Velške oluje, marševi, bitke i osvete

    942

    Suidakra

    Eternal Defiance

    Datum izdanja: 24.05.2013.

    Izdavač: AFM Records

    Žanr: Metal

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Storming The Walls
    2. Inner Sanctum
    3. Beneath The Red Eagle
    4. March of Conquest
    5. Pair Dadeni
    6. The Mindsong
    7. Rage For Revenge
    8. Dragon’s Head
    9. Defiant Dreams
    10. Damnatio Memoriae
    11. Mrs. McGrath (Bonus)

    Nad sudbinom Suidakre isplakasmo se u osvrtu na prošli album, ali ipak ćemo ponoviti da je šteta što bend s takvim potencijalom i ujednačenom, kvalitetnom diskografijom nije postigao više.

    No zadovoljni oni, zadovoljni mi i stigosmo tako do njihovog jedanaestog albuma, koji nije donio promjenu što se tiče izdavača, ali zato jest među članovima benda. Naime, nakon deset godina provedenih u bendu otišao je basist Marcus Riewaldt, a zamijenio ga je Tim Siebrecht, koji je 2008. i 2009. bio session i live gitarist/back vokal, što su sada Marius ‘Jussi’ Pesch i Sebastian ‘Seeb’ Levermann. Jedina konstanta je i dalje pjevač/gitarist i osnivač benda Arkadius Antonik, a od 2001. tu je bubnjar Lars Wehner.Konstantan je i glazbeni izričaj Suidakre, koji se bazira na kombinaciji death, heavy i black metala s keltskim/folk melodijama i tmurnom epskom atmosferom, ali ovoga puta s osjetno jačom dozom orkestralija, što joj daje naglašeniju dramaturšku formu. Album ima moćan, ‘borbeni’ heavy sound, preciznu i jasnu produkciju, postojanu melodičnost, jako puno emocija, a krasi ga visoka intenzivnost, dinamičnost, svestranost, strukturalnost i kontinuirana napetost. Vokali su opet snažni, ovoga puta najviše u growl, nešto manje u scream, najmanje, ne i malo u clean izvedbama, a ženskih pjevanja (Tina Stabel) i elokventnih pratećih višeglasja također ima u zavidnim količinama.

    Snage i moći ima i u prečvrstim gitarskim izvedbama, koje i u riffičnim i solo varijacijama naginju ka heavyu, iako ima dosta blackerske sirovosti i deathu svojstvenih atonalija s maksimalno spuštenim tonovima, ali i nježnih, emocijama sklonih akustika. U ritam sekcijama nalazimo karakter, kod bubnjeva najčešće i razornu moć, a u baseva mračniju dubinu. Sve u svemu, “Eternal Defiance” jedan je od najraznolikijih i najraznobojnijih Suidakrinih albuma s najjačim oslanjanjem na orkestralnost. Što ne reći i jedan od najboljih.

    Muziku podržava

    Nekako po običaju, album ima konceptualni karakter, a nakon što je prošli put obrađena priča o knjizi pronađenoj u antičkim iskopinama Dowth u Irskoj, ovoga se puta fokus događanja prebacio u Wales, sigurno najneistraženiju zemlju na Otoku. Inspiracija je pronađena u tamošnjoj mitološkoj knjizi “The Dream of Macsen Wledig” o povijesnoj ličnosti Macsenu Wledigu ili Magnusu Maximusu, koja je temelj brojnih velških i engleskih legendi. Prema Geoffreyu of Monmouthu, Wledig je bio kralj Britanaca nakon smrti Oktavijana, u vrijeme vladavine cara Constantina I.

    Instrumental “Storming The Walls” nabijen je orkestralijama, riffovima i borbeno-gromovitim ritmovima, “Inner Sanctum” jedna je od najboljih pjesama koja u sporijem i sirovijem početku kombinira black/death/heavy s jakom orkestralnom podlogom, a u nastavku se transformira u stilski raznoliku pjesmu s dubokim vokalima, ubrzanim ritmovima i folk melodijama. Energični srednji ritam s puno folk melodija, reskih riffova, growlova, te zamjetan dio sa zborskim pjevanjem obilježja su epskog naslova “March of Conquest“. Orkestralije i marševski bubanj početak su pjesme “Beneath The Red Eagle” koja kombinira keltske melodije, brži death/black, mirnija višeglasja, te kontrast ženske vokalne senzualnosti i finoće zvuka gajdi s britkim riffovima, bezosjećajnim growl pjevanjima i odjavnim gudanjem.

    Utjecajne keltske melodije, marševski bubanj, smrtno ranjeni growl/screamovi, gajde i gitarski riffovi u zapaženom melodijskom okviru tvore pjesmu “Pair Dadeni“, a senzualnost, emotivnost, melankoliju, pomalo i depresiju, slušamo u lijepoj, akustikama i pianom nakrcanoj folk baladi “The Mindsong“, koju je otpjevala Tina. Baladni je naslov i “Damnatio Memoriae“, s tom razlikom da ga pjeva Arkadius, što će reći da je i grublji, a uz orkestralije i dosta teatralniji.

    Bonus “Mrs. McGrath” fina je keltska etno/folk pjesma s modernim aranžmanima, uglavnom mirna, s tek povremenim zaoštravanjem, muškim pjevanjem koje nadopunjuju ženski vokali i višeglasja, te značajnijim udjelom riffa, violine i zbora u završnom dijelu.

    Od snažnijih pjesama izdvaja se “Dragon’s Head” s početnom kombinacijom black/deatha u vokalima, gitarama i bubnjevima i nastavkom uz folk melodije, akustični dio, malo naracije, nešto više orkestralija i najviše gitarske energičnosti. Melodični death obrazac nalazimo u uvodnom dijelu pjesme “Defiant Dreams“, na koji se nadovezuju zbor i ženski vokal s kratkim pozadinskim gregorijanskim pjevanjem, da bi se nakon toga ponovno transformirao u razoran melodic/death metal predvođen gitarskim melodijama i vokalnim osornošću i beskompromisnošću.

    Baš kao i nakon prošlog i nakon ovog albuma Suidakra će se teško izvući iz predubokog i premračnog folk undergrounda, gdje je ‘zakopana’ već godinama. No u tom svijetu gdje već je, sigurno joj pripada jedno od čelnih mjesta, što je satisfakcija za sve što je napravljeno u proteklih dvadesetak godina. A to je sve, samo ne malo.

    Muziku podržava