Albumi Editorsa: od najgoreg do najboljeg

28.12.2016. @ 11:14 Anita Milićević

Izdavanjem albuma "The Back Room" 2005., Editors su bombastično najavili svoj ulazak na indie rock scenu na kojoj su ostali vrlo prisutni do danas.

20161010-084857_editors03.jpg

Album prvijenac označio je malu revoluciju oživljavanja post-punk žanra i Editors su tu odigrali veliku ulogu. Kao bend s Otoka, gdje dosta bendova svira sličnu glazbu, Editors su uspjeli napraviti malu razliku i distinktivan zvuk kojega su vremenom pomalo mijenjali, tako da su prva tri albuma najviše post-punk, iako su već s trećim "In This Light And On This Evening" eksperimentirali s elektronikom. Četvrti album zvukom je bio dosta različit od ranijih izdanja, dok je aktualni, peti album donio još novoga u kombinaciji sa starim zvukom, no ipak u konačnici "In Dream" je pokazao kako Editors znaju eksperimentirati s novim zvukom, a opet zadržati svoj potpis.

Ovaj bend ima kvalitetnu diskografiju i svoj unikatni zvuk po kojem se uvijek mogu prepoznati te prekrasan i snažan vokal Toma Smitha koji je zaštitni znak benda. U svojoj karijeri nisu napravili album podbačaj, iako su prva dva ono zbog čega Editors jesu tu gdje jesu.

20161010-084909_indream.jpg

6. "IN DREAM" (2015.)

Zadnji album Editorsa zvuči kao nešto potpuno novo, a opet tako poznato. Mnogo je manje post-punk, a više elektronika. Svakako najviše eksperimentalan album od svih jer se mogu čuti razni stilovi, od elektronike, popa, syntha do post-punka. Ovim albumom i jesu htjeli dokazati da pop i eksperimentalna glazba mogu ići zajedno i to u konačnici i jest ovaj album – uspio eksperiment jer album obiluje snažnim pjesmama, kao i onim laganijim, ali sve to upakirano u rafinirani zvuk po kojem su Editors poznati.

20161010-084919_weight.jpg

5. "THE WEIGHT OF YOUR LOVE" (2013.)

Četvrtim albumom Editors su iskazali stremljenje ka pop-rocku. Iako u podtekstu i dalje stoji tipični Editors zvuk, pjesme su opuštenije i svjetlije za razliku od mračnijih prvih izdanja. "A Ton Of Love" i "Formaldehyde" pokazuju kako je albuma na pola puta između post-punka i klasičnog indie zvuka. Gitarističke dionice nisu toliko intenzivne kao prije. Cijela je priča pomalo smekšana, što dokazuju i tekstovi koji su na ovom albumu jednostavniji, pitkiji i manje metaforični nego prije.

20161010-084928_inthislight.jpg

4. "IN THIS LIGHT AND ON THIS EVENING" (2009.)

Trećim albumom Editors su otišli korak dalje i počeli eksperimentirati s elektronikom. Iako se ponekad kaže za ovaj album da je njihov najmračniji, ipak posjeduje stanovitu suptilnost zvuka koja je postignuta ravnotežom između post-punka i elektronike. Tekstualno je Smith na ovom albumu dao najviše od sebe jer od samih naslova pjesama ("Bricks and Mortar", "Eat Raw Meet –= Blood Drool") do tekstova koji su prepuni metaforike i zakučastih značenja. Album je mračan upravo zbog takvog spoja zvuka i tekstova. I danas je "Papillon" jedan od najvećih hitova benda i upravo su ovim albumom Editors zapečatili svoj status jednog od najkvalitetnijih bendova proizašlih iz preporoda post-punk žanra.

20161010-085016_boxset.jpg

3. "UNEDITED" (boxset) (2011.)

Ovaj box-set sadrži prva tri albuma te b-strane i raritete koji su pravo blago benda jer su stvari poput "The Diplomat", "Heads In Bags", "A Life As A Ghost" i "Colours" možda najbolje stvari koje je bend napravio u svojoj karijeri. Osim tri albuma, box-set je podijeljen u četiri cjeline sa stvarima koje je bend mogao, a možda i trebao, izdati kao studijske albume jer zvuče zaista editorski i hitoidno. Rariteti benda su i obrade "Orange Crush" R.E.M.-a i "Abel" The Nationala, ali se ne nalaze na ovom izdanju, no samo su dokaz kako su neobjavljene stvari Editorsa jednako jake kao i studijska izdanja.

20161010-085025_endstart.jpg

2. "AN END HAS A START" (2007.)

Drugim albumom Editors su intenzivirali svoj post-punkovski zvuk i još ga više rafinirali. Ovdje je već bilo vidljivo što bend može i koliki je njihov potencijal. Album je ujednačen u smislu da su sve pjesme dovoljno hitoidne da kao cjelina funkcionira odlično i nema slabe stvari na izdanju. "Smokers Outside The Hospital Doors" i danas je hit, dok su "The Racing Rats" i "Escape The Nest" najeklatantniji primjer zvuka po kojem je bend poznat.

20161010-085030_backroom.jpg

1. "THE BACK ROOM" (2005.)

Prvim albumom Editors su napravili pravi boom na Otoku. Ubojitom kombinacijom post-punkovskih gitara, Tomovog vokala i zvukom koji osvaja na prvu, podigli su ljestvicu visoko za sve bendove proizašle iz oživljavanja post-punka. Zapravo je to pionirski album po mnogočemu jer je na njemu objedinjen mračni zvuk s hitoidnim pjesmama koje su dovoljno jake da dopru do šire publike, a s druge strane, ponekad previše eklektične da bi bile na vrhovima top-ljestvica. "The Back Room" će još dugo ostati najkvalitetniji album Editorsa, ali i cijelog jednog glazbenog stremljenja kojeg nazivamo post-punk. Teško će biti nadmašiti ovaj album jer je izdan u pravo vrijeme i bend je osjetio kako treba napraviti kvalitetno izdanje s velikom energijom i hrabrošću suočavanja s novim.

kraj