Glazbene navike slušatelja za 2016. godinu

Stjepan Vrečko
1774

Međunarodna organizacija diskografske industrije (IFPI) objavila je svoj izvještaj o glazbenim navikama za 2016.

Između ostalog, saznali smo da trećina ljudi mlađa od 25 godina, njih 32%, plaća neki oblik streaming usluge što je rast od gotovo 40% u odnosu na prošlu godinu. Gledamo li sve korisnike interneta, u ovom slučaju su to oni od 16 do 64 godine, postotak onih koji plaćaju streaming iznosi 18% što je također rast usporedimo li s prošlogodišnjih 15 posto.

U izvještaju je sudjelovalo više od 12 tisuća ljudi iz 13 zemalja svijeta i 48% ispitanika svoju glazbu plaća, bilo da kupuje CD izdanja, bilo putem downloada ili pretplate na servise kao što su Deezer, Spotify ili Apple Music. Osamdeset posto onih koji imaju neku vrstu glazbene pretplate kaže da uz streaming nabavlja glazbu i u drugim formatima (CD, vinil, download).

Muziku podržava

Južna Koreja, Švedska i Meksiko imaju najviše pretplatnika na streaming platforme, od desetero ljudi četvero su pretplatnici. U SAD-u i Velikoj Britaniji taj je broj nešto manji (dva od deset), dok je u Japanu najmanji (jedan od deset).

U proteklih šest mjeseci ilegalnom glazbenom sadržaju pristupilo je 35% ispitanika, a nova se glazba najviše ‘skida’ sa streama; 49% ispitanih starosti između 16 i 24 godina priznalo je ovu praksu. Do ilegalne glazbe dolaze preko Googlea, kaže četvrtina ispitanika.

YouTube je i dalje najpopularniji glazbeni servis, 80% ljudi posjećuje ga zbog glazbenog sadržaja. Osobito ga vole mladi između 16 i 24 godina gdje postotak iznosi 93 posto. Više od osamdeset posto posjetitelja YouTubea ne traži nove pjesme, izvođače i sadržaje već se drži onih starih, provjerenih i njima poznatih.

Muziku podržava
Stisni