Snapchat mijenja glazbu iz temelja

12.1.2017. @ 08:05 Luka Kerečin

2016. je pokazala da je Snapchat postao omiljen način na koji glazbenici komuniciraju sa svojom publikom. No 2017. nam donosi još jaču sinergija između glazbe i Snapchata.

Sve je započelo s Twitter videom koji je najavio dolazak nove glazbe. Zatim, putem Instagrama, publika je dobila mali uvid u par taktova. Ali kada je Ed Sheeran odlučio fanovima predstaviti najnoviju pjesmu, okrenuo se Snapchatu. Kroz augumented reality tehnologiju, putem jednog od filtera korisnici su mogli staviti sunčane naočale, okružiti sebe svijetlima te prvi poslušati isječak Sheeranove pjesme "Shape of You" koja je bila neobjavljena.

Skrolajući kroz Snapchat filtere, njegovo ime, ni ime pjesme se nigdje ne spominju. No svejedno, fanovi koji su primijetili novi filter te Sheeranov glas ubrzo su stvorili 'hype' na društvenim mrežama koji se proširio poput požara. Sheeranovo korištenje Snapchata, kako za komunikaciju s fanovima preko svojeg kanala, a tako i u svrhu promocije je samo jedan od recentnijih primjera koji pokazuje kako su se Snapchat te njegovi korisnici prometnuli u snažan alat za distribuciju nove glazbe. Zadnjih mjeseci, korisnici Snapchata su kroz sličan filter mogli poslušati "Now and Later" repera Sarge the Gemini.

"Ovakav tip suradnje nikad nije ostvaren s glazbenicima u usponu" izjavio je Chelsea Gavin, direktor marketinga Artist Partnersa koji surađuju s reperom. "Zajedno smo poboljšali filter, stavljajući naglasak na doživljaj korisnika, što je rezultiralo ogromnim interesom za izvođača."

Drugim riječima, znali su da imaju odličnu pjesmu koju su plasirali korisnicima Snapchata, dok su oni sumanuto tražili pjesmu u bespućima interneta. Dosta jednostavan plan, s rezultatima koji su izuzetno obećavajući. Između studenog i prosinca, broj streamova "Now and Later" na Spotify servisu skočio je s 1 na 5 milijuna mjesečnih slušatelja, što je rast od 400%. Sheeranov singl je pak razbio Spotify rekord za najviše streamova u prvom danu - imao ih je čak 7 milijuna, dok je rekord koji je držao One Direction iz 2015 bio 5 milijuna streamova.

Snapchat već duže vrijeme proširuje ponudu različitih tipova medija, uključujući vijesti, politiku i sport. Ali ipak, glazba i zabava su definitivno najlukrativnije kategorije koje mame izdavače, influencere i oglašivače da što duže koriste samu aplikaciju, a koje se isto tako podudaraju s brendom te vizijom kompanije. Dapače, ovaj aspekt je od vitalne važnosti za Snapchat čija je vrijednost procijenjena na 20 milijardi dolara i koji se uskoro priprema ponuditi svoje dionice široj javnosti.

Ljubav između Snapchata i glazbe nije ništa novo. Evan Spiegel, CEO Snapchata javno obznanjuje svoj glazbeni ukus putem svojeg Hype Machine profile kojeg prate mnogi. Dok se Facebook i YouTube bore s glazbenom industrijom koja želi osigurati veća prava za glazbenike i autore, Snapchat je od samih početaka zacementirao svoju poziciju pozitivca u očima diskografskih kuća i glazbenika. Kako bi zadržali njihovu naklonost, ekipa iz Snapchata fokus sve više pridaje doživljaju otkrivanja i dijeljenja nove glazbe, etablirajući aplikaciju kao nezaobilaznu stanicu promocije u industriji koja treba svu pomoć koju može dobiti.

"Ponekad postoje određeni izazovi kada platforma poput Snapchata naraste izuzetnom brzinom, no u Snapchatu vole glazbu i uvijek pokazuju interes, poštovanje i želju za napredak glazbenika" izjavio je Chris Mortimer, direktor digitalnog marketinga Interscope Recordsa, izdavačke kuće koja se može pohvaliti velikim svjetskim imenima poput Band of Horses, Lane Del Ray te Michaela Kiwanuke.

U jednom od svojih nastupa na prestižnom američkom fakultetu, Spiegel je jasno naglasio fokus koji Snapchat stavlja na glazbu. "Nakon komunikacije, glazba je drugi najčešći razlog korištenja mobitela, što je nama zanimljiva prilika i nešto čemu konstantno pridodajemo pažnju".

Kad smo već kod prilika, Spiegel je bio zainteresiran za kupnju diskografske kuće te partnerske suradnje s video hosting stranicom Vevo. No možda je i bolje da nikad nije došlo do toga jer je Spiegel svoj glazbeni fokus integrirao u Snapchat. Kao što je evidentno na primjerima Eda Sheerana te Sage the Geminija, Snapchat neumorno nastavlja suradnju s glazbenom industrijom nudeći im osobno prilagođen sadržaj unutar aplikacije stvarajući doživljaj koji ostale društvene mreže još nisu uspjele ovako efektivno prenijeti na korisnike.

No isto tako, ne treba zaboraviti da Snapchat ima veliku prednost kada je glazba u pitanju jer nije opterećen problemima piratstva. Dok Facebook i YouTube muče muku s piratstvom zbog sadržaja koji nema rok trajanja te je permanentan, Snapchat sadržaj nestaje u roku od 24 sata.

Od praćenja koncerata i festivala, premijera novih pjesama do direktnog povezivanja glazbenika s publikom, Snapchat je uspio prilagoditi prednosti starih medija poput radija za digitalno doba koristeći real-time razgovore te augumented reality filtere. Preko Snapchat LiveStories, dijela aplikacije koji priča priču uživo s nekog event, 12 milijuna ljudi pratilo je MTV Music Video Awards, dok je 21 milijun ljudi pratio isti događaj 2016. A svijet glazbe na ovaj izuzetno interaktivan način možeš pratiti i kroz naš Snapchat kanal gdje ti isto tako donosimo brdo koncerata, intervjua i druženja s glazbenicima.

Nadalje, Snapchat odolijeva trendu u kojem korisnici jedne platforme skaču na drugu. "To je jedno od posljednjih mjesta gdje se ne osjećate kao da ste kustos neke persone sa svakim postom" rekao je elektronski glazbenik Josh Legg, zvani Goldroom. "Snapchat je još uvijek moja omiljena platforma za interakciju direktno s publikom. Sve se doima više osobnim i mislim da su ljudi dobili priliku vidjeti me onakvog kakav zbilja jesam."

Dakle Snapchat se uistinu transformirao u način na koji otkrivamo glazbu. Nedavna integracija sa Shazamom ocrtava viziju i mogućnosti spajanja s ostalima kao što su Spotify, SoundCloud, YouTube i Vimeo. Jer ipak, glazba je izuzetno društvena aktivnost, a Snapchatova platforma se baš zbog toga savršeno uklapa.

20170111-141855_snapchat.jpg

Mortimer kaže da predviđa sjajnu budućnost Snapchata na temelju dosadašnjih uspjeha jer je uspješno adaptirao dvije mainstream tehnologije - QR kodove koji se koriste tijekom dodavanja ljudi na Snapchat (Snapcodes) te augumented reality koji je nezaobilazan dio većine Snapchat filtera. Njihov novi proizvod Spectacles, naočale koje u sebi sadrže kameru od 180 stupnjeva, nude pak perspektivu koju nitko nema osim samog umjetnika koji će ih koristiti.

Takvi umjetnici, voljni interakcije s publikom na ovakav način, definitivno su faktor koji mora ostati zadovoljan s funkcionalnošću Snapchata kako bi izbjegli sudbinu nekih drugim mreža koje su se ugasile, poput Vinea.

Dok god je inovacije i influencera, bit će publike i fanova koji će ih pratiti u stopu - na Snapchatu.

kraj

Luka Kerečin

Luka Kerečin If you don't like how the table is set, turn over the table.