Pravi spektakl indietronice u režiji Trentemollera

14.2.2017. @ 16:50 Sandro Njegovan

Trentemoller

Datum i vrijeme:ponedjeljak, 13.2.2017. 20:00
Mjesto održavanja:Kino Šiška, Ljubljana
Cijena ulaznice: 18/22 (25) EUR

Anders Trentemoller, producent elektronske glazbe, najpoznatiji po svom hvaljenom prvijencu "The Last Resort" i scenskim nastupima, sinoć je u ljubljanskoj Kino Šiški održao nastup u sklopu svoje "Fixion" turneje.

"Fixion" je četvrti dugosvirajući album danskog multiinstrumentalista izdan tri godine nakon "Losta" za njegovu vlastitu etiketu In my room. S iste etikete dolazi i TOM and his computer koji kao predizvođač nastupa na Andersovoj posljednjoj turneji sastavljenoj od čak 50 nastupa.

20170214-121502_trentemoller00005-tom.jpg

Večer se odvijala u Katedrali Kino Šiške (velika dvorana) i nije bilo odstupanja od satnice. Thomas Bertelsen pod aliasom TOM and his computer održao je 45-minutni set dok se prostor ispred pozornice još uvijek popunjavao. DJ-producent iz Kopenhagena je odvažno i razigrano pokazao kako zvuči skandinavska electronica približena kobnom dark waveu i progressivnom rocku kojoj ne manjka originalnosti. TOM je zasluženo dobio najveće aplauze za svoje najpoznatije hitove "Organ" i "Eighty Four".

Nastup Trentemollera je bio rasprodan danima unaprijed, a obožavatelji su stizali iz Njemačke, Italije, Mađarske, Hrvatske i Srbije.

Peteročlani bend je izašao na stage u maniri prave zvijezde. Na jednostavnoj, a dojmljivoj pozornici ispred velikog platna koje je za "Fixion" turneju oslikao umjetnik Andreas Emenius, odvijao se pravi spektakl indietronice.

20170214-121506_trentemoller00006.jpg

Pažljivo birana set-lista bila je odlično složena - osim što je pokrivala diskografiju Trentemollera, postupno je zagrijavala i uvlačila publiku u Andersonov svijet, od atmosferične i melankolične uvodne "November" do čisto instrumentalnog, vatrenog niza "Circuits", "Vamp" i "Moan" koji je za kraj regularnog dijela nastupa 'progutao' okupljene.

Marie Fisker oduševila je svojom ženstvenošću i pjevanjem već na "One Eye Open". Sjajno ozvučenje Katedrale dalo je singlovima "Redefine", "Complicated" i "River In Me", ali i trademark hitovima poput "Miss You" i "Still Of Fire" dodatnu snagu egzistencije.

20170214-121510_trentemoller00007.jpg

Za bis su simbolično izabrane "Where The Shadows Fall" s posljednjeg i "Take Me Into Your Skin" s prvog albuma Trentemollera. Jedno je sigurno - nastup od 90 minuta nikoga nije ostavio ravnodušnim.

Trentemollerov stil je mračan, ali nije hladan. Prikazati vrlo složene emocije kroz glazbu nije problem za ovog momka, kao niti kombiniranje najrazličitijih glazbenih stilova poput new wavea, post-punka i techna.

20170214-121513_trentemoller00009.jpg

Ipak, ne smije se zaobići impakt istinskih glazbenih veličina koji su na Trentemollerovu glazbu ostavile možda malo previše traga... bas dionice The Curea s legendardnog "Seventeen Seconds", gitaristički riffovi najvećih hitova Depeche Modea ("Personal Jesus") te vokalno-glazbeni stilovi Siouxsie And The Banshees, ali i novijih The Knife i Fever Ray, kao da su direktno preuzeti i tek blago prilagođeni indie electronici Danca. Stoga se nameće zaključak da je Trentemoller najprije izvanredan producent s izvrsnim osjećajem za remiksiranje i spajanje naizgled nespojivog, no daleko od glazbenika kao umjetnika.

Ovo posljednje nikako nije negativna stvar u glazbenom svijetu, jer ni sljedeći koncert Trentemollera se neće propustiti.

kraj

Sandro Njegovan

Sandro Njegovan "Look up at the blue skies beneath a new tree, sometime again..."