Recenzije

Oporuka bez efektnog završetka

17.3.2017. @ 10:00 Anita Milićević

Scott H. Biram

The Bad Testament

The Bad Testament
Datum izdanja:24.2.2017.
Izdavač:Bloodshot Records
Žanr:Country
Naša ocjena: Ocjena: 2,5/5
Popis pjesama:
    1. Set Me Free
    2. Still Around
    3. Red Wine
    4. TrainWrecker
    5. Long Old Time
    6. Swift Driftin'
    7. Righteous Ways
    8. Crippled & Crazy
    9. Feel So Wrong
    10. True Religion
    11. Hit The River
    12. Pressin' On
    13. What Doesn't Kill You

Samoproglašeni 'one man band' i jedan od 'prokletnika' outlaw countrya, Scott H. Biram, nakon raznih 'pogrebnih smjena', 'ničega osim krv' i sličnih devijacija, donosi "The Bad Testament".

Kako stoji u opisu, album se nalazi zapadno od Staroga zavjeta i južno od priručnika za liječene alkoholičare. Nije to nevina opaska jer je jasno da zapad referira na civilizacijske tekovine, a jug na dobro poznati topos američke kulture i nasljeđa. I o Zapadu i Jugu već podosta znamo, no obje reference ostaju neiscrpne i za književnost, i za umjetnost, i za glazbu.

I country i americana, koje su utkane u Biramovu glazbu, s tematikom iskupljenja, grijeha, religijskih referenci, alkoholizma i devijantnosti, nalaze se i na ovom albumu. Religijska matrica i opsjednutost tom tematikom, na ovom se albumu tekstualno manifestira na svakoj stvari. Scott H. Biram nije propovjednik, ni ispovjednik, on je svjedok.

Svjedok vlastitog pada i prokletstva, kao i onog kolektivnog, ovim albumom nudi nam oporuku, zlu i lošu oporuku. Pored takvih tekstova, zvuk koji se oslanja na mnogo toga, od countrya, hillbillya, punka i bluesa, u konačnici donosi nešto slabiji uradak od Biramovih prethodnih izdanja, a od onih najboljih još je i dalje.

Scott H. Biram pjeva o onome što je sam nazvao 'ljudsko stanje'. Na stranu filozofski aspekt takve sintagme, jer ono o čemu se ovdje radi sirovi su egzistencijski problemi i situacije. I kad piše i pjeva o takozvanim teškim temama, Biram ih svede na jednostavnost boce viskija ili crvenog vina. Alkohol nije samo pitanje ekscesivnosti, nego referentne točke oko koje se vrti glazbeno nasljeđe kojem Biram teži, ne samo po pitanju glazbe, nego i onih koji su tu glazbu izvodili.

"Red Wine" direktno referira na tu problematiku, a "Righteous Ways" znači suočavanje i traženje ispravnog puta, koji ostaje utopija. Devijantnost je u centru na "Crippled & Crazy", koja i zvukom upućuje na desperantnost i očaj. Vokal natopljen viskijem, osim na ovoj stvari, osjeti se i na "TrainWrecker" i "True Religion", dok su zadnje tri stvari na albumu instrumentali, što je pokvarilo cjelokupni dojam, jer osim što zvuče gotovo jednako, srušile su koncept oporuke, koja bi ipak trebala biti verbalizirana.

Usprkos lošem završetku, "The Bad Testament" jednako je sirov, agresivan i prljav, kako to Scott H. Biram i inače radi.

kraj