Manje od tjedan dana je preostalo do nadolazećeg nastupa američkog death metal benda Cannibal Corpse, koji se u Zagreb vraćaju nakon 20 dugih godina.
Svaki pravi death metalac svakako bi trebao zabilježiti 28. travnja u svoj gusti metal kalendar, i posjetiti Vintage Industrial Bar.
Sretni smo što smo povodom koncerta dobili priliku za razgovor s bubnjarom Paulom Mazurkiewiczem, članom originalne postave benda, koji nas je na prvu osvojio sa susretljivošću i strpljivim odgovaranjem na razna pitanja unatoč limitiranom vremenu.
Moramo se malo dotaknuti i vaših tekstova po kojima ste toliko poznati. Što te osobno inspirira na pisanje svih tih krvavih horor priča?
Sve je to mašta, i na to gledamo kao na imaginarne krvave prizore, to je ono što čini ovaj bend. Kad pogledaš neki naš cover, ne bi se trebao shvatiti kao ozbiljan umjetnički uradak. To je izvrstan umjetnički komad, na neki način je ozbiljan, ali je ipak izmišljen. Ne bi se trebalo odnositi na nešto što se događa svakoga dana. Naravno da postoje neke paralele u našim tekstovima jer pišemo o serijskim ubojicama, ubojstvima i sličnim stvarima. Ima tu poveznica, ali sve je to imaginarni ‘gore’ koji stoji uz muziku. Od samih smo se početaka svi u bendu zadubili u maštu. Radimo to preko 25 godina i tim temama se bavimo još i duže. Tijekom godina sam napisao mnogo pjesama i za mene osobno, a vjerujem i za ostatak benda je to sve izmišljeni ‘gore’ koji nastaje iz ideja koje proizlaze iz naše mašte. Tako ja to radim ovih dana. Kada sjednem i krenem pisati tekstove, dok god imam naslove pjesama, sve nekako krene iz toga. Ali sve što napišem definitivno je nerealno, odnosno izmišljena, kratka priča povezana s muzikom. Za sve je kriva mašta i dobro je što imamo nekoliko tekstopisaca u bendu, a ne da samo jedan od nas piše tekstove. Tako činimo stvari svježima. Volim se zadubiti u maštu i iznijeti van svoje ideje kada se to treba dogoditi.
Da, kao što si rekao očigledno je da se radi o fikciji i svojevrsnoj ‘nasilnoj zabavi’ koja je ipak glavna karakteristika death metala, ali zbog čega su ljudi toliko šokirani oko toga iako je naš divni svijet prepun uvrnutih i bolesnih stvari kao što su ubojstva i silovanja?
Da, ne čini se strašno kao što je bilo na početku, pogotovo početkom ’90-ih i krajem ’80-ih kada je sve oko death metala bilo novo i kada su ljudi skroz poludjeli. Sada se to ne čini kao toliko velika stvar jer postoje razne TV serije, kao što je “The Walking Dead”. Zombiji su danas svakodnevica, svi znaju što je to. Ali u ono vrijeme zombiji su bili underground, to je bila naša spika, ti hororci o zombijima i slične stvari. Tako da mislim da je ovih dana nešto drugačiji scenarij, možda ljudi to ne doživljavaju toliko kao što su nekad. Ipak, ljudi koji su još uvijek u tome, gledat će na to u stilu “Okej, imate pjesmu koja se zove ‘Shredded Humans’, to bi moglo biti realno, zvuči stvarno” (smijeh). Iako je izmišljena priča, ali naravno da ne zvuči baš dobro, zvuči negativno. Uvijek će biti ljudi koji to neće shvaćati i koji će biti protiv toga. Ali to je život pretpostavljam.
Tu su i brutalne naslovnice albuma. Jesu li ilustracije za vas više sekundarna stvar ili su ekvivalentne s glazbom?
Uvijek je bilo više sekundarno jer kada pogledaš cijelu našu karijeru i pogledaš sve ilustracije na 13 albuma, vidiš da su se mijenjale i da su drugačije od onih ranijih. Svi pričaju o “Butchered At Birth”, “Tomb Of A Mutilated” koja je vrlo brutalna, a isto takva je i “Eaten Back To Life”. Evo to su vam naša prva tri CD-a, vrlo jaka u grafičkom smislu, intenzivna, direktna i krvava. A onda nakon toga uslijedi naslovnica za “The Bleeding”, našeg četvrtog albuma koji je ujedno i najprodavaniji. A zašto je to tako, odgovor je u pjesmama. Oduvijek na to gledamo na ovakav način. Mislim da smo s godinama sazrijeli kada je riječ o naslovnicama. Ne moraju uvijek biti brutalni uratci, možemo to pomiješati, jer glazba je ono što je bitno. Ona je na prvom mjestu. I možemo objaviti album kao što je “Kill” ili “The Bleeding” koji nemaju brutalne naslovnice, a svejedno su nedvojbeno jedni od naših najpopularnijih CD-a. Tako da da, to je uvijek bio dio nas, ali je sekundarno i nakon muzike.
Nekoliko vas u bendu su braku i imate djecu. Jesu vam se ikad dogodile nekakve neugodne situacije, primjerice s roditeljima druge djece ili nešto slično tome?
(smijeh) Jako dobro pitanje. Da, ja sam jedan od njih, imam kćerku kojoj je 10 godina. Čudno je, ali još nije bilo nikakvih čudnih situacija, ali realno moglo bi biti. Zapravo baš čekam taj jedan trenutak kada bi se to moglo dogoditi, da mi netko priđe s nekakvom negativnom spikom, da me krene ispitivati ili nešto toga tipa. Na sreću, naše kćeri su u privatnim školama, tako da su svi jako dragi prema meni. Znaju da je to sve što radim s bendom kada nisam kod kuće i bavim se obiteljskim životom. Takvi su prema meni, poznaju me, i valjda im se sviđam ili misle da sam drag tip. Puštaju me da se bavim sa svojim stvarima i to je dobro! Mislim da imam sreće, jer smiješno je sada kada si to spomenula, ali samo čekam taj trenutak kada će netko iz škole, neki roditelj saznati tko sam i biti stvarno protiv toga. Na sreću se nije dogodilo i zapravo nadam se da neće.
Na zadnjem albumu ste promijenili producenta, Mark Lewis je odradio posao. Kako je ta promjena utjecala na vas na kraju krajeva?
Bilo je odlično, Mark je napravio stvarno super posao, iako je i Erik Rutan očigledno napravio nevjerojatno dobar posao za naša tri albuma. Zapravo smo htjeli nekakvu promjenu, ‘dekorirati’ ga drugačije i dopustiti da drugačiji sokovi poteknu i krenu pumpati kroz njega. I mislim da je upravo to pomoglo. Ali da, Mark je napravio odličan posao, koristio je neke drugačije tehnike i nove stvari koje prethodno još nismo imali priliku isprobati u studiju. Kao svaki pravi producent gura te do krajnjih granica, izvlači najbolje iz tebe što može, jako je educiran i upoznat s cijelom opremom za snimanje. Tako da je bilo zakon raditi s njim. Mislim da je uspio u tome da zvučimo malo drugačije, a i album zvuči izvrsno na kraju krajeva. Vrlo vjerojatno ćemo ga koristiti i za naše sljedeće izdanje.
Sada kad si spomenuo sljedeće izdanje, što Cannibal Corpse sprema nakon ovogodišnje europske turneje?
Sada polako privodimo to sve kraju jer smo na turnejama sa “Skeletal Domain” praktički skoro dvije godine naizmjenice. Krajem lipnja bit ćemo na festivalu u Kanadi i vjerujem da ćemo odraditi još jednu turneju po Americi. A nakon toga ćemo krenuti s pripremanjem novih pjesama, truditi se oko njih i nadam se da ćemo onda tijekom iduće godine krenuti sa snimanjem.
Sjećaš se možda prethodna dva koncerta koja ste održali u Hrvatskoj? 1996. ste nastupili u Zagrebu s Immolationom, a dvije godine kasnije ste svirali u Puli…
Malo. Super da si to spomenula jer sam baš nedavno za vrijeme jedne naše probe rekao Alexu da radim nekoliko intervjua s hrvatskim medijima. On je na to rekao “Da, nismo stvarno dugo bili tamo”, nakon čega je spomenuo tu turneju s Immolationom, pa sam rekao “Da, sjećam se toga”. Ne sjećam se puno toga, osim da smo kod vas imali par kul nastupa, ali ne i ostalih detalja jer je toliko vremena prošlo i toliko toga smo u međuvremenu napravili. Ali jako se veselim što se ubrzo ponovno vraćamo!
I za kraj, imaš možda poruku za hrvatske fanove? Znam da mnogo njih nestrpljivo iščekuje vaš povratak i nadolazeći nastup…
Hvala vam što nas toliko podržavate i ispričavamo se što nam je trebalo toliko dugo da vam se vratimo. Ali dolazimo jako brzo i nadamo se da ćete nam se svi vi fanovi pridružiti. Siguran sam da hoćete. Pripremite se za death metal u kanibalskom stilu!