Facebook odlučio preuzeti glazbeni primat

    2901

    Društvena mreža Facebook planira ponovno pokretanje platforme Music on Facebook koja nije uspjela zaživjeti prema očekivanjima kada je 2008. predstavljena prvi put.

    Premda su neki servisi ponudili Facebooku suradnju na ovom području, najpopularnija mreža na svijetu koja broji oko 600 milijuna korisnika odlučila je preuzeti sve u svoje ruke.

    Proširena ponuda obuhvatit će mogućnost izrade besplatnih stranica pomoću kojih će se moći predstaviti glazbenici, njihovi fanovi te različite dvorane, stadioni, klubovi i ostali prostori na kojima se održavaju koncerti.

    Muziku podržava

    Izvođači će tako moći najavljivati datume turneje, objavljivati svoju glazbu i imati pristup izravnom marketingu, a sve će biti objedinjeno kroz Music on Facebook.

    U službenom priopćenju stoji kako je stranica namijenjena obožavateljima glazbe svih profila: “Bilo da ste glazbenik, bilo da ste zaposleni u glazbenoj industriji ili jednostavno volite slušati pjesme, ovo će biti stranica s kojom ćete na Facebooku uvijek biti u tijeku glazbenih zbivanja.”

    Internet slika društvenih mreža počela se mijenjati unazad dvije godine kada je za glazbenike dotad najvažniji MySpace počeo gubiti na važnosti, a oni svoje mjesto potražili negdje drugdje. Čak štoviše, vlasnici MySpacea, News Corp., sve su pripremili za brzu prodaju mreže koju su 2005. godine kupili za 580 milijuna dolara.

    U međuvremenu su se pojavili novi servisi za glazbenike među kojima prednjače RootMusic i damntheradio zahvaljujući individualnom pristupu i prilagođavanju potrebama svakog izvođača. Upravo su oni ponudili Facebooku suradnju na razvijanju platforme Music on Facebook, no kakva će ona u budućnosti biti – teško je reći.

    Nedavno je J Sider, suosnivač RootMusica, prozvao Facebook na jednoj glazbenoj konferenciji. Govoreći o izvođačima upitao se (više retorički) “kada ih je posljednji put Facebook poslušao, kada su posljednji put prihvatili neki njihov prijedlog ili odgovorili na neku njihovu potrebu?”

    Sider je odmah ponudio i objašnjenje: “Facebook je odlična platforma za bendove, a kao što je vidljivo – mi smo u tome prilično uspješni. Odlično surađujemo s njima, no ako ste samostalni izvođač ili menadžer nije baš moguće samo tako nazvati Facebook i reći im da promijene nešto isključivo zbog vas.”

    Nije teško pretpostaviti da će ovaj potez Facebooka doći pod povećalo glazbene industrije, no jedan anonimni vlasnik izdavačke kuće orijentirane isključivo na digitalnu distribuciju glazbe nije nimalo impresioniran.

    Smatra kako je ova odluka zakašnjela i preslaba utoliko što kvalitetni servisi poput RootMusica i SoundClouda već postoje: “Zasad više izgleda poput početne stranice koju će posjećivati obožavatelji prije nego što odluče oformiti nekakav fan club. Jasno da se to može promijeniti, no trenutno Music on Facebook nema nikakvog utjecaja. Najbolje bi im bilo da kupe RootMusic i uklope ga u svoju mrežu.”

    Facebook je još prošle godine trebao udružiti snage sa servisom Ping iza kojeg stoji Apple sa svojim iTunesima, no iz nekog su se razloga povukli. Pingu baš ne cvjetaju ruže, Facebook se integrirao u servis Spotify, a prošlog je mjeseca MXP4 uveo Facebook opciju u svoju ponudu.

    Glazba je posljednjih godina bila gurana na marginu Facebooka, no ukoliko Music on Facebook zaživi u potpunosti, mogla bi se u velikom stilu vratiti na najpopularniju svjetsku društvenu mrežu.

    0 Shares
    Muziku podržava