Londonska multinacionalna atrakcija, Asian Dub Foundation, vraća se u Hrvatsku, a 28. srpnja Croatian Music Adventures dovodi ih u dubrovački park Orsula.
Nakon 2007. i zagrebačkog INmusica, zatim Špancirfesta prije četiri godine te prošlogodišnjeg Seasplasha, na redu je sam jug Lijepe naše, gdje će predstaviti upravo objavljeni novi album “The Signal And The Noise”. A kojima je Dubrovnik daleko mogu i do slovenske Vinice na Schengenfest, 30. srpnja.
Osim toga, inspirirani ste i indijskom klasičnom glazbom…
To je samo nešto s čime smo odrasli.
Svojim tekstovima direktno i jasno nastojite suzbiti brojne probleme koje sa sobom donosi i dalje prisutni rasizam, fašizam te globalizacija. Što sve nastojite propagirati svojim djelovanjem kroz glazbu?
Mi samo pišemo o onome o čemu želimo pisati. Oko 30% naših pjesama je instrumentalno. Mi smo pedagozi, a ne aktivisti. Želimo prezentirati nove ideje na uzbudljive načine i ne želimo cenzurirati naš sadržaj za niti jedno tržište. To je sve.
Mnogi ljudi smatraju kako se glazba ne bi trebala koristiti za revolucionarno isticanje svojih osobnih uvjerenja i mišljenja. Što vi mislite o tome?
Trebaš pisati o onome što osjećaš. To je ujedno i jedina odgovornost izvođača, da budu istinoljubivi.
Moram vas pitati, s kakvim ste se rasističkim problemima susretali kada ste tek došli na britansku glazbenu scenu?
Pa s obzirom da nismo britpop… razbili smo to s velikom zvučnom palicom.
Bili ste bijesni na Veliku Britaniju i britanske medije, odnosno na njihove stavove, što se može osjetiti na albumu “Rafi’s Revenge”, a također i na prvom izdanju “Facts And Fictions”. Što vas je najviše smetalo kod britanske publike?
Britpop i ljudi koji su mislili da trebamo zvučati kao njihovo hipijevsko sranje od putovanja za Gou.
Kako ste u tom periodu bili prihvaćeni na ostatku kontinenta?
Bolje. Osobito u Francuskoj.
Krajem devedesetih ste osnovali organizaciju mladih pod nazivom ADF Education. Koji su glavni ciljevi organizacije, što ste htjeli s njom postići?
To je gotovo sada. Glazbena edukacija u Velikoj Britaniji je sada više manje mainstream. Sada se sve vrti oko elitizma u britanskim školama i oko škola za talente. Ja držim tečaj o povijesti glazbe kako bi mlade ljude naučio o pravoj priči koja se krije iza glazbe koju slušaju.
Što mislite o utjecaju kojega je imao vaš protestni singl “Free Satpal Ram”, a koji je rezultirao njegovim oslobođenjem?
Bila je to samo jedna od mnogih stvari koja je vodila prema njegovom oslobođenju.