Erik Truffaz: “Improvizacija je jako dobar način da se pronađe ranjivost u radu”

930

Francuski virtuoz na trubi Erik Truffaz za mnoge je europski Miles Davis, za druge jazz rock verzija Briana Ena, ali nedvojbeno je unikatan u spajanju jazza, ambijentalne elektronike, drum n bassa, hip-hopa, duba, pa i klasične glazbe.

Popis diskografskih izdanja seže od 1994. godine, broji 20 albuma, među kojima je i posljednji “Doni Doni”.

Upravo će zadnji uradak Erik Truffaz i njegov kvartet predstaviti u Kinu Šiška u Ljubljani, u četvrtak 12. svibnja. Ususret nastupu i netom prije puta u Sloveniju kratko smo razgovarali s Erikom o inspiraciji, originalnosti i njegovom radu.Koje je vaše prvo glazbeno sjećanje i od kuda sežu utjecaji na vaše stvaranje?
Prvo glazbeno sjećanje je ono na mog oca i bend s kojim je svirao. A moji utjecaji su višestruki, od rocka iz ’70-ih, pa zatim Miles Davis, Chet Baker, Don Cherry, Rand B, francuska klasična glazba iz prošlog stoljeća, tradicionalna glazba iz Indije, Bugarske ili Mađarske.U jednom od intervjua ste rekli da ste odlučili svirati trubu jer je najbliža glasu. Što ste s time mislili reći?
Ja pjevam u svoju trubu i moja pozicija u bendu je kao ona pozicije pjevača, jer sviram jako puno melodija.Gledajući na vaš raspored čini se da ste stalno na turneji, toliko je zgusnut kao da ste rock zvijezda, pa je super vidjeti da netko vašeg kalibra i izričaja toliko nastupa…
Obožavam biti na turneji, to mi je kao da sanjam. Na putu ste, možete razmišljati o životu, čitati knjigu, pričati s prijateljima, a onda navečer prenosite duh i dio tog sna publici. Prekrasan je to život.

Nekako sam dojma da je sami spomen jazz glazbe danas dosadan mladima. Kako vi uspijete zaintresirati mlađu publiku za jazz u svom izričaju?
Mi smo zapravo kroz cijeli bend i članove u doticaju s jako puno žanrova glazbe, a upravo je to i rezultat našeg rada. To je mješavina između groovea i melodija i to je atraktivno, privlači ljude.

Muziku podržava

U svijetu u kojem je toliko puno informacija oko nas i puno podražaja sa svih strana, koliko teško vam je ostati originalan u glazbi i što to uopće znači biti originalan?
Ako želite ostati originalni, morate biti iskreni i pokušati pronaći svoju neiskvarenost kada stvarate. Morate zadržati samo dobre ideje i produkte rada.

U jednom od ranijih intervjua spominjete da je improvizacija jedini način da se dostigne originalnost…
Improvizacija na pozornici je jako dobar način da se pronađe ta ranjivost i poezija u radu, ali rad od kuće ili iz studija, s bendom je jako dobar način da se postigne originalnost.

Kada zbrojite sve utjecaje koje dobijete od putovanja, doma, ljudi i tome svemu dodate improvizaciju, kako kontrolirate to sve i stvarate glazbu?
Jednostavno snimamo improvizaciju koja se događa kada radim s bendom, a tek nakon toga izaberemo najbolje trenutke koji uđu na ploču.

Nakon jako uspješne serije albuma “Rendez Vous” koje su portretirale zvukove Pariza, Benaresa i Meksika, planirate li još neko izdanje s drugom temom?
Da, svakako. Sljedeće izdanje je “Rendez Vous No2”, a jedno će biti snimano s basistom Marcellom Giulianijem i francuskim glumcem Jacquesom Weberom, a bit će i projekt s pijanistom.

Kako ovo zvuči za neki vaš budući projekt tj. bend – Shri na bas gitari, Robert Glasper na pianu, Jojo Mayer na bubnjevima i vi na trubi?
Zvuči fantastično!

Odlična pjesma “Siegfried” snimana je s Nyom na vokalima, mislim da baš taj njegov rap upotpunjuje cijelu priču. Kako je došlo do suradnje?
Marcello Giuliani na bassu i ja smo bili u bendu Silent Majority, to je bio bend u kojem je i Nya djelovao. Tako je došlo do suradnje s Erik Truffaz kvartetom na pjesmi “Siegfried”.

Suradnja s Ilhan Ersahinom na saksofonu i vama na trubi je sjajna. Nadopunjujete se na pozornici. Planirate li još neku suradnju s njim, možda novo izdanje Ilhan Ersahin Istanbul Sessions s više vašeg angažmana?
Zapravo smo stalno u kontaktu, baš smo nedavno svirali zajedno i planiramo uskoro svirku u New Yorku, tako da stalno surađujemo.

Kažete da se stalno educirate i otkrivate novu glazbu. Što biste nam preporučili?
Poslušajte novi album francuskog pjevača Christophea. I “On Blue Note”, zadnji album Yarona Hermana.

Razgovarala: Monika Marušić

0 Shares
Muziku podržava