Kemal Monteno
Šta je život
Datum izdanja: 01.07.2013.
Izdavač: Croatia Records
Žanr: Pop
Naša ocjena:
Popis pjesama:
Kemal Monteno jedan je od onih glazbenika koji su uvijek tu negdje, malo na televiziji, malo na Maksimiru, malo u novinama, malo na pokojem koncertu… I kad lažno neki mediji ‘prenesu’ vijest da je glazbenik umro, čovjeka nešto mora stegnuti u grlu.
Srećom, bile su to potpuno netočne vijesti, a ovaj je vitalni Bosanac,
ako ta odrednica postoji, u inat zlogukim prorocima kraja izdao još
jedan, jedno petstoti album u karijeri.
Ove je godine, nekih 45 ljeta nakon što se počeo probijati svojim šlagerima, kanconama i sevdalinkama izdao album “Šta je život“. Njime je još jednom potvrdio da je među svojom generacijom daleko najbolje glazbeno ostario. Neki pjevači njegovih godina, koji su karijeru počinjali na istim festivalima kao i on, razvili su svoju glazbu u nepodnošljivu smjesu kojom dominiraju lake note i glasne harmonike.
Album se lako može podijeliti na dva dijela. Prvi, u kojem je Kemo ostavljen sam na vjetrometini i drugi, koji je pun dueta. Uvodna, polagana “Jesen” nekako najbolje podsjeća na starog Kemala Montena, slično kao i brža “Ubija me“. “Violina” pomalo vuče na Balaševića i njegove balade, dok je naslovna pjesma zabavna pop poskočica koja ima i ubačen “o, sole mio”.
Dvije pop-rock suradnje, s Crvenom jabukom i Teškom industrijom, nisu uopće neočekivane. S Crvenom jabukom Kemal Monteno već je snimio “Nekako s proljeća”, dok su Teškaši obrađivali Montena. Pa ipak, “Crveni poljupci” i “Majske kiše” dobro funkcioniraju, nimalo se ne odmiču od stilova tih bendova (kao da se Crvena jabuka bilo kad pomaknula u bilo kom smjeru), te s tim pjesmama i završava bolji dio albuma.
U drugoj polovici albuma mogu se naći neki manje probavljivi dueti, primjerice s Hankom Paldum ili Nedom Ukraden, dok onaj s Paulom Jusić “Bella biondina” i ne zvuči loše. “Dalmacijo, moja kućo stara”, valjda je još jedan nepotrebni populistički pokušaj da se lokalpatriotskim pjesmama primakne čim većem broju publike, a to smo već vidjeli s pjesmama Sarajevu, Zagrebu, Dinamu…
Album, iako je primjetno da bi kao cjelina bolje funkcionirao s pokojim duetom manje, još jednom potvrđuje Kemala Montena kao jednog od najboljih glazbenika koji su se ikad pojavili s gitarom na ‘ovom govornom području’. Ne, nije on samo pjevač naših majki i baka.