Gianni Poposki (Noctiferia): “Mi smo bend koji ne može stagnirati ili ponavljati nešto što je već davno napravio”

3275

Potpis ugovora s francuskim izdavačem Listenable Records, za kojeg će im u ožujku izaći četvrti album “Death Culture”, kruna je uspješne karijere slovenskih metalaca Noctiferia.

Bend koji je, nakon Pomaranče u osamdesetima, desetljeće kasnije pokrenuo novu ‘metal revoluciju’ u Sloveniji, pa i šire, tako je napokon dobio zasluženu prigodu da svoju muziku predstavi u svim kutovima svjetske metal-scene.

Logičan je to slijed događanja, samim tim što se, osim na ex-Yu prostorima, Noctiferia u proteklih 7-8 godina u oštroj i velikoj konkurenciji izborila za svoje mjesto i šire, izrastavši u respektabilno ime europske scene.

Bend je toliko poznat našoj publici, toliko puta viđen kod nas da posebno predstavljanje apsolutno nije potrebno, a i pjevač Gianni Poposki dao nam je i više nego opširne odgovore pa neki posebni dodaci nisu potrebni.

Gianni, najaktualnija vijest vezana uz Noctiferiu je potpisivanje ugovora s Listenable Records. Čestitam vam na tom uspjehu i molim te da kažeš kako je došlo do suradnje između Noctiferie i Listenable Records.
Hvala za čestitke i support. Pa, do sada smo si uvijek sami izdavali ploče i tražili različite distribucije i licence po svijetu, sami radili turneje i promociju. Ugovor s Listenable Records je sljedeći korak u razvoju Noctiferie.

Mi se znamo s Laurentom, vlasnikom kuće, još od 2003. godine, i on je od fan Noctiferie. To smo tražili. Ne samo biznis, nego ljude koji zaista razumiju u čemu je stvar kod Noctiferie. Da je Noctiferia art.

Imali smo neke ponude i prije izdanja, ali s Listenable Records smo potpisali ugovor kao prioritet kuće, oni nam daju maksimalan support u promociji i turnejama. “Death Culture” je njihov ‘priority release’ za 2010. godinu i to je to. Ako malo pogledaš trenutno stanje s diskografskim kućama, Listenable Records je jedna od posljednjih pravih ‘indie-kuća’ koja ima dobar tretman bendova, dobar katalog, distribuciju, promociju i prodaju.

Muziku podržava

Potpisali ste ugovor na tri albuma. Postoji li možda uvjet za koliko godina trebate snimiti albume? Znači, trebate li albume objaviti u naredne 2, 3, 4 godine ili imate slobodne ruke da radite novi album onda kada ćete vi znati da je došlo vrijeme za njega?
U stvari imamo ugovor za aktualni, “Death Culture” album. Za sljedeća izdanja ćemo se dogovarati tijekom vremena. Nemamo potpuno nikakvih zahtjeva u stilu da moramo svake godine objaviti album. To bi bilo fino, ali mi nismo takav tip benda, kao npr., Kataklysm, znaš ono, jedan riff na tisuću načina. Noctiferia je cijela procedura i nismo bend koji ‘štanca’ neki proizvod samo da se prodaje. Mi svaku ploču, svaku notu, svaki potez zaista premislimo. Zbog toga Listenable Records ne traži album svake godine, nego tri ‘killer’ albuma.

Ali između ćemo sigurno objaviti neke EP-e, dolazi naš prvi DVD, a dolaze i remixevi ‘DC-a’ od vrlo priznatog benda (ne mogu još dati ime u javnost). Bend će puno svirati, mi ćemo se truditi da napravimo novi materijal u roku od jedne godine i poslije ćemo vidjeti kada i gdje ćemo snimati.

Ustvari, morate napraviti još dva albuma, jer “Death Culture” ste snimili prije potpisa ugovora s Listenable Records.
Ugovor uključuje tri albuma, “Death Culture” je prvi, ali između ćemo, kao što sam rekao, objaviti i neke stvari uživo, EP, remixeve, a u dogovoru su i reizdanja starog materijala.

“Death Culture” ste snimali u studiju DB Recordings u Radovljici, a miks i mastering su radili Peter Tagtren u Abyss studiju i Jonas Kjellgren u Black Lounge studiju u Švedskoj. Jeste li još negdje radili novi album?
Pa da, kad već pitaš, snimali smo moje extra vokale na nekim refrenima. To smo Uroš i ja otišli u Maribor i snimili kod prijatelja Vaneta u The Fifth Season studiju. Ali inače smo kompletnu ‘proceduru’ za “Death Culture” počeli u Švicarskoj prije 2 godine, kada smo s Massom iz Samaela radili pretprodukciju kod njih. Ne bi vjerovao koliko se promijenio materijal u procesu između Švicarske, Slovenije i Švedske.

S obzirom da su Peter i Jonas jedni od najboljih i najpoznatijih metal majstora produkcije, miksa i masteringa, vjerujem da album zvuči izvrsno i da ste zadovoljni sa njegovim soundom. Je li tako?
Da, tako je. Album je Peter mixao i vrlo smo zadovoljni, zato smo i opet htjeli da nam on to napravi, a za mastering je poznato da je bolje da to radi neka treća osoba i zato nam je Peter preporučio Jonasa. On mu daje sve stvari koje snima za mastering, od Overkilla, Dimmu Borgira, Hypocrisya, Immortala, i sound na “Death Culture” ‘ubija’.

Sada se zna da će album izaći u ožujku. Nove pjesme prvi puta ste svirali u prosincu u Kinu Šiška u Ljubljani. Planirate li održati još neke koncerte prije ‘release datea’ albuma?
Album je trebao izaći 8. ožujka, a sada je ‘release date’ za Europu prolongiran na 15. ožujka. Tako da može biti i poklon za nečiju ženu koja to voli (hahahahaha). Planiramo održati još jedan koncert, 6. ožujka u Bohinjskoj Bistrici na Wintercamp festivalu kao headlineri. Inače se baš dogovaramo za neke datume s Obituary, tamo negdje oko izlaska datuma, ali nismo još potvrdili

Negdje sam pročitao da ste nove pjesme počeli snimati još u ožujku 2008. godine.
Da. Ustvari, “Holymen” je bila prva pjesma koju smo napravili i snimili u DB Recordingsu, tamo negdje u ožujku 2008., a zatim su vrlo brzo uslijedile i druge pjesme, ali sve to je duga procedura. Ovaj put smo se zaista držali dogovorenih datuma i deadlinea.

Album je konceptualan. Hoćeš li nam reći o čemu govori njegov tekst?
Album ima snažan koncept, a tekstovi govore o današnjem načinu života kojeg živimo, o materijalizmu, o pohlepi, zavisti i o sistemu kojeg smo stvorili i načinu na koji ga iskorištavamo. A ima i dosta pozitivizma u tekstovima i muzici. Isplati se pratiti ploču, slušati i čitati tekstove.

Noctiferia je poznata po tome što joj je svaki album drugačiji. Za “Death Culture” se kaže da je sličan Gojiri. Opiši nam kako album zvuči s muzičke strane.
Pa, ja bih za ovaj album rekao da je nekakva simbioza “Per Aspere” i “Slovenske Morbide“, jer smo se pomalo vratili u neke početke Noctiferie, a istovremeno i kombinirali s modernim metalom i elektronikom. Ali pjesme su vrlo dinamične i ja mislim da na “Death Culture” svaki metalac može naći nešto za svoj ukus.

Imate već i jedan spot – “Holymen”. Planirate li snimiti još neki spot s novog albuma?
Radimo već na drugom spotu za pjesmu “Demoncracy”, a imamo ideju i za treći spot za pjesmu “Catharsis”. “Demoncracy” će biti super spot. Imamo neke varijante za cool DVD-kompilacije te stvari i nadam se će “Demoncracy” imati dobru ‘rotaciju’.

Da kažemo nešto i o počecima Noctiferie. Nastala je 1992. godine pod imenom Emetica, a 1995. godine ime je promijenjeno u Noctiferia.
Ovdje ti ne mogu dati sve odgovore iz prve ruke, jer sam došao u bend malo kasnije, ali mogu reći da je Noctiferia oduvijek ‘hard working’ i u potpunosti je posvećena tome što radi. Noctiferia je slovenski extreme-metal div. Od ranog početka Noctiferia stvara svoj stil i radili su nešto slično, što se može čuti na “Baptism at Savica Fall”.

Emetica ‘izvire’ još u osnovnoj školi, jer su Igor i Uroš bili u istom razredu, počeli svirati, snimati, nastupati uživo, i evo. A ideju za ime je donio neki ‘old-school black-metal’ revolucionar, naš prijatelj iz mladosti.

Prvi album “Eternal Blasphemy” snimljen je u studiju Radio Študenta u Ljubljani?
Da, ja nisam još bio u bendu, ali znam da je tada Ljubljanski Radio Študent imao jedan od najboljih metal radio showova svih vremena, “Vražje Urice”, u kojem je Noctiferia svirala uživo i onda to i objavila. Moram reći da puno od tog materijala nije više dostupno. Te stvari smo izdali u vrlo limitiranim nakladama.

Znam da su bila to jebena vremena za metal. Scena nije bila razvijena na takvom nivou kakav je danas. Nije bilo nikakvih drugih grupa koje bi svirale extremni metal, black-metal, možda je bilo nekoliko death-metal bendova, ali ništa što bi proživjelo sve te godine u kojima nije bilo interesa za metal. Noctiferia je bila jedina.

Veliki uspjeh ste postigli s drugim albumom “Per Aspera”. Ako se dobro sjećam, nakon tog albuma bili ste na prvom mjestu Top-ljestvice u Sloveniji. Jesam li u pravu?
Napravili smo videospot za pjesmu “Fond Of Lies” koji je postigao nevjerojatan uspjeh na nacionalnoj televiziji za slovensku scenu u tim vremenima i to nam je otvorilo vrata najprije kod kuće, a onda u Europi, Americi, a na kraju i po cijelom svijetu. Bili smo u pravom trenutku sa pravim produktom na pravom mjestu. Moram reći da je u tom poslu puno ovisilo i o sreći.

Slovenska Morbida” je treći album, kojim ste se u potpunosti dokazali kao kvalitetan bend, ali i snimili još jedan album koji je bio drukčiji od onog prije njega. Dosta ste promijenili stil na tom albumu u odnosu na “Per Aspera”. Zašto?
Da, to je prvi album gdje sam i ja dodao svoje ideje. Možda je to i malo zbog mene, jer sam bio najnoviji član u bendu, znaš ono, nova energija. Pričalo se čak i da hoću promijeniti bend – kao ono, neke fore, u elektroniku (hahaha). Pa znaš kakav je to bio šok za black-metalce. Ja mislim da smo htjeli probati nešto novo, iskombinirati malo elektronike u metal, jer smo Igor i ja mnogo slušali elektronsku muziku u tom periodu pa smo zato htjeli malo improvizirati.

Znaš, Noctiferia je bend koji ne može stagnirati ili ponavljati nešto što je već davno napravio. Mi se moramo non-stop razvijati kao osobe, kao muzičari i kao bend.

Slovenska Morbida” je, ako sam dobro informiran, slovenska narodna pjesma. Točno?
Nije baš tako u potpunosti. U jednoj verziji te pjesme ima sample slovenske narodne pjesme “Slovenija od kod lepote tvoje” Slavka Avsenika, koja je inače prilično poznat svjetski hit. Pa svi znate ‘Slovenijo, otkud tvoja ljepota…’, u stvari zvuči vrlo morbidno, jer mi smo tu pjesmu ‘zapakirali’ na slovenski morbidan način (hahaha). Ali kada smo pokušali to prodati u Njemačku nismo dobili prava od Avsenika, tako da smo napravili novu verziju za intro “Slovenska Morbida” koja je izašla za njemačku prodaju.

U svojoj karijeri ste svirali s jako puno poznatih bendova. Od Enslaved, Absu, Inferno, s kojima ste imali jedan od prvih black-metal koncerata u Sloveniji, pa Hypocrisy, Cannibal Corpse, Malevolent Creation, Immolation, Cradle of Filth, Marduk, Samael… Vjerujem da ste sa svima dobri prijatelji, ali imate li s nekim bendom poseban odnos? Možda sa Samael ili…?
Pa da, poznajemo se manje-više sa svima. Dobro smo se sprijateljili s Immolation i Malevolent Creation. Vrlo dobri dečki i zabavni. Mnogo je bilo tulumarenja s Hypocrisy u Engleskoj, ‘vodka time’, hahaha, a sa Samael smo stvarno dobri prijatelji. Pjevač Aborteda Sven je cool tip i radi dizajn za Listenable Records, Rob Barret iz Cannibal Corpse daje nam podršku oduvijek i naš je prijatelj. Ima puno cool ljudi na sceni. Ako već pitaš za Cradle Of Filth, mogu reći da je Danny prilično lud tip.

Hoćemo li se ove godine vidjeti na turneji ili na nekom festivalu? Možda na Metal Campu?
To još nije ‘official’, ali izgleda da smo se dogovorili za super poziciju na Metal Campu. Imali smo dvije varijante i odlučili smo se da budemo headliner prvog dana, s kompletnim showom, pirotehnikom… ‘Opening party’ s Noctiferiom. Što se tiče turneja, imamo puno ponuda i mislim da ćemo plan za ovu godinu imati zaključen ovih dana.

Foto: Luka Kaše

0 Shares
Muziku podržava