Britanci se ekspresno vraćaju kupnji muzike u fizičkom obliku

2280

I dok Amerikanci zbog velike raširenosti legalnih download i streaming internetskih servisa svake godine sve manje kupuju glazbu fizičkim odlaskom u dućane, Britanci ponovno otkrivaju šarm kupnje CD-a ili vinilne ploče baš posjetom njima.

Tomu je najviše kumovao ponovni uzlet HMV-a, tvrtke koja je na dobrom putu da internetskom divu Amazon preotme primat najvećeg britanskog lanca distribucije glazbenih i multimedijalnih izdanja, i to samo 18 mjeseci nakon odlaska u stečaj zbog konstantnog pada prodaje glazbe u fizičkom obliku, skupih režijskih troškova i nagomilanih dugova.

Poslovanje HMV-a spasio je Hilco, malo poznata tvrtka specijalizirana za restrukturiranje, koja je desetak dana kasnije otkupila dug od kreditora HMV-a Lloyds and Royal Bank of Scotland, a čiji je čelnik Paul McGowan pobio raširenu tvrdnju da Internet ubija fizičku prodaju glazbe: “Da digitalna glazba ubija fizičku glazbu nikada nije bilo istina. Svega je 30% ljubitelja glazbe prešlo na kupnju glazbe u digitalnom obliku, dok ostalih 70% još uvijek radije bira fizička izdanja.

Muziku podržava

Samo je pitanje vremena kada će HMV preoteti čelnu poziciju Amazonu preko kojega se ostvaruje 20% ukupne glazbene i DVD prodaje u Velikoj Britaniji u odnosu na HMV-ovih 19%.”

Prodaja u trgovinama HMV-a porasla je za gotovo 14% tijekom posljednja dva mjeseca, a u što je uključen i porast prodaje CD-a i vinilnih ploča od 21%.

Ključ ponovnog uzleta HMV-a jest i porast nastupa uživo – više od 300 izvođača, od Eda Sheerana do Megadetha, održalo je nastupe u dućanima kako bi predstavilo svoja posljednja izdanja.

U lancu također kažu da su održavanjem nastupa svi na dobitku, jer obožavatelji mogu Eda Sheerana doživjeti sasvim izbliza, dok u isto vrijeme mini koncerti mogu privući više kupaca i povećati prodaju. Oni su također dobra vijest za diskografske kuće, kažu u HMV-u, jer su uz nastupe u mogućnosti napraviti razliku između albuma na petom mjestu i albuma na prvom mjestu.

S godišnjim prihodom od 500 milijuna funti, HMV je upola manji u odnosu na ono što je nekad bio, sa svega 125 trgovina diljem Velike Britanije. Hilco je zatvorio trgovine koje su stvarale gubitke i prestao prodavati iPadove i tablete okrenuvši se tradicionalnom načinu prodaje artikala izvođača kao što su majice i slično, a sada razmišlja o daljnjem širenju i otvaranju novih trgovina po Velikoj Britaniji i Irskoj, gdje je lanac u potpunosti nestao s tržišta.

Hilcov ulog da HMV-u povrati nekadašnji sjaj očitovala se u prošlogodišnjem ponovnom otvaranju dućana na poznatoj londonskoj ulici Oxford Street, gdje je HMV i započeo s radom još 1921. godine kao brend His Master’s Voice.

“Sve što radimo jest da vam osiguramo da uživate u iskustvu kada posjetite naše dućane. Bit je u tome da se glazbi vrati autoritet, a ne da ju se prodaje kao robu” zaključio je McGowan.

Muziku podržava
Stisni