Zov mračnih plavih dubina

    1173

    Sirenia

    Perils Of The Deep Blue

    Datum izdanja: 28.06.2013.

    Izdavač: Nuclear Blast

    Žanr: Gothic, Symphonic Metal

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Ducere Me In Lucem
    2. Seven Widows Weep
    3. My Destiny Coming To Pass
    4. Ditt Endelikt
    5. Cold Caress
    6. Darkling
    7. Decadence
    8. Stille Kom Doden
    9. The Funeral March
    10. Profound Scars
    11. A Blizzard Is Storming

    S prošla dva albuma, manjim dijelom s “The 13th Floor” (2009.), a neusporedivo više s “The Enigma Of Life” (2011.), Sirenia je gotovo do neprepoznatljivosti dovela svoj symphonic/gothic metal sound i dobrim dijelom kompromitirala puno toga što je ranije napravila.

    A na prva je tri albuma dosta toga dobrog napravila i ‘na životu’ održavala lagano umirući sympho/goth metal. U biti, “The Enigma Of Life” nedvojbeno je najlošiji album benda, jedan od najlošijih uopće u toj branši u zadnjih desetak godina i nešto što je u potpunosti razočaralo štovatelje ovog benda, a samim tim i štovatelje njegove alfe i omege, Mortena Velanda.

    Da se nešto moralo promijeniti sigurno je bio svjestan i on, pa je tako napokon napravio album dostajan svojeg i imena Sirenie, dobrim dijelom na tragu svoja prva dva izdanja. Veland je, u biti, kako je sam rekao, na ovom albumu počeo raditi prije dvije i pol godine, znači prije nego je izašao “The 13th Floor”, i trud mu se očito isplatio. “Perils Of The Deep Blue” dubok je, kompleksan, bombastičan i raskošan album s puno strasti, izraženom dramatičarskom, čak snuždenom atmosferom, izuzetno velikim utjecajem orkestralija, zborskog pjevanja i decentnosti pratećih klavijatura. Svi zvukovni aspekti krasno su posloženi, kombinacija melodičnosti i čvrstoće, nedjeljivosti, čini album dramaturški ugodnim u svih 67 minuta trajanja.U vremenima kada se sve više gube, čak nestaju osnovne značajke gothica, ovaj se album svojom tmurnom romantikom, metalnom energičnošću i kontrastom nježnih ženskih i grubih muških pjevanja promiče u pravog predstavnika subžanra. Dakako, dodamo li tome već spomenutu činjenicu da je baziran na raskošnim orkestralijama i raznolikim zborskim pjevanjima (muškim, ženskim, mješovitim), jasno je da se radi o djelu s prepoznatljivim konturama symphonic/gothic metala. Ovo je album kontrasta, u kojem ima obilje prosvjetljenijih, catchy, ali i zamračenijih, težih doom riffova, raznolikosti u snazi i ritmovima bubnjarskih izražavanja, tamnijih, pesimističnih, ali i opuštenijih bas dionica, naoblačenih romantičarskih, kao i vedrijih i neoklasičarskih orkestralija. Općenito boljih instrumentalizacija nego u zadnjim izdanjima.

    Kontrastima odišu i vokalne izvedbe, čak su se Ailyna pjevanja malo poboljšala, stilski su malo raširenija, no još uvijek su nedovoljno dobra i često se gube u svom tom bogatstvu zvukova. Naprosto, glas joj je prirodno pretanak i jasno je da se više trudi da zvuči operno nego su joj to stvarne mogućnosti, a to se jako osjeća. I čuje. No u kombinaciji s dubokim growlinzima, katkad i s clean pjevanjima (melodično-melankolična “Ditt Endelikt“, numera s pop synthevima), a dodamo li tome i sjajne zborove, zvuče pristojno i s vokalne strane gledano (slušano). Gitare također šaraju, između raštrkanijih i raspjevanijih heavy riffova, grubljih groovya i muljevitih doom varijanti s pokojom melodičnom solažom i dosta akustične emotivnosti. “Ducere Me In Lucem” prodorno je melankoličan uvod u album s naglašenim filmskim orkestralijama, pianom, solo i zborskim pjevanjem, a svu svoju eleganciju i grandioznost zborske izvedbe dočaravaju u “Seven Widows Weep“, bombastičnoj pjesmi s izraženim ‘beauty and the beast” pjevanjima, interludijem koji kombinira anđeosko pjevanje i piano, te dosta grubosti i agresije u gitarama i bubnjevima.

    Muziku podržava

    Gotovo trinaestominutna “Stille Kom Doden” kombinacija je srednjevjekovne elegancije, skladateljske monumentalnosti, orkestralne epičnosti, sirove snage i agresije, ukorijenjena u progresivnoj strukturi, s hororskim onomatopejama graktanja vrana i grmljavine i deprimirajućom death/dark/doom završnom četvrtinom, dosta nalik Tiamatu. “Profound Scars” se u gitarskim atonalijama i growl/scream pjevanjima opasno približila deathu, slično kao i “Cold Caress“, dok je melodični gothic/pop/rock naslov “Decadence“, nakrcan synthevima i laganijim ritmovima, nešto što bi Sirenia mogla zadržati maksimalno u omjeru kao na ovom albumu. Odnosno kroz jednu numeru proširenije, a u dvije-tri u polupratećim formama.

    Dvojbeno je koliko ovakva glazba danas može pružiti metalnom puku i što se od nje još može očekivati. Jer joj je, generalno, rok trajanja istekao prije najmanje pet-šest godina, ako ne i više, no “Perils Of The Deep Blue” je, treba to naglasiti, album kakav bi i u vremenima kada je bila na vrhuncu popularnosti imao popriličan broj sljedbenika. Zapravo, u nedostatku kvalitetne symphonic/gothic glazbe, nameće se kao stjegonoša i budi nostalgiju na vremena kada su bendovi tog subžanrovskog opredjeljenja dobrano drmali metal scenom.

    Muziku podržava