Drito Konj: “Ja sam uvijek zadovoljan i to je problem”

6869

Stjepan Krznarić, poznatiji kao Drito Konj, nakon raspada benda Sane nastavlja sa svojim glazbenim radom.

Drito je široj publici postao poznat nakon Facebook istupa kada su harale poplave, iako na taj način njegov glazbeni rad nije bio u prvom planu. Iz Sanea ga mnogi znaju kao bubnjara i basista benda, s obzirom da se bend okupljao u više inkarnacija.

Unatoč glazbenom radu u bendu, Drito je snimao i svoje solo stvari, pa se tako na YouTubeu mogu naći razne njegove pjesme kao što su “Kate Nash”, “Travel”, “Sing”, “Sisaj kurac”, te “Lost for words”, a pjesme “Travel”, “Kate Nash” i “Silence” su završile na posljednjem Saneovom albumu “About Time”. Aktualan uradak “Fakat Sori” najavljuje nove EP-e koje Drito ima u pripremi, a povodom toga odlučili smo popričati s njim. Krenuo si raditi glazbu solo, a kako najavni singl predstojećeg materijala je “Fakat Sori”, pjesma koja je stara par godina...
Ma čitav taj prvi album, zapravo se ponavlja tužna sudbina Sanea. To su stvari koje su par godina na YouTubeu. To je samo sad snimljeno u studijskoj varijanti, mjenjat će se malo aranžman, i pjesme će dobit spotove. Možda je bolje od onoga što je Sane radio jer dosta ljudi nije čulo te pjesme. I sad će ih čuti u novom ruhu. Planiram i EP s kojeg su tri pjesme na Saneovom albumu, to će biti sedam pjesma i ne znam koliko je to EP više. To ide na engleski EP, što ne znam hoće itko slušat, a meni su to fora pjesme i ne namjeravam zaradit novce s tim. Naslovni singl je “Fakat sori” i to je predložio Dan. Nisam imao bend, i onda je Dan rekao “‘ajmo imat bend”. I tako smo krenuli snimat taj album.Koliko će aranžmani razlikovati od prijašnjih?
Aranžmani se neće mjenjati. Možda 10 posto. Čisto zato jer su moji projekti u cubaseu kaos i ne mogu nać sve te plug inove i soundove, i mjenjat će se radi toga. Bit će živi bubanj, a ne crtana pizdarija, i to je to. Neke vokale ću opet otpjevat. Za “Fakat sori” mi se nije dalo pa je zato nerazumljivo pošto sam snimao doma i bila je buka u pozadini.

Rekao si da su stare pjesme rađene u kućnoj produkciji. Misliš li da bi uz adekvatniju opremu mogao ponovno sve snimiti bez intervencija u studiju?
Da, ali ne bubanj. Ja sve i dalje sviram line in, odnesem u studio i Hrvoje Prskala kod kojeg snimam reampa sve to. I dalje sve sam snimam doma. Pošto sve radiš i snimaš sam, koja je uloga benda u cijeloj priči?
Uloga benda je da sve traje pet puta dulje. Da nikad ne dođe na session i da se to nikad ne dogodi. Bend je nešto što se razvija. Imam PTSP od bendova zbog Sanea. Meni je super raditi s Danom, nas dvojica radimo i htio bih raditi neke njegove pjesme. Ne znam kako će to izgledati.

Može se reći onda da imaš prateći bend?
Možda. U prvo vrijeme da. Meni je to pederski i zvuči kao ego fest, ali kad sam napravio to sve sam, šta sad da napravim? Sjedio sam doma i snimao te pjesme i reći da je to bend, to je glupo, jer to nije bend. Htio bih da jednom bude bend, ali ne mogu razmišljati o bendu jer znam kaj sve bend implicira i to je drama, tragedija i užas.

Muziku podržava

Glazbeno i žanrovski nemaš ‘kalupe’. Koliko će žanrovski široko tvoje pjesme ići?
Ne znam. Imam dvije hip-hop stvari, hoću raditi treću. Otkrio sam auto-tune. Ne znam raditi s njim, ne mogu dobiti retardirani metalni zvuk, ali moram napraviti jednu stvar koja je hip-hop i auto-tune koja će biti najodvratnija. Ima pop punk pjesama, to je stari materijal i čekam to snimiti da mogu raditi nešto novo. Ne znam kako će drugi album zvučati, ali će se vrlo brzo dogoditi. Sve što radim furam Hrvoju u studio, i on napravi nekakvo lijepo čudo od zvuka jer ima velike zvučnike, i zna posao za razliku od mene koji snimam to doma. Bit će par stvari koje ne postoje još, tj. postoje kao projekti u mom kompjuteru, ali žanrovski će biti odsta široko.

EP materijal izlazi jedan za drugim?
Ovisi kad dovršim pjesme i kada ćemo to smiksat. Mislim to je nevezano s obzirom da nisam vezan uz izdavačku kuću. Briga me kako će to ispasti, ako će netko to slušat nek sluša.

Jesi li razmišljao svoj glazbeni materijal ponuditi nekoj izdavačkoj kući?
Ovo na hrvatskom možda i da, ne bih se skanjivao imanja labela, zašto ne. Ne znam kaj labeli rade uopće. Bio sam u raznim izdavačkim kućama i ne znam šta oni rade. Ali zašto ne. Bar ti plate štampanje omota i to je to.

Dakle ostaješ na DIY sistemu rada?
Tako je svima više manje, osim dok ne dođeš do nekog ‘nivoa’. Ma nema ni nivoa zapravo, izdavaštvo u obliku u kojem je d sad postojalo je mrtvo. Mrtvo je već godinama, al’ sad je već toliko ukočeno da mislim da se održava pro forma. Ekipa si je doma napravila studije, snimaju albume, plate tiskari štampanje i onda prodaju albume na koncertima. I to na svirkama album kupe ljudi iz čistog respekta, nije da im treba s obzirom da se sav materijal ionako može naći na internetu.

Jesi li planirao možda po pitanju albuma surađivati s dugogodišnjim suradnikom Markom Mrakovčićem?
On nema vremena jer radi tisuću bendova paralelno. Zadnje što je radio bio je album Irene Žilić i to je jeben album. Probao sam s njim, ali njega uhvatiti je nemoguće. Radim s Hrvojem iz ZG Zvuka. Radit ću novi projekt s Filipom Riđičkim, to bi trebalo biti jako fora. On hoće da to zvuči jako indie, ja hoću da to zvuči kao mainstream rock, ali ne mainstream rock tipa Opća opasnost, to bi bila mala tragedija. Možda i ja imam indie u glavi, ali on hoće tri instrumenta, a ja bih htio pet. S Eevom iz Beograda radim žanrovski čudan projekt, i to bi trebalo biti super.

Kako dolazi do suradnje s Eevom, tj. Ivom Pletikosić?
Mi smo se prije pet godina dodali na Facebooku jer smo komentirali zajedničkom frendu nešta. Razmjenjivali smo demo snimke i to je bilo super. Uvijek si šaljemo neka infa i pet godina brijemo napraviti nekaj zajedno, ali nam nije palo na pamet kaj. Sad kak samo počeo raditi neku stvar za sebe, tj. više njih, poslao sam joj to i ona je automatski otpjevala nekaj preko toga i onda sam ja to malo izeditirao. Ispalo je super, pa sad radimo projekt skupa.

Ono što radite zajedno je pomalo netipično, ima tu dosta post rock i soul utjecaja...
Meni ovo zuvči malo jazzy iako ja kurac znam o jazzu. Ima prozračne harme, ona ima genijalan vokal, i najdraža mi je vokalistica s ovih prostora. Prvo je bilo da bude malo više elektronike u svemu, ali ovo kaj ona da i ja kaj dam, napravimo pomak prema zajedničkom zvuku. Ni ona niti ja se ne mijenjamo. Projekt će se zvati “Catalyst”.

Jesi li bilo planova da se zbuksaš u studio i tamo snimiš cijeli album? Ili bi ti to možda oduzelo više vremena i slobode koju nudi kućna produkcija?
To bi bilo puno bolje, ali nemam studio. Da imam studio radio bih u tom smjeru, a možda i iznajmim studio. Kad sve demo snimke budu gotove nazvat ću Hrvoja pa da se snimi take i da on to smiska. Bubnjar sam i uvijek bih rađe live bubanj i studio.

Hoćeš li se držati striktno odluke da radiš glazbeno solo i pokušaš zarađivati na taj način, ili će biti intervencija po pitanju sviranja s estradnjacima?
Sad se dogovaram s frendom s kojim sam prije svirao u Gloftu, i s Adamom, ali i s Alenom koji svira s Ivanom Kindlom. S njima bi napravio trio i svirao birtije, ali iz zajebancije, nikakve ambicije i mediji, doneseš bubnaj s dva elementa, bas i frajer na gitari i vokalu i to je to. Možeš ugrabiti par sto kuna i devet piva, ali je zajebancija. Ne znam bih li više gažirao. Ako i bi, gažirao bi s nekim ili ko mi je drag kao osoba, kao što je Luka Nižetić recimo. On mi je snimao videospot za “Fakat sori”. On je kamerman, kupio je novi fotić i onda nam je snimio čitav spot. Proveo je čitav dan s nama i on je užasno talentiran, ali ljudi to ne kuže zbog “Robota”. Talentiran je i super je fotograf, i dobar je snimatelj, ali i dobar motivator. Stalno nas je motivirao da skačemo i budemo retardirani. Mi smo četri glupana koji stoje i nije nam skakanje navika. S njim bih svirao jer je to fora, radi druženja više. Od gažeraja raditi preživljavanje više nikad u životu, e to ne bih jer sam umro unutra radi toga.

To te odvojilo od autorskih stvari ili…?

Ubilo me. To u Saneu me ubilo. Svirali smo s Lanom i Lukom, ma svirali smo gdje god se pojavila lova pošto smo odlučili živjeti od glazbe, i morali smo ići, a to je bila smrt. Baš te ubije.

Može se reći da je spot za “Fakat sori” pomalo thrashy. Planiraš li po istom principu raditi ostale spotove?
Neke definitivno. Imam hip-hop stvar i ne znam hoće nam ovi reperi posuditi obleku pošto smo im ovu vraćali dva mjeseca. (smijeh)

Kakve su reakcije na spot i pjesmu?
Pa zasad je ljudima fora. Renman mi je komentirao s “Ludo hahaha“. Zadnji komentar koji sam vidio je smeće i s tim sam zadovoljan

Ne diraju te previše komentari?
Čim netko napiše da je smeće nije shvatio poantu. Kak možeš ne shvatiti zajebanciju. Uvijek će biti ljudi koji će srat. Bilo bi gore da je probao argumentirat, jer bi ja probao baciti kontra argument, ali glupom čovjeku ne možeš ništa objasniti, ja bih se zapleo, and he wins.

Planiraš li svoju glazbu ponuditi široj masi, pošto si zbog svojih akcija oko poplava ipak dobio podosta sljedbenika?
Ne. Taman dok su bile poplave ja nisam postao ništa što je Sane radio ili što sam ja radio, odvratno mi je promovirati se putem nečeg desetog. Ta spika da sam humanitarac, ne ja sam mizantrop i dalje mrzim ljude, ali ne volim da su ljudi gladni i žedni. Svatko ima pravo biti na toplom i biti napojen. Ne bih vezao to s poplavam na ovo jer mi je to pederski. Raditi karijeru na tome, fuj.

Jesi li dobio novu publiku koja te gleda van tog humanitarnog konteksta?
Ti ljudi ne znaju da se bavim glazbom. Dodalo me more ljudi i kao pitaju “Jel’ ja nešto sviram?” Da nemam sliku di sam za bubnjem nitko ne bi kužio da išta sviram. Htio bih da to čuje šira publika. Znaš koja je fora? Ne bih htio biti prihvaćen od šire publike. Ak te čuje 10.000 ljudi i da 70 kaže da je to dobro onda ok. Ak čuje više još bolje. Bit će onih koji će reći da je to fora, a i onih koji će reći da je to smeće.

Medijski istupi danas dosta pomažu glazbenicima, što afirmiranim, što neafirmiranim da njihova glazba nađe svoj put do slušateljstva. S obzirom na dobar glazbeni materijal, hoćeš li tu poduzimati kakve akcije?
Ne znam je li ovo što radim dobro ili nije. Mislim da je drugačije od drugih, ali svi briju da je njihovo sranje drugačije. Da imam gotov album uzeo bih PR agenciju i dao im da rade, jer sam šerao na faceu i reko da drugi šeraju. Ne može se svidjeti ovo svima, ni polovici. Pogotovo u državi gdje je Rozga najveća zvijezda. Ja imam respekt za Nives Celzijus, ona ne prodaje da nije retardirana. Uvjeren sam da privatno nije retardirana. Pojavi se polugola, meće stvari u usta pred kamerom, i ja ju volim. (smijeh)

Koliko bi ti se moglo dogoditi da ti u jednom momentu glazba postane sporedna stvar, a upravo showbussiness koji često proizlazi iz medijskih istupa pređe u prvi plan?
Mislim da se to nemre dogoditi ikad. Koliko god bio na stageu, opet si doma, uključiš cubase i radiš. Možeš biti showbiz tih sat i pol il šta već, ali ostalo vrijeme si čovjek koji gleda serije na telki, radi muziku i to je isto ko ljudi koji rade u pošti. Dobro i ovi u pošti imaju tisuću ljudi, ali ih malo mrze. (smijeh)

Kakva će ti sada biti funkcija u novom bendu, planiraš li ostati na bubnju i naći nekog novog vokalista?
Gitara i vokal. Više me strah na gitari. Realno si isturen, a na bubnju sam se mogao skrivati iza Nikole. Uvijek je pjevač glup u bendu, uvijek ga mrziš ili voliš, čak ti malo ide na kurac, ali se skrivaš iza njega. Mogao sam reći kaj hoću, pa čak i na basu. Onu sekunudu kad ne želim komunicirati s publikom, isključim se i on je kriv. Kao frontmen kad imaš vokal i gitaru i kad ti to nije prirodno stajalište, onda si u drugačijem položaju.

Sudeći po materijalima imaš dovoljno tehničkih sposobnosti za gitaru...
Ma ne znam baš svirat, znam par harmi i napraviti pjesmu na gitari, kao i na klaviru. Dovoljno znam da mogu. Dan je super gitarist. Meni je bio bed s Nikolom pjevat jer on razvaljuje u pjevanju, sad Dan razvaljuje gitaru, i nekad se pitam kaj ću s Danom svirat kad on rastura.

Je li ti pomoglo to što si okružen ljudima koji su glazbeno potkovaniji u različitim područjima?
Pa da, to je super. Dan recimo svira i trubu, i klavir i sve.

Koji su tvoji glazbeni utjecaji?
Kad si u bendu i kad ne radiš sam moraš se prilagoditi utjecajima. Svi ti neki prijelazi na bubnju su žanrovski uvjetovani u Saneu. Uvijek imamo isto tamo, a sad ja imam svoje nešto i nisam otkrio što je to. Volim orkestracije, jako puno violončela tako da će tog biti. Volim prozračne gitare jer jedino tako znam svirati. Išao sam u osnovnu muzičku za klasičnu gitaru. Kad se navikneš na to prebiranje žica i dodaš utjecaje koje si pokupio putem gdje su ljudi koji su svirali gitare s overdriveom korsitili prste, onda kažeš “Aha to je fora, to mi se sviđa“. Svoje utjecaje ne znam. Znam kaj mi se događa u glavi. Volim Jamiea Culuma, ali na ovo što ja radim kad izađe van, utjecaji se niti ne skuže. Isto volim Dreovu produkciju, odmah bi sad radio copy/paste prvog Snoopovog albuma, ali ne znam produkciju takvu raditi.

Radiš glazbu i s Filipom Riđičkim, nekadašnjim članom Lufta.
..
Prije smo imali bend, još davno. To je meni bilo super. Bend se raspao jer je gitarist postao murjak. Početak jedne pjesme s mog albuma je njegov sample. On je htio napraviti metal stvar, on je brija da to zvuči kao SOAD, a meni je to zvučalo kao nešto najromatičnije na svijetu. Ja sam od njegovog samplea napravio svoju pjesmu. To s Riđijem će biti super.

Glazba koju radite malo vuče na zvuk Pipsa…
Nemam pojma. To sve skupa neće tako zvučat. Čuo sam dosta pjesama koje će biti na tom albumu. Ova zvuči Pipsasto, ali ostale ne. Riđi ima super teksove. Dosta su umjetnički da budu intrigantni, a dovoljno noramlni da ih shvatiš, da nije Urban, da nije hiper pretenciozno. Bit će fora.

Može li se reći da su tvoji glazbeni utjecaji upravo proizašli iz bendova s kojima si radio, poput Sanea, Pipsa?
Snimo sam live album s Pipsima i onda sam otišao. Tad je bila nezdrava atmosfera. Oni su se raspali, otišli su svi stari članovi, ostao je Boršćak pa je otišao nakon mene i završio u Kawasaki 3p-u. Oni su mi drag bend i volio sam njih, došao u njih kao fan. Skužio sam da je Ripper potpuno lud. Tipa moraš voljet i mrziti istovremeno. On je užasno talentiran tip i inteligentan, ali i grozan istovremeno. Rekao mi je da nikad neću napraviti ništa od sebe. Rekao mi je da sam dvajs’ puta talenitraniji od njega i da niš neću napraviti jer ne želim raditi. On svaki dan dođe u studio i osam sati provede za kompjuterom pred projektom bez interneta i radi, a ima pravo. Ja sam lijena guzica. Otvorim cubase i sve, i skorlam po faceu. S druge strane i meni bi sjeo neki Tedeschi. Htio bih nekavog mecenu da nemam rok od šest mjeseci, nego dvadeset godina vremena. Nije da Rippera podcijenjujem radi toga, ali to tako treba biti. Imaš frajera koji ima firmu i voli glazbu. Imaš frajera koji nema frimu, voli glazbu i radi glazbu. Normalno da ovaj financira ovog. To je tako prije bilo. Te mecene su bili normalna stvar. Svatko treba imati prilku baviti se onime što voli, ako nije propast od toga. Pipsi su odličan bend, bio sam nedavno na njihovom koncertu i to je jedan od najboljih koncerata na kojima sam bio.

S obzirom da stalno sviraš bi li moglo doći do glazbenog zasićenja s projektima da imaš tu privilegiju imati mecenu?
Sumnjam. Ja sam užasno lijen. Sjedim i gledam u projekte. Ak mi dođe, čekam taj moždani udar da u deset dana napravim deset pjesama. Na pola je sve napravljeno jer mi se ne da. Ja sve copypasteam, odsviram ofrlje i kažu kako su jebene gitare, a kad im pokažem projekt skuže da je to grozno.

Koliko se projekata promjenilo do sada?
Ja sam uvijek zadovoljan i to je problem. Nisam zadovoljan, ali ne želim razmišljati o tom. To mi je isto Ripper pripomenuo jednom. Kad smo svirali skupa pričali smo i rekao je da bi na svakom albumu mijenajo dvadeset stvari, i da nikad nećeš biti zadovoljan s onim što si napravio. Ako ćeš drkat po tom i biti nezadovoljan nikad nećeš to dovršiti. To je bio problem Sanea. Da smo čekali sa zadnjim albumom da to bude onak kako smo mi to htjeli ne bi izašo do 2048., a stvari su stare dvadeset godina.

S jedne strane imaš tu privilegiju da sad nakon toliko godina ove stare materijale promjeniš ako je to potrebno...
Neke svoje stvari sad poslušam, i na istim falševima i na istim gitarskim dionicama se grozno naježim. Ne isplati se reciklirati stvari. U Saneu smo se zajebali s tim. Trebali smo uzet sve demo verzije šta smo ikad snimili, staviti na album, i počet na radu s novim pjesama. Trebam isto Hrvoju što radim poslati sve demo varijante i da ubaci bubanj, izmiksa, jer isti vokal koji sam otpjevao prije pet godina mogu sad bolje odraditi. Čekam sad da to sve snimim i vidjet ću što će biti s tim.

Jesi li razmišljao probati svoju financijsku nišu za glazbeni rad naći putem crowdfoundinga?

Ma ljudima se zapravo ne da plaćat za nekaj oko čega nije napravljen hype. Kad su bile poplave sam mogao to napravit i ljudi bi po inerciji kupovali bilo koje sranje koje sam mogao pokušat prodat, al kao što već rekoh, to je onda oportuni kurac i nema nekog smisla. S druge strane, zato sam sad siromašan. Stavio sam projekt za knjigu na crowdfunding, pa ćemo vidjet, al iskreno sumnjam da ću uspjet ikaj prodat. Nije da me to bedira, kad su bile poplave, ljudi su bili jako glasni i obećavali čuda pa su ispali pičke na kraju, a to je bio puno vrijedniji ’cause’ od čitanja moje knjige. Recimo, obećao sam da ću poklonit auto nekoj od poplavljenih familija, ako se nađe još 10 ljudi koji će dat nešto njima jako vrijedno. Na kraju sam ja dao auto, a ostali su jako utihnuli. Internet je fantastična niša za ljude kojima je dosadno i žele se osjećat angažirano i uključeno u nekaj, a da ne moraju kurcem mrdnut. Recimo, za tu knjigu me ali doslovno preko 200 ljudi tražilo da stavim projekt. Stavio sam. Prodao sam 6 knjiga zasad. Hrvati su čudo. I da, album/ep su uključeni u deal s knjigom, al kao što rekoh, sumnjam da će od tog nekaj bit.

42 Shares
Muziku podržava