Dječaci: “Ne volimo se ponavljati”

3403

Aktualan album splitsko-zagrebačkih Dječaka “Istina” uspio je u godinu dana doći do mnogo šireg slušateljstva nego je itko očekivao.

Od izlaska albuma zaredali su se mnogobrojni koncert i festivali na kojima se moglo svjedočiti o velikom broju publike i o traženju karte više da se vidi nastup Dječaka, a svojim hitovima osvajaju publiku bez ikakvog problema.

I dok nekim kritičarima nije jasno odakle toliki hype oko Dječaka, “Istina” je vrlo jednostavna: fanovska baza koja se okuplja oko njih godinama, tekstovi koji na momente variraju od kritike koja prelazi u ironiju, i tekstovi koji se ne opterećuju previše svakodnevnim problemima – sve to samo je dio uspjeha ove splitsko-zagrebačke grupe.Što se sve događalo u periodu od izlaska albuma popričali smo s Dječakom Ivom Sivom na platou Gradec u Zagrebu prije nastupa na zadnjem Gričevanju.Prošla je godina i pol od zadnjeg intervjua, izašla je “Istina“, zaredali su se koncerti od kojih se može izdvojiti promocija albuma u KSET-u. Dosta ste nove publike uspjeli okupiti oko sebe od tada…
Učinilo mi se kada smo bili u Osijeku da ljudi koji su bili nisu bili isti oni koji su bili na prethodnom koncertu. To je donekle ok. Sad ne ulazim toliko u to niti uspijevam s bine promotriti svaku osobu u publici da bih mogao raditi neke dijagrame i grafove u vezi naše publike.Kako su prošli koncerti u tom periodu, jeste li uspjeli napuniti dvorane kao što je bio slučaj sa zagrebačkim koncertima?
Pa kao što je uobičajeno, pomalo je splasnuo hype. Ne radimo koncerte dva dana zaredom kao na početku izlaska “Istine”. Jedini smo bend u povijesti Quasimoda u Splitu koji je nastupao tri dana zaredom. Svejedno su klubovi popunjeni, i dalje nas ljudi zovu na koncerte, i to je standardna procedura.

Prvi singl bila je “Dalmacija, a nakon nje izašli su još “Lovrinac”, “Miris”, i “Siromašan”. “Lovrinac” je bio poprilično kontroverzan po nekim kritikama, a i bilo je problema sa snimanjem spota…
Koliko se sjećam jedini je problem bio taj što nitko nije odgovarao na naš pokušaj da dođemo do nekoga na Lovrincu da nas puste da snimimo čitave scene, tako da su Zondo i Miki jednu noć preskočili ogradu i posnimili sve to. To smo stavili kao pozadinu, a mi smo ostalo snimili na green screenu i stavili sebe na pozadinu.

Muziku podržava

Kod snimanja spota “Miris” bilo je problema s kamerom…
Uzeli smo tu neku prenaprednu i preskupu kameru koja je trebala izgledati svemirski dobro, slika iz budućnosti, nešto nevjerojatno. Pola dana smo snimali i kamera je crkla pa smo s drugom kamerom snimili ostatak spota. Svi smo prezadovoljni kako je sve ispalo na kraju. Nije ni ta kamera bila loša, plus snizila je troškove snimanja spota jer je ta ultra kamera bila i ultra skupa.

Spot “Siromašan” također je digao dosta prašine s obzirom na njegovu tematiku. U spotu su glumili beskućnici iz Splita, a i surađivali ste sa mnogim udrugama. Što se točno s tim spotom željeli pokazati?
U jednu ruku to je pjesma koja govori o nama i našoj generaciji, ali smo u spotu htjeli pokazati da su velike šanse da netko od nas završi kao ti beskućnici. Zato smo uzeli beskućnike iz Splita, iz udruge Most, i na neki način ih iskoristili za taj spot i nadam se da smo im pomogli jer smo ostavili žiro račun na spotu i platili smo im gostovanje u spotu.

Imali ste i fazu kada ste radili klasičnu glazbu jer niste bili zadovoljni time što ZAMP daje bolje tarife na klasičnu glazbu.
To je bilo u sklopu jedne emisije u kojoj smo se pojavili. Pokušali smo promijeniti čitav naš identitet, ali smo se vratili na staro. Žao mi je što tu nije bilo više poklonika. Većina fanova zaboravila je na tu klasičnu fazu na koju sam i ja zaboravio, sad si me podsjetio. Bila je to krasna faza.

Hoćete li to ponoviti?
Vidjet ćemo, ne volimo se ponavljati i radimo na novom albumu. Uvijek tražimo novi moment za pisanje iz novih kutova. Nešto novo pokušavamo, pokušavamo udahnuti neki svježi zrak.

Spomenuo si novi album. U kojoj ste trenutno fazi?
U početnoj fazi. Imamo dosta dobrih beatova, za jedno tri pjesme pišemo tekst i radimo na tome. Ne znam koja će od tih stvari završiti na albumu. Nemamo princip rada da sve što napišemo mora završiti negdje. To sve prođe petnaest promjena dok ne dođe do finalne slike i faze. Na početku smo i ne mogu predvidjeti hoće li to trajati godinu dana ili dvije.

Glazbenici ste koji žive od glazbe, i ono čime ste također zahvaćeni je i porez od 25 posto na ulaznice za koncerte što glazbenicima i ne ide baš u prilog. Kako gledate na tu situaciju?
Ako se uspoređujemo s drugim zemljama, to nema smisla. Ako većina zemalja u Europi ima stopu šest posto ili koliko već, ne znam zašto bismo mi morali biti iznimka. Pročitao sam da će se spustiti to na deset posto, ali nigdje nisam vidio datum ni ikakvu vrstu odlučnosti oko toga. Čini mi se kao da se priča o nekim maglovitim pojmovima bez ikakve egzaktnosti, i ne vidim da se išta mijenja. Ne vidim, otkako je došla ova opcija na vlast, nikakve znakove promjene i što su uspjeli realizirati ili promijeniti u Hrvatskoj.

“Istina” je nekako napravila instant hype oko vas i brzo ste poharali scenu. Pjesma “Lovrinac” nominirana je za Porin za hit godine. Koliko vam znači Porin? (opa. intervju je vođen prije dodjele Porina)
Voljeli bismo dobiti tu nagradu jer smo prošle godine izgubili dvije nominacije, s obzirom da smo za album urbane glazbe bili u kategoriji s TBF-om, a kolike su šanse da pored njih dobijemo. Morali bismo izdavati albume u godini kada ih TBF ne izdaje ako želimo dobiti Porin. Ovo bi nam dosta značilo, želim da mi na grobu piše da sam bio u grupi koja je dobila nagradu za “Lovrinac” za hit godine. Želimo sve nagrade. Uvijek je lijepo biti nagrađen za svoj rad i uvijek je bolje dobiti nagradu nego je izgubiti, bez obzira što predstavlja. Ako ona ne predstavlja ništa i nju izgubiš, koliko je to tek onda loše?

Kako gledate na konkurenciju, budući da se uz vas još nalaze Pavel, Hladno pivo, Prljavo kazalište, Opće opasnost? Nekako uvijek u anketama vodite bitku s Općom Opasnosti, uvijek vam za dlaku promakne pokoji glas publike…
Pa da mislim da se najviše pribojavam te Opće opasnosti. Oni imaju vojsku glasača, iako ja osobno u krugovima u kojima se krećem ne znam nikoga da je ikad u razgovoru u stvarnom životu spomenuo Opću opasnost. Očito su to neki drugi ljudi koji se bave drugim aktivnostima od mojih. Oni su tu favoriti i cijenimo njihovu bazu fanova koja će glasati za njih, i nadam se da će naša baza fanova odgovoriti na dobar način.

Svirali ste nedavno u Francuskoj. Kako je to prošlo i kakva su iskustva?
Bilo je dobro. Prvi put u životu sam boardao, boljela me guzica od padova. Drugi dan sam shvatio da me dupe boli kao da me netko spankao, ali nitko ništa nije slomio. Dosta puta sam pao i boljelo me. Nekoliko dana sam pauzirao od učenja snowboarda. Ali sve ostalo bilo je ok. Svirati u Francuskoj je super, i ako nas opet zovu opet ćemo ići.

Iz Splita nam je došao još jedan jak hip-hop album. Radi se o albumu “Kiša metaka” na kojem je sudjelovao i Vojko Vrućina…
Vojko Vrućina je mastermind koji je oblikovao cijelu “Kišu metaka“, radio je aranžman i produkciju. Na albumu repaju ljudi koje poznamo deset-petnaest godina, koji repaju s nama od samog starta, još na demo albumu smo snimali neke pjesme s njima koje se mogu naći na netu. Sad su sazrjeli i došlo je vrijeme da ih gurnemo na neki album da pokažu što znaju. Krešo Bengalka preoteo je primat u protekloj godini nakon što smo snimili album. On je bio najvrući reper koji je bio u najvrućoj formi i pokazao nam kako se to radi. Osobno, meni je dao motivaciju da budem što bolji i dok sam slušao njega oduševio sam se time što je uspio napraviti.

Hoće li biti kakvih sporadičnih pojavljivanja na koncertima?
Uvijek postoje šanse da iskoče i dođu s nama. To nije pravilo jer oni nisu glazbenici, imaju svoje obaveze i druge poslove, i kad nađu slobodnog vremena dovest ćemo ih. Glupo ih je najavljivati, neka to bude iznenađenje. Neka ljudi dođu na koncert pa će se iznenaditi.

0 Shares
Muziku podržava