Čovjek koji je svijet upoznao s Arcade Fire i Kings of Leon

3299

Kada pomislite na radio, većinu vas sigurno asocira na medij na odlasku.

I dok mnogi misle kako je radio već jednom nogom u grobu, postoji čovjek koji je radio transformirao u ‘nešto više’ te je od obične studentske radio stanice kroz četiri desetljeća napravio globalnu senzaciju. Njegovo ime je Kevin Cole, a pod njegovom palicom, KEXP je postao jedna od najinovativnijih i najutjecajnih kulturnih sila u SAD-u pa i šire, te je iz radio postaje prerastao u instituciju koja slavi glazbu kao umjetnost koja se pod svaku cijenu mora dijeliti i doživjeti.

S Kevinom smo popričali u Ljubljani, za vrijeme održavanja MENT glazbene konferencije i festivala gdje je bio jedan od glavnih govornika. Duge, pomalo sjede kose, Cole više izgleda kao pripadnik hipi generacije koji je zapeo u nekim prošlim vremenima, nego kao vizionar. On je istinski zaljubljenik u glazbu koji je svjedočio prvim glazbenim počecima velikana kao što su Prince i Nirvana, te je otkrivao danas planetarno popularne bendove kao što su Arcade Fire, Kings of Leon te Of Monsters and Men koji su nakon KEXP gostovanja jednostavno – eksplodirali.Ali isto tako, kao kustos sadržaja (Cheif Content Officer) na KEXP-u, prihvatio je nove formate i platforme za distribuciju video i audio sadržaja, te je jedan je od najzaslužnijih za planetarnu popularnost ove organizacije koja je odavno prerasla gabarite jedne radio postaje.

U kojem momentu se dogodio preokret gdje jedna mala radio postaja iz Seattlea odlučuje izaći van lokalnih okvira i postati ono što danas jest – globalna institucija dobre glazbe?
Počeli smo 1972. kao studentski radio i od onda smo puno napredovali. Kada bih morao izdvojiti jedan moment, to bi bila 1999. kad smo uveli online streaming našeg programa te smo bili zaista jedni od začetnika takvog emitiranja. Uvijek smo se vodili našim motom koji glasi – obogaćujemo živote kroz glazbu i nova otkrića. To smo uvijek činili kroz stvaranje glazbenih iskustava koja smo, da bi smo ostali relevantni kao medij, dostavljali ljudima na kvalitetnim i zanimljivim platformama. Smatram da nije postojao jedan određen trenutak gdje smo odjednom promijenili vlastiti mentalitet i odlučili postati ono što jesmo danas. Naši DJ-evi imaju potpunu slobodu kod puštanja glazbe, a mi zatim ljudima nudimo puno načina i formata da tu istu glazbu konzumiraju – tehnologija nam je omogućila da pronalazimo još bolju glazbu velikom brzinom. 2004. godine smo prvi puta emitirali iz New Yorka, i tamo smo snimili nekoliko bendova koji su danas velika imena poput Arcade Fire. Bilo je to sjajno iskustvo, otići i skupiti sav taj fenomenalan sadržaj i pružiti našim slušaocima šansu da poslušaju nešto novo. Nakon toga, emitirali smo s još bezbroj cool lokacija – SXSW, Island, Poljska… lista se samo širi! Mi samo želimo biti u žarištu gdje se stvara dobra glazba jer svi mi volimo glazbu i svi želimo čuti sjajnu glazbu – naši su životi naprosto bogatiji kad se takvo nešto desi, sjajan je to osjećaj.

‘Content’, to jest sadržaj, je riječ koju vrlo često spominješ i kao ‘Chief Content Officer’ (CCO), zadužen si za izvrsnost sadržaja koji KEXP producira. Usudio bih se reći da si vizionar – streaming si objeručke prihvatio puno prije nego je to postalo popularno, unutar KEXP-a nedavno je otvoren centar gdje se educiraju nove generacije producenata sadržaja za digitalne formate poput YouTuba i blogova. Kako uvijek uspijevaš biti korak ispred, i koliko je to važno u ovoj industriji?
Postoje dva programa koja smo nedavno pokrenuli. Pokrenuli smo besplatne radionice namijenjene bendovima pod nazivom “Mastering the Hustle” gdje im nudimo znanja i alate koji su potrebni za uspjeh – tjeramo ih da razmišljaju o sadržaju i spajanju s fanovima na različite načine osim sviranja i prodaje glazbe. Postoji jedan cijeli svijet produkcije sadržaja koji bendovi moraju savladati. Program koji si spomenuo u kojem educiramo nove generacije producenata sadržaja nastao je iz naše potrebe za što boljim, dinamičnijim i zanimljivijim sadržajem.

Muziku podržava

Dakle teza da biti samo glazbenik u današnje vrijeme nije dovoljno, već glazbenici moraju posjedovati hrpu vještina i biti poduzetnici, producenti, marketinški stručnjaci stoji?
Apsolutno, i zato radimo to što radimo – educiramo nove generacije.

Može li se onda KEXP uopće više nazvati radio postajom? KEXP je godinama mnogo više od toga. Jeste li ikada pomislili na re-branding?
(smijeh) Pa da, mi u vodstvu smo još 2004. shvatili da nismo više radio postaja, pa smo redefinirali našu definiciju. Nazvali smo se neprofitnom umjetničkom organizacijom čija je misija obogaćivati živote kroz glazbu i nova otkrića. A to činimo – mislim da je ovo izuzetno važno – kroz pažljivo selektiran i kreiran sadržaj. Bez obzira na platformu, sadržaj mora biti probran od strane stručnjaka ili nekog autoriteta te zaljubljenicima u glazbu mora pružiti određenu perspektivu ili kut gledanja. Na taj način, uvelike se razlikujemo od streaming servisa i ljudi to izuzetno cijene. Uz samo emitiranje preko radio valova i putem interneta, imamo velik broj platformi koje pružaju nova, različita iskustva za krajnje korisnike, bilo da se radi o editorialima, blogovima, kratkim video formatima ili video prijenosom iz studija uživo. Dakle, radio je naš početak ali sebe doživljavamo kao mnogo više. Ipak, potrebe za re-brandingom nema, jer nas nova publika upoznaje kroz nove formate putem weba i za njih, mi smo jednostavno KEXP. Način na koji nas ljudi doživljavaju istovjetan je s načinom na koji konzumiraju naš sadržaj. Kada sam putovao Europom, puno ljudi ne zna da smo mi radio postaja.

Kao neprofitna organizacija, razlikujete se od ostalih aktera prisutnih u svijetu glazbene industrije. Može li se od glazbe živjeti, i kako doživljavaš činjenicu da glazbenici, osim planetarno popularnih imena, danas krpaju kraj s krajem?
U KEXP-u služimo četiri različita entiteta – postojimo zbog slušatelja, a zatim i zbog umjetnika. Kad podržavamo i služimo umjetnicima, u isto vrijeme pomažemo glazbenom eko sustavu poput klubova, diskografskih kuća, izdavača i studija. Služeći ova tri entiteta, pomažemo cijeloj zajednici, znaju li oni to ili ne, jer naš utjecaj na kvalitetu života zajednice sigurno postoji. Esencijalno nam je da činimo sve što je u našoj moći kako bi smo pomogli umjetnicima da prežive i zarađuju. A danas biti umjetnik – to je izuzetno teško.

0 Shares
Muziku podržava