Harley and the Davidsons – portret firme kao rock muzičara

    9678

    Ciáran Donnelly, Stephen Kay

    Harley and the Davidsons

    Datum izdanja: 01/09/2016

    Izdavač: Discovery Channel

    Žanr: Drama

    Trajanje: 180

    Naša ocjena:

    Okuplja prijatelje, počinje u garaži, razvija se s nadobudnim idejama, česta je opijenost zvukom i bukom, traži znanje mehanike i praktičnih vještina, uključuje cestu, putovanja i uzbuđenje.

    Što je to? Rock bend? Blizu, zapravo je priča o nastanku firme Harley-Davidson, koja je prikazana na Discovery Channelu u obliku trodijelne serije. Serija “Harley and the Davidsons” prati razvoj ove renomirane firme od početnog entuzijazma do razvoja u respektabilnu kompaniju bez čijih bi proizvoda pop-kultura izgledala bitno drugačije: sjetite se svih motorijada na kojima praše rock bendovi, sjetite se svih pjesama o motorima i lutanju, u konačnici sjetite se i filmova inspiriranih motociklističkom subkulturom od kojih se ističu “Divljak” i “Easy Rider” (kod nas preveden kao “Goli u sedlu”), koji su također izvršili utjecaj na rock-muziku – Harley-Davidson je nezaobilazna stavka u onom mitskom poimanju rock’n’rolla kao životnog stila.

    Stoga ne čudi da se u seriji uredno koristi glazba iz drugog vremena, jer su i Harley-Davidsoni pomalo iz drugog vremena – iako se radnja odvija debelo prije ere rockera, električne gitare, bubnjevi, blues-rock akcenti i riffovi se uklapaju u kompletnu sliku.

    Uostalom kao i u skoro svakom rock-bendu, tako i u seriji “Harley and the Davidsons” imate karaktere senzibilnog, pomalo povučenog ‘masterminda’ (Harley), buntovnog, drskog i bahatog alfa mužjaka sklonog svim mogućim rizicima (Walter Davidson), umiljatog i milog, ali pragmatičnog mirotvorca (Arthur Davidson). Kao što obično postoji fabula u rock-filmovima (i ne samo u njima) u slijedu uspon-vrhunac-pad-ponovni uspon, tako je to i ovdje – naravno potkrepljeno povijesnim činjenicama. A tu su i krivudavi puti autorskih prava, egomanija, problemi sa zdravljem, međugeneracijska nerazumijevanja, odnosi s predstavnicima vlasti – nekad su Harley i Davidsoni bili gerilci, koji su postali ‘ugledni građani’.

    Muziku podržava

    Milijuni su gradili piramide, nitko nema ime na njima” jedna je od pamtljivijih rečenica koje izgovara Arthur Davidson, na samom početku dugog, čudnog putovanja do staza slave, romansirano prikazano u ovoj seriji. Konkurenti, danas upokojena firma Indian, prikazani su s naramkom nekih naglašeno negativnih osobina, i to je možda i najslabija točka serije – što konkurenciju ne prikazuje kao konkurenciju, nego kao neprijatelje i to na plošan način.

    Najveći su uspjeh postigli glumci koji tumače glavne uloge jer uvjerljivo prenose zarazan entuzijazam na gledatelja – gotovo da sam i sam poželio otići do garaže i sastaviti motocikl, samo što nemam garažu. Iako neposredno ne dotiče rock’n’roll, serija se uvelike naslanja na ‘rock’ senzibilitet. I tako to nekako treba biti, jer su motocikli Harley-Davidson bili simbol traganja za slobodom, utabavanja novih puteva, druženja, življenja vlastitog života.

    A gledatelja očekuje tri sata toplih, nostalgičnih priča, pomiješanih s uzbuđenjima, suzama i nostalgijom.

    Muziku podržava