćinovićev gitarski rad na “Grešniku”, a zatim na sljedeću pjesmu čekati stoljećima, i to zato što glavni vokal ima nešto ekscentrično za reći, potpuno je razvodnjavanje fenomenalne svirke. Osobno ne vidim ikakav smisao da itko, pa taman to bio uskrsli Lemmy Kilmister, fantastičan bend krene blokirati samodostatnim monolozima.

    Popunjeni maksimalni kapacitet Velikog pogona Tvornice kulture dobro se zabavljao bez diskusije, dok god je bend na stageu potpuno briljirao. Zvuk Rodikove pedal steel gitare mora da je dopirao direktno iz raja, kao i hammond Berislava Blaževića. A o Domaćinovićevim reskim blueserskim ispadima da se i ne govori. S vokalne strane, čak i nema veze što je primjerice “Mene ne zanima” potpuno izmasakrirana. Taj tekst ionako svi znaju, kao i mnoge mnoge druge, pa se slobodno može reći da su zborska pjevanja spasila koncertnu atmosferu.

    #baretovopus #goranbare #tvornica #koncert

    A post shared by Ivana (@ivana_3007) on

    Bare se povremeno znao i ispričati na svojim ispadima, no ključni problem i nisu bili toliko ispadi koliko nezainteresirano pjevanje. Izmumljani i nedovršeni središnji dio “Budi ponosan” bio je vrhunac ove, u doslovnom smislu, travestije. Čovjek je prekinuo svirku, da bi iznerviran obožavanjem ove pjesme od strane publike, krenuo držati bukvicu o tome da što mi publika uopće imamo toliko voljeti tu pjesmu.

    Za kraj koncerta ostavljen je najsočniji monolog, i to onaj o Vladi RH, necenzuriran dakako, a koji je naišao na oveće odobravanje od strane publike. “Vrijeme je da se krene” sasvim se prigodno nastavila na proključalu atmosferu zaključivši regularni dio koncerta.

    Bis je bio ono zbog čega je sinoć itekako vrijedilo biti u Tvornici. Premijerno su odsvirane dvije nove pjesme koje su dale nadu u oveću budućnost Majki, pa i Gorana Bare. Iznenađujuće dobre, teške, mračne i beskompromisne, možda nisu bile idealno rješenje za zatvaranje koncerta, ali svejedno je bilo dobro čuti nešto novo od ovog benda. Uzevši u obzir obje pjesme, posebice posljednju “Ljubav krvari”, koja kao da je ispala iz pera Jerryja Cantrella, novi album bi mogao biti najteži i najmračniji udar kojeg je ovaj bend ikad napravio.

    Nakon dva sata koncerta i nakon dvije intrigantne nove pjesme, Bare se s Majkama enigmatično povukao sa stagea, ostavivši trag dobre nade da nešto novo i impresivno još jednom dolazi pokoriti domaću rock scenu. Amen tome.

    Muziku podržava
    Stisni