Petar Beluhan piše o koncertu Natali Dizdar - koncertu koji se ne propušta

13.12.2016. @ 10:58 Muzika. hr

Natali Dizdar

Datum i vrijeme:petak, 9.12.2016. 22:00
Mjesto održavanja:Tvornica kulture, Zagreb
Cijena ulaznice: 70 Kn

Iznenadio me izostanak uobičajenih izvještaja nakon koncerta Natali Dizdar u Tvornici, na kojem sam se i sam nekako neplanirano zatekao.

S obzirom da je nastup ispunio sve kriterije iznad prosječnog pop koncerta u metropoli, a posebno što je napunio Veliki pogon do posljednjeg mjesta (dvorana je pucala i od dobrog raspoloženja), pomalo je čudan izostanak uobičajene post klike pa taman se radilo o nekom opskurnom bendu.

20161213-095206_natali2.jpg

A radilo se o popularnoj dami u novom peeku svoje glazbene karijere, koja otpočetka gotovo bez i jedne ozbiljnije greške ostavlja sve važniji trag na onoj zdravoj strani domaće pop scene s nemalim brojem fanova.

Teško mi je pomisliti kako se radi o nekoj medijskoj zavjeri s obzirom da je ista i dalje in figura domaćeg showbizza, tim više što je onako neodoljivo polugola iskakala iz jumbo plakata, svih portala, novina i etera najavljujući ovaj koncert, ali i novi singl "Mjesto za jedno" koji je - taman da ne znam što mislili o ovom ili bilo kojem drugom njenom singlu - u manje od mjesec dana neosporno zaživio u hrvatskom eteru, a što se najbolje dokazalo upravo ovog ledenog petka u Tvornici.

Već zbog same činjenice da sam svojevrsni insajder, dio autorskog tima na njenim albumima, incestuozno je prozivati medije zbog izostanka pažnje. Još mi je apsurdnije da to ispravlja moja malenkost koja inače zna zamjeriti poneke poteze popularne Nate (moj sjebani ukus ponekad zamjeri manjak većih artističkih ambicija i koketiranja s estradnim konotacijama). No zbog činjenice da sam već nakon druge pjesme osjetio onu točku taljenja, trenutak kada sam i sam postao dio publike koja uživa jedan odličan pop koncert, dao sam si za pravo tvrditi kako je ovaj koncert dao dovoljno povoda da ga se nikako ne preskače kada se piše o karijeri Natali Dizdar osobito u kontekstu domaće pop scene.

20161213-095212_natali23243.jpg

Ovisno o tome promatramo li stvari iz indie, rock, pop, jazz ili pak estradne perspektive mijenjati ćemo mišljenja o Natinoj važnost no svi ćemo se složiti da je ona na svojoj poziciji objektivno obogaćenje onog slatkastog djela pop scene. Bio je to dobar koncert, koncert kada osjetiš da je nešto zdravo i moderno, da je 'rvacko a svecki'.

Nešto prije 22h na pozornicu je izašla šesteročlana prateća postava predvođena uvijek dotjeranom Natali koja je odmah na početku nasmijano priznala tremu i iste sekunde osvojila tisuću i nešto fanova, dominantno lijepo obučenih žena u rasponu od 25 do 50 godina. Uz fenomenalan razglas i dobro položenu listu pjesama za uvod, nastup Natali i benda mogao je slobodno gurat dalje jer publika je bila spremna i više nego je to Natali bila u stanju prepoznati s bine.

20161213-095218_natali32334.jpg

Uvijek do sada Natalin glas bio je prepoznatljiv i, ruku na srce, neodoljiv u tom svom pametno-nježnom stilu koji miriše na The Cardiganse, Lanu Del Ray, Dido... i u tom smislu dobro se predstavljala i u Tvornici, štoviše. Duž dvosatne svirke suvereno je nosila vlastiti repertoar iz songa u song uz neuobičajeno simpatične komentare između pjesama - što joj inače nije vrlina - međutim isto joj je dobro stajalo na ovoj pozornici. Natali svakako ide u prilog i uvođenje tehničkih pomagala poput diskretne upotrebe matrica s dodacima iz izvornih studijskih aranžmana, te upotreba sve neizbježnije vokal efekt mašine kojom su Natali, i odličan prateći vokal Ines Nožica, dodavali višeglasja i efektne 'repove' u svoje vokalne izvedbe.

Bilo je momenata kada se vidjelo da ima još prostora za brušenje detalja u vlastitome glasu i interpretaciji ali riješit će se i to bude li hrabrije napadala klubove od Beograda do Ljubljane, uključujući i silaske s autoputa u neka manje mjesta. Jer postava koja je tu večer izašla na pozornicu Tvornice dokazuje da se može nositi i s kudikamo lošijim produkcijskim uvjetima s obzirom da su u stanju iznijeti suštinu muzikalnosti koja leži u svakoj od pjesama koje je Natali do sada objavila. I puno više od toga.

20161213-095201_natali.jpg

Postava predvođena gitaristom Vladom Mirčetom i bubnjarem Ivanom Levačićem (zajedno s klavijaturistom Aleksandrom Ismailovskim te basistom Marino Vinja najkonstatniji su članovi pratećeg benda) najbolji je dio prezentacije trenutne koncertne aktivnosti Natali Dizdar. Sjajan Levijev ritam s obiteljskim potpisom osigurao je čvrste temelje ostatku benda da gradi zvučnu kulisu kudikamo dublje i kompaktnije od domaćih pop kolega koju su i sami punili Tvornicu posljednjih mjeseci uz bitno više ljudi na pozornici. Tu se ističe Mirčeta kao osovina zvučnog dijela ND brenda, osim što je i koautor mnogih pjesama. Njegov prepoznatljiv gitaristički stil kičma je većine studijskih aranžmana, no on i uživo stvara dubinu i karakter benda, zajedno s Markom Turkaljem, zaduženim za ritam gitaru. Vlastite riffove, teme i sola Vlado u maniri vrhunskog gitariste s nekom L.A. adresom suptilno oblači u buku, mikrofoniju, surf i twang stvarjući dodatnu vrijednost zbog koje čitavi nastup djeluje poput kvalitetnog gostovanja iz nekih sretnih zemalja u kojima je pop i rock kultura svakodnevnica oko koje nema puno borbe.

Nesklon nabrajanju svake pojedine pjesme u set-listi, navest ću samo nekoliko ključnih točaka koje su dizale ovaj odličan koncert, poput spomenute "Mjesto za jedno" izvedene nakon uvodne tri pjesme koje su do tog trenutka ostavljale dojam kako koncert može solidno ići svojim tijekom i bez velike euforije među rasplesanom publikom. Već prvi taktovi iste podigli su ruke i mobitele u zrak. Kakav uspjeh za tek objavljenu pjesmu, još jednu iz bosanskog lonca Dine Šarana.

Dakako da se isto dogodilo prilikom izvedbe drugog Šaranovog hita, pjesme "Grijeh", koji je objavljena prije debelo više od godinu dana, a kao prvi najavni singl nadolazećeg albuma. Sve to objašnjava opći dojam onog dijela publike koji Natali prati preko formatiranih postaja, to da je Šaran temelj novoga albuma u onoj mjeri kako su to bili Coki iz Jinxa, Viduka ili Arsen Dedić na prethodnim albumima.

20161213-095225_natali34.jpg

A to bi bila velika pogreška jer nadolazeći album krije ne samo novu paletu hrabrih aranžmana i zvukova već i uzbudljivu tracklistu bazično sastavljenu od pjesama koje su Natali i Vlado sami zakuhali i obukli u lucidne aranžmane uz neprocjenjivu pomoć najtraženijeg producentskog dvojca Jure i Pavla iz Svadbasa. Pokazao je to i ovaj koncert, gdje je Natali hrabro predstavila čak 5 novih pjesama, među kojima su i sjajna "Ne reci zauvijek", potpuno nepoznata "Pills" te meni najmanje simpatična "Iluzionist".

Direktna reakcija publike dokazala je kako su se iste sjajno nosile u okruženju neospornih hitova koje je Natali do sada nanizala ko bisere uz svoju ukusnu pojavu, glas i neosporni seksipil. Trebali uopće pisati kakvu su reakciju doživjele pjesme "Stop", "Ne daj", "Zamijenit ću te gorim", "Gazio si me", "Stranac"...

Bila je ovo dobro iskorištena prilika za nastup na jednoj od najvažnijih klupskih pozornica. U ovom sweet pop okruženju Natali je opravdala otpočetka visoko podignutu ljestvicu odlučna da tako i nastavi, ne osvrćući se na domaće glazbene standarde. Kapa dolje.

Izvještava: Petar Beluhan (Mayales)

kraj

Muzika. hr

Muzika. hr - Glasno i jasno!