Nedavno je predstavljena pjesma koja će braniti hrvatske boje na ovogodišnjem 61. natjecanju za pjesmu Eurovizije. I kao mnoge stvari u Hrvatskoj, ni ovaj izbor neće proći bez repova i rasprava.
Naime, HRT je odlučio da nas na Eurosongu predstavlja Nina Kraljić s pjesmom “Lighthouse” (pjesma je na engleskom jeziku) koju je napisao POPMACHE, austrijski duo koji čine Andreas Grass i Nikola Paryla dok je producentski dio posla odradio Thorsten Brötzmann.
Drugi je razlog poslovne prirode: “Pjevačica na televizijskom ekranu samo je jedan fragment složenog mehanizma glazbene industrije. Svaka pjesma je i komercijalni proizvod, nečiji poslovni poduhvat u kojeg su skladatelj i tekstopisac uložili svoj talent, znanje i vrijeme, aranžer i producent svoje tehničke i stručne resurse, a diskograf i izdavač svoj novac i infrastrukturu. Ako (pjesma) kojim slučajem postigne uspjeh i prodre u radijske i televizijske etere stranih zemalja, ta ekonomska vrijednost vrtoglavo raste proporcionalno broju emitiranja. U slučaju pjesme ‘Lighthouse’, ta potencijalna vrijednost i zarada u potpunosti će mimoići Hrvatsku i ljude koji u njoj žive, rade i plaćaju poreze.“
Treći je razlog očuvanje hrvatskog identiteta: “Danas se ona, na sreću, ne čuva puškom, nego njegovanjem hrvatskog jezika, glazbenih i ostalih kulturnih izričaja, te angažiranjem nacionalnih resursa i ljudi koji u Hrvatskoj žive i rade.”
Za sam kraj osvrnuli su se i na, po njima, posebno problematičan način na koji je došlo do odabira pjesme: “Odlukom strane korporacije koja si je prisvojila pobjednicu natjecanja ‘The Voice’ (na što možda i ima pravo), ali kojoj su usput prepuštena upravljačka prava nad repertoarom kojeg će pobjednica izvoditi na Eurosongu, što predstavlja neprimjerenu privatizaciju resursa HRT-a.”
Ipak, poželjeli su Nini sreću i uspjeh na natjecanju i apelirali na HRT da idućih godina bolje osvijeste ulogu nacionalne javne televizije.