DRM postaje ‘ugrožena vrsta’

    1562

    DRM zaštitu mnogi su navodili kao primjer koji će zaustaviti širenje glazbenog piratstva i donijeti industriji profit, no novo istraživanje pokazalo je upravo suprotno.

    Uspoređujući brojke prodanih albuma četiri velika diskografa prije i poslije DRM-a, Laurina Zhang u svom je radu “Intellectual Property Strategy and the Long Tail: Evidence from the Recorded Music Industry” objavljenom na Sveučilištu u Torontu otkrila da se prodaja albuma povećala za 10% nakon uklanjanja zaštite, a 30% promatra li se u dužem razdoblju.

    Digital Rights Management (ili Digital Restriction Management) označava različite metode za ograničavanje korištenja digitalnih sadržaja koji su pod zaštitom copyrighta: najčešće se ograničava kopiranje i broj reprodukcija.

    Muziku podržava

    Svojim je istraživanjem Zhang obuhvatila 5.864 albuma 635 izvođača i usporedila njihovu prodaju s DRM-om i nakon njega.

    “EMI, Sony, Universal i Warner u jednom su trenutku ‘skinuli’ zaštitu i bilo mi je posve prirodno istražiti kako je ta zaštita utjecala na prodaju njihovih izdanja” kaže Zang.

    U prosjeku se prodaja albuma povećala za 10%, no neki stariji albumi još su više profitirali – njima je prodaja skočila za 41 posto. Skidanje zaštite ipak nije imalo nikakvog utjecaja na najprodavanije albume. Zang objašnjava da su slabije prodavani albumi profitirali jer su ih kupci ‘otkrili’ dok kod novih i najprodavanijih albuma nedostaje taj element iznenađenja.

    DRM se i dalje koristi u određenim područjima, no polako se i veliki diskografi počinju slagati s razmišljanjem da od njega nema nikakve koristi. Čak je i RIAA priznala da je ‘DRM ugrožena vrsta’.

    0 Shares
    Muziku podržava