Eddy Ramich: “Kontrapunkt predstavlja dobru i kvalitetnu glazbu”

3500

Večer Kontrapunkt je do sada ostavila značajan trag na klupskoj i glazbenoj sceni grada Zagreba. Ove godine dvodnevnim festivalom obilježava se jubilarna 10. obljetnica, a tim povodom porazgovarali smo s Eddyem Ramichem, jednim od glavnih začetnika Kontrapunkta, ujedno i polovicom dua Eddy Meets Yannah.

Vratimo se 10-ak godina unatrag, do samih početaka Kontrapunkta. Kako je sve krenulo?
Točno prije deset godina krenuli smo s klupskom večeri u Aquariusu. Sasvim spontano je došlo i do odabira imena, uz pomoć DJ Toma, iz Tom&Gradea. Sam naziv ‘Kontrapunkt’ bio je prigodan s obzirom na cijelu situaciju u gradu, a i to ime nam je odgovaralo u samom glazbenom kontekstu.

Prvih godinu dana bili smo bazirani uglavnom na house, a povremeno smo kombinirali jazz i soul glazbu, bilo je i dosta live sessiona, a nakon godinu dana došlo je do prekretnice i tada je započeo taj prvi ‘pravi’ Kontrapunkt, koji postoji i danas. Odlučili smo napraviti prvi festival na kojem će svirati glazba bez ikakvih kalkulacija – bilo je važno da se vrti dobra muzika, bez pretjeranog razmišljanja o tome hoće li to privući ljude ili ne.

2000. godine krenuo je i taj festival, tada su nastupila razna interesantna imena, a od tog trenutka u sklopu Kontrapunkta su se počeli pojavljivati različiti stilovi, kao što su broken beat, future jazz, abstract hip-hop… Krenuo je u smjeru eklektične glazbe, bez ograničenja i bez opterećenja.

Od tada su kroz Kontrapunk prošli različiti izvođači i glazbeni stilovi i danas smo tu gdje jesmo, još uvijek postojimo. Nadam se da će novi klinci stvarati nove stvari i novu uzbudljivu glazbu koju ćemo mi tu moći vrtjeti i predstavljati.

Spomenuo si tadašnju situaciju u gradu Zagrebu, pa bi li mogao usporediti stanje, odnosno noćni život tada, prije 10 godina, i sada?
Prije 10 godina bilo je jako puno partya, klubovi su bili puni, noćni život je bio bogat, no uglavnom se bazirao na houseu i technu. Tada je Kontrapunkt ponudio nešto malo drugačije, rekao bih da smo bili za nijansu melodiozniji, imali smo više jazz elemenata, više vokala i to je bilo drugačije od ostatka. Ali generalno, party scena je tada bila jaka, bilo je puno više interesantnijih i dobrih događaja nego što ih je danas.

Muziku podržava

Ako usporedim s današnjim stanjem u Zagrebu, nakon što je prošlo deset godina, nakon što su prošle različite faze, noćni život grada je otužan. Nema kvalitetnog ‘štofa’. Ne postoje kvalitetne večeri. Mislim, postoje, da me netko ne bi krivo shvatio, ali ih je jako malo. Sve djeluje dosta bezdušno, ljudi se zadovoljavaju činjenicom da im u grad dolazi neka velika glazbena faca, a razumiju li oni uopće glazbu tog izvođača, to im je manje bitno.

Situacija je dosta ‘čudnjikava’ i upravo zbog toga mi je poseban gušt što smo mi opstali, što obilježavamo 10. obljetnicu. Ponovno smo Kontrapunkt – sasvim drugačiji od ostalih i opet smo neka vrsta oaze.

U tih 10 godina trajanja Kontrapunkta, koji nastup/gostovanje bi posebno izdvojio? I za koji nastup misliš da je obilježio program?
Ovo je jako teško pitanje (smijeh)… Iskreno, kad sam na papir stavio listu nastupa na Kontrapunktu, došao sam do brojke 150, tako da mi je jako teško izdvojiti nešto…

Jedno od najdražih gostovanja bilo mi je ono IG Culturea. Taj nastup bio je jednostavno fantastičan. On je inače jedna ovako interesantna osoba, on nosi taj neki epitet ‘kralj broken-beata’, ima svoju nekakvu viziju i svoj specifičan način ponašanja, a u Zagrebu je bio jako raspoložen, u potpunosti drugačiji nego što ga inače ljudi znaju po njegovim nastupima u ostatku Europe. I sam set koji je odsvirao bio je jednostavno fantastičan, ja sam bio oduševljen.

Uglavnom se događa da kada neki izvođač dođe nastupati kod nas, a zatim Yannah i ja (Eddy Meets Yannah, op.a.) idemo nastupiti kod njih u klub. Priča s IG Cultureom bila je drugačija – prvo sam ja nastupio kod njega u klubu, mi se tada uopće nismo znali, i tek je onda kasnije on odlučio doći kod nas.

Od ostalih nastupa izdvojio bih onaj grupe Azymuth, kada su mi čak i suze potekle (smijeh), to otvoreno priznajem. Bilo je krasno vidjeti te glazbenike na pozornici…Njih bih izdvojio kao ponajbolji ‘live highlight’.

A da ne pričam o Soil N ‘Pimp’ Sessions i njihovoj energiji na nastupu. Mislim da se za njih može reći da su oni bili ‘highlight’ za ljude, za publiku.

Svaki nastup, svaki koncert je poseban i za rijetko koji bih mogao reći da mi nije bio zanimljiv. Na većini koncerata sam bio oduševljen…Manje-više ljudi me na tim gostovanjima i koncertima vide s osmijehom na licu. Ako se smijem, znači da je jako dobro (smijeh).

Može li se reći da na jubilarnu 10. obljetnicu Kontrapunkta u Zagreb dolazi ‘krema’ elektronske scene?
Pa prvo, moram reći da nas puno ljudi svrstava u ovo ‘elektronsko’ i to je greška, uvjetno rečeno. Mi imamo taj nekakav eklektičan pristup, no teško nas je svrstati samo u taj jedan glazbeni stil.

Kod nas dolaze glazbenici koji njeguju elektronsku glazbu, s druge strane glupo je reći ‘elektronska glazba’ kad nam dolazi jedan Jose James koji je jazz puritanac. Kod nas ne postoji glazbeno ograničenje, na primjer na festival će doći jedan Martyn koji je dub step izvođač, onda jedan Dorian Concept koji izvodi apstraktnu hip-hop glazbu, no ako se mene pita to je čisti jazz, i to nove generacije, a toga će biti sve više i više.

Izvođači kao što su Dorian Concept i njegov kolega Flying Lotus, za kojeg se nadam da će u Zagreb doći nekom drugom prilikom, su oni izvođači koji stvaraju nešto novo. Priznajem da kad sam prvi put čuo Dorian Concept da sam pitao “Što je ovo?”, nisam uopće razumio o čemu je tu riječ, no kada sam shvatio to što on stvara, reakcija je bila ‘Wow! Ovaj mali je genijalac’.

Spomenuo sam već Josea Jamesa – on je čisti jazz glazbenik, predstavlja tradicionalni jazz mlade hip-hop generacije ili mlade techno generacije, kako god okreneš, no tu ne pričam o glazbi kao glazbi, već o generacijama.

Zatim dolazi nam jedan Theo Parrish, soulful, house, techno, tko zna kakav sve ne izvođač, koji uspijeva spojiti različite stilove i on je umjetnik sam za sebe. Zapravo je najnezahvalnije njega opisivati, tako da niti neću…(smijeh)

Tu je i jedan Gilles Peterson, utemeljitelj acid-jazz termina, jedan od onih koji je ‘otkrio’ niz izvođača, uključujući i Jamiroquai. S obzirom da ima radijsku emisiju na BBC-u, slušaju ga ljudi diljem svijeta, i za njega se može reći da je mnogo napravio za eklektičnu scenu.

Tako da bih cijelu priču o Kontrapunkt festivalu zaključio s tim da nas zanima i dobra elektronika, i dobar jazz, dobar hip-hop, dub-step, house, ukratko, nas zanima sve što je dobro. Ono što mi predstavljamo to je jednostavno dobra glazba.

Tko bi od izvođača koji nastupaju na nadolazećem festivalu bio baš tvoj favorit?
Martyn je moj osobni favorit, između ostalog jer on kao producent radi nešto slično onome što i sam radim. On je jedan od onih izvođača kojeg svi cijene – od techno DJ-a, do house DJ-a pa do jazz DJ-a. Uspio je spojiti različite glazbene komponente i prije otprilike tjedan dana izašao mu je novi album, tako da će publika na Kontrapunktu imati priliku čuti novi aktualni materijal.

Izdvojio bih još i japanski Cro-Magnon, jer znam da će oni najviše oduševiti publiku. Njihovo ime možda ne znači puno, ali njihov live nastup je fantastičan, onako su diskoidni, znaju se ‘prošetati’ u rock, pa se vrate u soul. Već znam da će to biti jedan koncertni nastup o kojem će ljudi pričati.

Od domaćih snaga koji nastupaju na festivalu vjerujem da svakako treba spomenuti Iliju Rudmana.
Da, svakako. Najkraće rečeno, njega Britanci obožavaju. On je glazbenik koji je u posljednjih 10-ak godina mnogo toga napravio. On je jedno od značajnijih imena što se tiče analogne disco scene i vrlo sam ponosan što takav jedan kvalitetan glazbenik dolazi upravo iz Hrvatske. Mislim da je on jedno od najinteresantnijih imena s ovog područja, što se tiče producentskog i DJ svijeta.

Spomenimo i Red Bull Music Academy radionicu, koja će se održati 1. svibnja, u prostorijama Radija 101, s početkom u 13 h. Možeš li predstaviti predavače, reći nešto više o njima?
Da, ne smijem zaboraviti i taj ‘workshop’. Super sam sretan što smo to također uspjeli organizirati u vrijeme Kontrapunkt festivala. Kao što i sama znaš, Red Bull Music Academy je u posljednjih 10-ak godina kao ‘akademija’ jako aktivna, posebice unutar glazbenih stilova koje i mi predstavljamo

Predavači će biti već spomenuti Theo Parrish, kojeg, ponovno naglašavam, neću opisivati (smijeh). Njega trebate čuti, on je jedinstven.

Također, na radionici će predavati i Emma Warren, koja je suosnivačica dance music časopisa Jockey Slut, trenutno piše za Guardian, također je odradila bezbroj intervjua s raznim izvođačima, tako da će se njeno predavanje bazirati na glazbenom novinarstvu. Kada sam razgovarao s njom, ona je sama istaknula kako joj je posebna želja približiti glazbeno novinarstvo ljudima koji nisu profesionalni novinari, ali pišu o glazbi.

Treći predavač će biti Dorian Concept, koji će govoriti o live nastupima putem korištenja laptopa, a on će uz teorijski dio predstaviti i praktični dio, tako da vjerujem da će njegovo predavanje biti dosta interesantno.

Ulaz je slobodan?

Da, ulaz je slobodan, svi zainteresirani neka slobodno dođu na Radio 101.

Moram te pitati i što se trenutno događa s duom Eddy Meets Yannah? Pročitala sam da ove godine objavljujete novi album…
Naš novi album je gotov, materijal je snimljen, napravljen je mastering, a bit će objavljen na jesen ove godine. Dosta toga se događa, moram priznati. I Yannah i ja radimo dosta, ne samo kao Eddy Meets Yannah, već i na solo projektima.

Kao što sam već rekao, naš novi album izlazi na jesen, a što se nastupa tiče, nakon Kontrapunkta odlazimo na Southport Weekender, što nam je neopisivo drago da smo dobili poziv da nastupimo na tom ‘eventu’.

Što donosi novi album? Nešto značajno drugačije od prethodnika, hoće li biti kakvih iznenađenja, gostovanja?
Da, bit će nekoliko zanimljivih gostovanja. Ima stvari u kojima smo beskompromisno odlutali u neke ‘drugačije’ vode, a s druge strane smo napravili nekoliko stvari koje su tipične za devedesete, nekako vuku na soulful house…

Ima i jedna old-school-broken-beat stvar, čega do sada nije bilo na našim albumima, koju kada su čuli kolege, ostali su ugodno iznenađeni. Pjesma se zove “Nostalgic”, vezana je uz neka naša razmišljanja o određenoj godini, no neka ipak ostane iznenađenje za slušatelje.

Iskreno, teško mi je govoriti o vlastitom albumu, ali nama se jako sviđa, i to moram reći da nam se puno više sviđa nego prethodni albumi.

Jeste li već odabrali singl koji će najaviti novi album?

Ne, još nismo. U principu, mislim da danas te fore sa singlovima ne funkcioniraju. Tijekom sljedećih mjesec dana zajedno s izdavačem ćemo odrediti tu ‘politiku’ plasiranja albuma i pjesama na tržište, ali sigurno neće biti onako kako je do sada bilo – pa singl, pa ovo, pa ono. Mislim da će biti puno ležernije i jednostavnije.

Budući da smo došli do samog kraja intervjua, možda da cijelu priču završimo s tvojom ‘pozivnicom’ na Kontrapunkt…
Iskoristite ovaj produljeni vikend za provod na Jarunu – prva Kontrapunk večer 30. travnja, onda dođite 1. svibnja na Red Bull Music Academy radionicu, a nakon toga ponovno u Aquarius, na završnu večer Kontrapunkt festivala.

Rijetko kada se događa da se upravo ovakvi izvođači i ovakav line-up skupi na jednom mjestu, zato nemojte to propustiti. Bit će to jedno veliko slavlje, i slavit ćemo muziku kao takvu.

56 Shares
Muziku podržava