Recenzije

Tipični suvremeni pop album, i to je problem

20.12.2016. @ 14:26 Anita Milićević

Christine and the Queens

Chaleur Humaine

Chaleur Humaine
Datum izdanja:26.2.2016.
Izdavač:Because Music / Dancing Bear
Žanr:Pop
Naša ocjena: Ocjena: 2/5
Popis pjesama:
    1. iT
    2. Saint Claude
    3. Tilted
    4. No Harm Is Done feat. Tunji Ige
    5. Science Fiction
    6. Paradis perdus
    7. Half Ladies
    8. Jonathan feat. Perfume Genius
    9. Narcissus is Back
    10. Safe and Holy
    11. Night 52
    12. Here

Héloise Letissier, poznatija kao Christine and the Queens, francuska je glazbenica koja je tek ove godine zatresla scenu.

Album prvijenac izdala je 2014. u Francuskoj, no britansko izdanje je iz 2016. Naslov albuma je "Chaleur humaine", a za američko tržište, jednostavno "Christine and the Queens". Prijevod naslova bio bi 'ljudska toplina' i posvećen je Héloisinoj partnerici. Umjetničko ime inspirirano je queer scenom, agendom na kojoj ova glazbenica želi inzistirati.

Album je za američko izdanje prepjevan na engleski, a dvije su pjesme zamijenjene trima novima.

Christine and the Queens u svoju glazbu želi uključiti performativnost i multimedijalnosti pa tako osim albuma, radi i na videima, slikama i fotografijama. Njezini su nastupi izrazito sugestivni u kontekstu rodnog identiteta jer se redovno pojavljuje u muškim odijelima i kravatama. Izvođačica je koja se ne ograničava ulogama, nego uvijek iznova pokušava promijeniti perspektivu, naravno, pitanje je koliko joj to uspijeva. Drugim riječima, koliko tu ima glazbe i koliko je ona važna za Christine and the Queens, a koliko je stvar performativnosti i teatralnosti. Iako oba elementa mogu ići zajedno, problem je kada teatralnost prevlada, a glazba padne u drugi plan.

Što se tiče albuma "Chaleur humaine", prvo treba reći da je to pop album, od prve do zadnje stvari. Poigrava se elektronikom toliko da bude i synthpop, ali teži ka komercijalnosti.

Héloise nema naročito dojmljiv vokal, ali se i ne trudi biti jaka u tom smislu. Pjesme su ispjevane sugestivno, zaigrano i koketno, bez velikog eksperimentiranja. Kada pjeva na francuskom ("Saint Claude", "Paradis perdus"), zvuči mnogo autentičnije i iskrenije. Iako pristojno vlada engleskim jezikom, jednostavno zvuči kao toliko sličnih pop izvođačica da nema posebne note koja bi je izdvojila.

Duet s Parfume Geniusom, "Jonathan", jednostavna je i efektna pop numera koja je potencijalno najveći hit albuma.

"Tilted", koja je bila izdvojena kao singl i oko kojega je bilo najvećeg uzbuđenja, ipak je slabija od "Jonathan". Preisproducirana je i zvuči kao nešto što je već toliko puta ispjevano, drugim riječima, tipična elektro-pop numera.

Još jedna stvar koja se izdvaja kao kvalitetnija je "Narcissus is Back", u kojoj je pronađena ravnoteža između eklektičnosti i komercijalnosti.

Ostatak albuma prosječan je i ne posebno zanimljiv, jer je rađen prema principu suvremenog pop albuma bez posebne draži i zanimljivosti, koja bi ga izdvojila iz mase sličnosti i prepoznatljivosti.

kraj