Detour: “Bilo bi zanimljivo napraviti turneju sa svima koji su bili dio Yammata”

4815

Svojim debitantskim albumom skupina Detour unijela je pravo osvježenje na našu scenu. Tri godine kasnije bend je bogatiji za još jedan album – “TV“, povodom čega spremaju i veliku zagrebačku promociju novog materijala. Upravo su novi album i niz ostalih zanimljivih muzičkih tema bili dovoljan povod za ugodan razgovor s ‘glavešinama’ benda – Majom Posavec i Nenadom Borgudanom.

Drugi studijski album je vani – jeste li sretni i ponosni?
Nenad: Zadovoljni smo. Ispada da album prolazi bolje od prvog, tako da smo s te pozicije jako zadovoljni. Nismo otišli stepenicu dolje, onda bi to bilo loše. Nekako je za očekivati da drugi album bude bolji, pa ako ništa drugo, ispunili smo ta očekivanja.

S obzirom na jako dobru reakciju publike i kritike na debitantski album, je li vam bilo teže ili lakše raditi na nasljedniku, dakle na “TV-u“?
Nenad: Pa postojala je nekakva odgovornost s naše strane, jer ipak prvi album je i nominiran za nagrade poput Porina i Zlatne Koogle i slično. Tako da je meni osobno bila malo frka da li će “TV” to opravdati ili ne. Sigurno da je teže bilo raditi drugi album nego prvi.

Maja: Meni je bilo lakše, jer sam bila poučena nekim iskustvima s prvog albuma. Naravno, postojala je ta odgovornost, u smislu da ne smijemo pasti, već se dignuti barem za stepenicu više. No onaj minuli rad se pokazao korisnim, tako da je u tom smislu bilo puno lakše.

Ima li kakvih noviteta u postavi benda?
Maja: Da, pridružio nam se Tin Oberman na synth-u i kompjuterima.

Nenad: Tin dolazi iz BILK-a i on je baš bio čovjek koji nam je falio, kojeg smo tražili godinama, međutim malo ljudi radi taj dio posla. I također, zamijenjen je basist – Luka Veselinović je izašao iz benda, a ušao je Silvio Šarunić, koji je bio u bendu još dok smo se zvali Yammat.

Maja: U biti se Silvio samo vratio u bend.

Nenad: Da, postava Detoura je sada gotovo identična postavi zadnje godine i pol našeg djelovanja pod imenom Yammat.

Muziku podržava

Odakle ideja na podjelu albuma na tri dijela, odnosno tri boje?
Maja: Ideja da se sve prezentira kao nekakva ‘televizija’ je došla od našeg prijatelja Tomislava Brđanovića, koji je režirao naš spot “Mjesec” i koji s nama inače radi naše videospotove, pa tako će i ovaj sljedeći. Njegova ideja je bila da prezentiramo album pod tim imenom, jer je naša domena na Internetu upravo detour.tv, a onda je Nenad dalje razvio tu ideju da podijeli pjesme u tri boje – RGB boje televizije. Budući da su njih dvojica dosta vizualni tipovi i sve to dosta studiozno proučavaju došli su do ovog rješenja.

Nenad: Slika na TV-u nastaje mješanjem tih triju boja, plave, crvene i zelene, i to nam je onda bio dalje smjer za uopće odabir pjesama. Imali smo 20-ak pjesama i nismo znali koje ćemo izbaciti, a koje staviti na album, jer nismo baš htjeli objaviti album koji sadrži 20 pjesama…

Zašto ne? Nije rijetkost da se objavljuju upravo takvi albumi, s 18-20 pjesama…
Maja: To sam ja htjela, ali rekli su mi ‘Ne!’. (smijeh)

Nenad: Ma zapravo izdavači nisu nekako skloni tome i teško je prezentirati album od 20 pjesama na način da ljudi uopće dođu do svih pjesama. Nije ‘premudro’ raditi takav album, osim ako u daljnjih 5 godina nemaš namjeru uopće išta objavljivati, a mi ipak imamo ugovornu obvezu da sljedeći album isproduciramo unutar dvije godine.

Tim konceptom (podjele albuma na tri boje) smo raščistili neke stvari i lakše odabrali pjesme za album, pa tako imamo ‘plave’ pjesme koje su tužnije, ‘zelene’ koje su opuštajuće i ‘crvene’ koje su nabrijanije.

Spomenuli ste da imate planove za snimanje novog videospota, pa može li se već znati o kojoj pjesmi će biti riječ?
Maja: Singl je već izdan, to je “Space 3P” i za tu pjesmu ćemo snimati sljedeći spot…

Nenad: Spot bi trebao biti vani tijekom 12 mjeseca, trenutno smo u nekim pregovorima, ideja već postoji – zamišljen je kao animirani lutkarski spot.

Kad smo već kod videospotova, posljednji, za pjesmu “Prijatelj“, je režirao Filip Philatz Filković i to je bila vaša prva suradnja s njim…
Nenad: Da, Tomislav Brđanović, kojeg smo već ranije spomenuli, dosta surađuje s Filtzom i u biti je on predložio tu suradnju. I sam Filip je izrazio veliku želju da radi spot za “Prijatelja”, nakon što smo mu mi poslali stvar da je posluša. I to je u biti to… Prepustili smo mu se u ruke i zadovoljni smo.

U diskografiji imate i nekoliko obrada pjesama, poput “Da li znaš da te volim” i druge. Koji vam je kriterij za odabir pjesama za koje ćete snimiti cover?
Maja: Sve obrade koje smo napravili nismo mi sami odabrali. Žao mi je što to tako moram reći, ali to je istina. Nama su bile predložene neke pjesme, tako da nikada nismo uzeli neku stvar i rekli ‘E mi bi sad ovo obradili.’

Iz ranije suradnje sa Zvonimirom Dusperom Dusom je izašla obrada pjesme “Da li znaš da te volim” Dade Topića, a kako smo već pet godina na Runjićevim večerima, pošalju nam 2-3 pjesme na odabir i tada od tih pjesama mi odaberemo onu za koju mislimo da bismo je mogli dobro napraviti.

Jako sam ponosna na taj naš dio rada, mislim da su te pjesme stvarno kvalitetne i da zaslužuju više nego što su imale, jer mnoge su samo odsvirane te večeri i poslije se za njih više nije čulo. Žao mi je što pjesme kao što su “Kad se vrati brod” ili “Picaferaj” nisu dodatno zaživjele, no mi o tome nismo mogli odlučivati.

Nenad: Moram priznati kako te ulovi malo frka kad obrađuješ takve dobre stvari, takve evergreene, no na kraju je sve super ispalo, čak smo za te obrade dobili i neka priznanja. Za “Picaferaj” nas je malo bilo strah, kako će to ljudi prihvatiti, pogotovo Splićani, jer ipak je to vjerojatno Runjićeva najsplitskija pjesma, a na kraju je ispalo odlično, dobili smo i nagradu za tu obradu.

Kako bi vi reagirali da vam netko sad dođe i kaže da želi obraditi neku vašu pjesmu?
Nenad: Meni osobno bi imponiralo, bio bih počašćen da netko želi to napraviti.

U Purgeraju ste imali zagrebačku pretpremijeru albuma, a uskoro u Aquariusu slijedi premijera – što spremate za taj koncert?
Maja: Spremamo nešto spektakularno (smijeh).

Nenad: Koncert u Purgeraju je bilo naše malo isprobavanje pjesama, bila je to pretpremijera, među prijateljima i drugim dragim ljudima, a ovo u Aquariusu će biti ‘službena’ premijera, na kojoj ćemo, kao i na svakom našem koncertu, dati sve od sebe da izgleda i zvuči što bolje može.

Osim samostalno često znate nastupati i s Flyerom, u sklopu tzv. “Love Tour”.
Maja: Da, s njima smo na zajedničkoj turneji, koju smo započeli prošle godine i sad s tim nastavljamo, tako da smo 20. studenog zajedno s Flyerom u Splitu i 28. studenog u Osijeku.

Nenad: U planu su također i nastupi u Puli, Rijeci te Zagrebu, u sklopu te iste turneje.

Postoji li još koji bend s kojim bi voljeli napraviti takvu zajedničku turneju?
Maja: S Let3 (smijeh). Ma zapravo ne znam, skoro pa da mi je svejedno… Dobro, nije mi skroz svejedno, ne bih sad baš na turneju s Majom Šuput (smijeh).

Nenad: Postoji nekakva inicijativa da se možda okupe svi ljudi koji su radili u Yammatu i koji su se ‘razbacali’ po raznim bendovima… Možda bi bilo zanimljivo u jednom trenu sve te ljude složiti u nekakvu turneju i složiti njihov sadašnji repertoar, pa Yammatov repertoar… To bi moglo biti interesantno.

Maja: Ili zašto ne recimo Dom sportova, Hladno pivo i Detour (smijeh).

Maja, osim na nastupima s Detourom, publika te može vidjeti i na kazališnim daskama. Tako si prije nekoliko godina surađivala i s Radom Šerbedžijom.
Tako je, 2007. godine sam s njim radila predstavu “Balade Petrice Kerempuha” na Brijunima i to su režirali Rade Šerbedžija i Darko Rundek. Bio je to moj prvi profesionalni posao kao glumica i to je definitivno jedno od najljepših kazališnih iskustava u mom životu, do sada.

Je li ti ljepše na kazališnoj ili klupskoj pozornici?
Kako kada… Za sada osjećam veću odgovornost kad nastupam s bendom, jer ipak tamo sam frontmen i dosta stvari ovisi o meni. I u kazališnom nastupu postoji ta odgovornost, no ipak je nekako podijeljena, tako da imam puno veću tremu prije nastupa s bendom, nego prije neke predstave.

Bliži se kraj ove godine, a time i kraj prvog desetljeća novog milenija. Postoji li neki glazbeni događaj koji biste posebno izdvojili kao događaj koji je obilježio zadnjih deset godina hrvatske glazbene scene?
Nenad: Neću biti lažno skroman i stvarno mislim da je pojava Yammata početkom 2000. godine otvorila jednu novu stranicu na našoj sceni. Iz toga se na kraju izrodilo puno toga, od raznih bendova i autora.

Svi ovi naši izvođači koji su danas veliki, poput Hladnog piva, Jinxa, Leta3, TBF-a, Urbana datiraju iz 90-ih godina, tako da mislim da je Yammat u zadnjih deset godina vrlo bitna pojava u našoj glazbi i da je napravio jedan važan korak u približavanju svjetskom zvuku.

0 Shares
Muziku podržava